XAFARDEGEM ELS BLOCS!

Per Setmana Santa us proposem que us passegeu pels blocs de la nostra escola i descobriu articles que els altres cursos han volgut compartir amb vosaltres. Segur que trobareu coses molt interessants i que us agradaran molt! Escolliu els dos o tres articles que us hagin cridat més l’atenció i feu un comentari explicant de què parla, de quin curs i escola és, per què l’heu triat, que heu aprés, per què t’ha agradat…

US DESITGEM UNES BONES VACANCES DE SETMANA SANTA!!!

Assun i Pilar.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

33 respostes a XAFARDEGEM ELS BLOCS!

  1. Andrea diu:

    Els alumnes de P-5 de l’escola de Bordils van agafar una maduixa de l’hort i la van testar, segur que va ser molt bona.

    També els alumnes de P-5 de l’escola de Bordils van plantar jacints i els hi han crescut molt, a nosaltres no ens han crescut gaire els alliums però els crocos i els narcisos ja han crescut molt i ja tenen flors.

    Els alumnes de 1r i 2n de l’escola de Bordils van agafar un conill mort i el van tallar en dues parts. Tot i que nosaltres també ho vam fer i vam separar: El cor,les costelles,els ronyons,l’esquena dorsal, els ulls,etc…

    Andrea

  2. tura diu:

    BLOC DE :P-3
    PARLO DE:Mirall el terra

    Es veu que els de P-3 van descobrir un mirall el terra, (que es reflexava) per exemple el portal, una casa… Però nomes quan el terra està (moll) quan plou.

    BLOC DE :P-4
    PARLO DE :Càmeres de pensar
    Van netejar un brick de llet.
    Retallen la part de sota.
    Estripen paper de diari per fer-ne tires.
    Suquen les tires de paper a l’engrut embolicant el brick.
    Pensen fotos de que els agradaria fer.

  3. Anna diu:

    És una foto que la fet l’Escola Básica Alhos Vedros i l’he triat perquè es veu el paisatge de Moita plogut i alguns arbres que jo diria que no son aquí ha Bordils, he vist que ells també tenen una pista de ciment a la escola. Es del bloc Bordils-Moita i el titól es Inverno (2º)

    Aquest any els alumnes de 3r el seu disseny de cartell del mati de natura es vasa en un titól que hi posa mati de natura una mica d’informacio i un planol molt semblant el que nosaltres també feiem a 3r amb llegenda, també han fet forces recorreguts pel poble per informar-se millor .

    Anna

  4. Guillem diu:

    El primer article dels tres que m’ha agradat més ha estat l’article del bloc de 1r anomenat “La columna vertebral i el crani”.
    Aquest article explica que la columna vertebral és molt important pel cos, i les parts que té. La columna vertebral té moltes i moltes vertebres, i les vertebres tenen muscles: els muscles ajuden a la columna a moure’s amb més facilitat. Si un d’aquests muscles es trenquen et pots quedar immòbil d’una part del cos. Després, l’article continuava parlant del crani: quina funció té en el cos i com la fa. El cap es mou, perquè també hi tenim ossos. A dins del crani hi ha un líquid que protegeix el cervell. El cervell fa que es mogui tot el cos, el controla. Si vols moure alguna part del cos el cervell mana als nervis que ho puguis fer. Aquest article m’ha interessat molt! He après moltes coses que no sabia sobre el crani i la columna, i per això l’he triat.
    El segon article dels tres que m’ha interessat més ha estat “Les presentacions dels alumnes de 6è”.
    Aquest article ensenya com es presenten tots els alumnes de 6è. Han posat moltes coses: quins esports fan, passatemps, quins animals tenen a casa, quins llibres llegeixen, plat preferit, animal preferit… Hi ha hagut nens que han escrit molt i molt! Fins i tot una nena i un nen han escrit el text en castellà. M’he quedat molt sorprès amb les explicacions, i per això l’he triat. Recomano que les llegiu!

    El tercer article dels tres que m’ha impressionat més ha sigut: “Des d’un altre espai a través del vidre” , de cinema en curs.
    En aquest vídeo han jugat amb el reflex d’un vidre d’una finestra. A darrere del vidre hi havia en Martí Pruenca (un nen de 6è) , i en el reflex del vidre s’hi reflectia molta vegetació. Quan en Martí es movia semblava que ests en un bosc. Segurament els hi ha costat molt fer-lo perquè a mi m’ha encantat, l’he triat per això.

    Guillem

  5. pol diu:

    Als alumnes de tercer com cada any fan al cartell del matí de natura i a mi m’ha interassat molt perquè l’any passat vam fer els cartells i m’agradaria veure els cartells que han fet i han penjat.

  6. pol diu:

    Els alumnes de 2n han construit un molí d’aigua amb aquest mecanisme. A mi m’ha interessat molt perquè és molt petit, pensava que no funcionaria i els hi ha funcionat molt bé.

  7. Idoia diu:

    En el bloc de P5,van agafar una maduixa de l’hort.
    La van partir per 22 troços i tots la van tastar segur que era boniiiiiisima.

    En el bloc de P3 van fer gelats per el bufet lliure.
    I van fer 31 gelats grocs,i van ser molt bons.

    En el bloc de P4 van fer entre tots un poema, que es titula,a dret i a tort
    i m’ha agradat molt.

  8. Oscar diu:

    El bloc de tercer m’ha agradat molt perquè han explicat moltes coses interesants com 2 recorreguts.
    El primer recorregut era fins al molí i han explicat que el començament era a l’escola i les coses importants durant el recorregut, i ho han explicat molt bé.
    El segon recorregut és fins a la palanca hi han explicat els pasos que hem de fer.
    També han explicat el pollancre de l’ajuntament i expliquen que abans tallaven els pollancres del Ban i que un pollancre el van plantar a davant de l’ajuntament.
    Han explicat el freixer de can cuní gros.

    Els alumnes de 2n han fet un molí d’aigua amb peces de plastic, quan tires aigua les peces roden i fa un molí d’aigua. M’ha agradat perquè és molt interesant fer un molí d’aigua també han fet hipótesis de que podria passar.

  9. Emili diu:

    Bloc de tercer

    A MI EL BLOC DE TERCER M’HA AGRADAT MOLT PERQUE HI HA COSES QUE M’HAN INTERESSAT MOLT.

    1. Lledoner de Can Prat

    -El lledoner de Can Prat es un arbre que es diu caducifori es que se li cauen les fulles. Un any es va cremar hi ha ressuscitat.

    2. Riera de palagret

    -La riera de palagret quan plou porta molta aigua i s’emporta pedres que estan en els marges o en el camí.

    3. Els arbres blancs

    -Els arbres blancs quan se els i cau una branca o la tallen deixen una cicatriu en forma d’ull o de cella.

  10. Nora Vicens Barceló diu:

    Els alumnes de 3r de l’escola de Bordils, com cada any, dissenyen el cartell de matí de natura. Per ells aquest any és especial, perquè hi ha una travessia sense nom que s’inaugurarà.
    Han fet el cartell amb diferents materials: Lletres retallades de les revistes, el recorregut que es farà resseguit amb retolador…
    Ells molt sovint surten a fer vols pel poble amb bicicleta i marquen el recorregut que fan. Així ho tenen mes fàcil.
    Com que han anat tants cops amb bicicleta, han fet diferents plànols. Ajuntant-los tots n’han fet un de sol, que s’entén molt bé. En el cartell hi han escrit: l’hora que es farà, el recorregut i el dia…
    Jo l’he triat perquè penso que ells per fer-ho s’hi han esforçat molt i han hagut de treballar molt.
    M’ha agradat perquè és interessant tot el treball: s’entén molt bé el títol i el recorregut.
    Què he après? saber-me situar a un plànol i quina informació s’ha de posar en un cartell perquè s’entengui bé.

    Nora

  11. Nora Vicens Barceló diu:

    EL RELLOTGE DE SOL (alumnes de 2n)
    Uns quants nens de 2n a l’hora del pati, van construir un rellotge de sol, van fer fotos per ensenyar-ho en els seus companys de classe. Van decidir que durant un dia mirarien com funciona un rellotge de sol. Ja de bon matí van preparar el trípode i la càmera. Cada hora amb punt anaven a fer una foto en el rellotge, per veure si alguna cosa canviava. A l’hora d’observar les fotos van treure aquestes conclusions: En alguns moments, l’ombra dels arbres, els núvols feien que en el rellotge no li toqués el sol, per això en alguns moments no podien veure l’hora que era. Per veure si anava bé, nomes van marcar les 9, quan van veure que anava bé van decidir posar els altres números. Per les fotos i les ombres, han deduït que la terra es movia, per això l’ombra va canviant de lloc.
    Per què l’he triat?
    Fer un rellotge de sol és molt difícil i complicat de treballar.
    Què he après?
    Amb el moviment de la terra pots saber l’hora que indica el raig de sol.
    Per què m’ha agradat?
    He descobert com la gent sabia l’hora quan no hi havien rellotges.
    Nora

  12. Pau arbuse diu:

    Els alumnes de tercer han anat al costat de l´escola de Bordils i tots junts s´han fet unes fotos, totes les seves ombres de record.
    També han agafat una gallina del galliner hi l´han obert amb un ganivet per la meitat, i en un paper han escrit les coses que els han agradat més i coses que no sabian, potser alguns no sabian que una gallina té la cresta tant petita o tambè perquè unes gallines tenen tantes plomes i unes altres no.
    Els alumnes de tercer han fet moltes excurcions pel poble de bordils.

  13. albert diu:

    A MI M´HA INTERESAT MOLT EL BLOC DE P4 HAN ESTUDIAT ELS ANIMALS I M´AGRAGRADEN MOLTIIIIIIIIIIIIIISIM!!!!!!!
    En el bloc de p4 han trobat tres banyes, i han volgut saber de que eren.
    I ho han aconseguit eren de: MUFLÓ,DAINA,I CÈRVOL.

    Els de 2n han construït un rellotge de sol a l´hora del pati. Van apartar totes les fulles, van clavar un pal i cada cop es movia l´ombra també ho van provar amb el trípode, i cada hora feien una foto

  14. Estel Moré Gou diu:

    A MI M’HA INTERESAT LES PRESENTACIONS DELS NENS I NENES DE 6é.
    Cada nen/a ha fet una presentació sobre ell i la seva vida, explicant el seu color preferit, quin esport fa, que l’apassiona, el menjar que l’hi agrada més, els animals que té a casa, i com es diuen, quants anys tenen, a quin any van néixer, si toca algun instrument, el seus somnis… Fins i tot alguns nens o nenes que han escrit la seva presentació en castellà. A mi m’han agradat molt!!!

  15. marti diu:

    Els alumnes de primer han estudiat els ossos, un pare els hi explicava totes les parts de la columna vertebral i el crani. Crec que debia ser molt interessant perquè explicaven quines parts tenien, com era i com funcionava. Segur que van aprendre moltes coses.

    Bloc de 1r de l’escola de Bordils.

  16. marti diu:

    Els alumnes de tercer van gravar un vídeo sobre el casc antic.
    M’ha agradat molt perquè era com si estes allà amb ells. Esta molt ven explicat i t’entren ganes de ser-hi. Fan servir sinònims, verbs i paraules molt boniques.

    Alumnes de 3r de l’escola de Bordils bloc Bordils Moita.

  17. Pau B diu:

    Ha mi m’ha interesat les presentacións de 6é, expliquen quants anys tenen ells,si tenen animals i tambe els anys dels animals,on viuen i en PERE (el meu germa) i pot ser que algù mès expliquen que els seus pares estan diborsiats.

  18. Aina Trullàs Vilà diu:

    He visitat el bloc dels nens i nenes de 1r i 2n, m’ha cridat l’atenció com han fet el diari de la llum. El diari de la llum l’han fet al pati petit i consisteix en que durant unes certes hores del dia es posen en un lloc concret del pati petit i durant una bona estona tiren fotos on es veuen els canvis de llum, com les ombres miren cap a llos diferents, que els núvols es mouen… Per fer aquest àlbum de fotos del seu diari de la llum han necessitat moltes hores d’estar-se fent fotos amb el trípode allà assentats i també han hagut de tenir molta paciència! En el seu bloc ensenyen quines fotos han tirat i han fet un”vídeo” on ensenyen totes les imatges seguides i en aquest muntatge es veuen molt clarament els canvis que apareixen entre foto i foto. Les fotos els hi han quedat molt i molt bé i són molt originals. Crec que de vegades als nens més petit els hi costa fer fotos ben fetes, però a ells els hi han quedat molt bé!!! Quantes hores creieu que s’han estat fent fotos en els canvis que apareixen al pati petit???

    Aina.

  19. Pau B diu:

    M’ha interesat el bloc de 1r 2n, el rellotje de sol,han escombrat, han posat un pal i estava
    col·locat en un lloc on li toques el sol,desprès cada vegada que es movia el sol es movia l’ombra del pal.

  20. Aida diu:

    He vist que els alumnes de P5 van fer una obra de teatre. Van fer un mural amb pintures de colors.

    Els nens i nenes de 1r i 2n van fer el bufet lliure. Han fet uns cartells molt bonics. Amb les lletres fetes per els nens.

    Els nens i nenes de 5è van anar a fer un recorregut amb bicicleta i han penjat una foto que hi surten ells. Els de 5è no tenen casi res que hagin fet ells.

  21. Estel Moré Gou diu:

    En el bloc de Bordils-Moita, m’ha agradat com s’han presentat “l’Escola bàsica 2/3 José Afonso”del curs de 5é. S’han presentat de 2 formes, la primera: Explicant com és la seva escola de bonica, espaiosa… També expliquen que la seva escola és diu José Afonso perquè aquest senyor havia sigut un poeta , un músic i cantant , i també perquè va fer de mestre. La segona: Han posat una foto d’ells hi han escrit com són i que els hi agrada fer. Han posat que són divertits,intel·ligents, els hi agrada jugar a pilota… A mi m’ha agradat.

  22. Aina Trullàs Vilà diu:

    En segon lloc també he visitat el bloc de sisè i m’he concretat en una presentació: La de la Laia. Ella diu que és molt simpàtica, riallera i que sempre esta contenta. Viu a Millàs al costat de Madremanya i diu que el seu poble es molt tranquil. Li encanten els animals i per això a casa seva, té: Un burro Català, tres gats, 2 gossos, una euga i gallines. Des de ben petita el seu animal preferit a sigut el dofí i diu que es perquè creu que són molt bufons, simpàtics, graciosos i juganers. En aquest comentari no us he escrit totes les seves passions, gustos i moltes més coses al bloc de sisè hi són escrites. A mi m’ha interessat molt la presentació de la Laia perquè jo no sabia on viu, que li agrada… Tampoc no sabia on era Millàs i ni tan sols sabia que existia!!! En resum: La presentació de la Laia és molt interessant!!!

  23. ENRIC diu:

    He triat l’article dels cursos de1r i 2n que parla de la columna vertebral i he aprés que els nervis passan per dins de la columna vertebral, també que a cada vertebra hi ha un muscle i que el cervell està protegit per un liquid dins el crani. Aquest article m’ha agradat perquè he descobert algunes coses que no sabia.

  24. ENRIC diu:

    M’ha agradat l’article del blog de 3er “Descobrim el poble” perquè m’ha recordat que nosaltres el vam fer l’any passat i em va agradar molt quan vam fer els planos i les llegendes del poble.

  25. Mia diu:

    ELS NENS I NENES DE P3 DE L’ESCOLA DE BORDILS VAN ANAR A VEURE COM PASSAVEN LES BICICLETES DE LA VOLTA CICLISTA A CATALUNYA QUE VA PASSAR PER LA CARRETERA PALAMÓS.

    ELS ALUMNES DE P-5 HAN COLLIT UNA MADUIXA DE L’HORT I L’HAN PARTIT EN 22 TROSSOS UN PER CADA UN.
    SE’L VAN MENJAR I EM PENSO QUE ERA BONISSIMA….
    PER QUÈ M’HA INTERESSAT: Perquè una maduixa, em sembla no es pot tallar en 22 talls.

  26. Pau arbuse diu:

    Els al.lumnes de tercer van agafar una gallina del galliner i amb un ganivet la van obrir per la meitat.
    Van descobrir que els galls i les gallines tenen les orelles entre el cap i el coll i són uns forats petits com una piga.
    També els de tercer van fer moltes sortides per el poble com: els arbres blancs, el moli de Bordils, el freixe de can Cuní Gros, el pollancre Bordilenc i la Sequia Vinyals. Nosaltres l’any passat quan feim a tercer ja ho vam anar a veure.

    A mi com m’agrada tant la xocolata, m’agradat molt el bloc de P5 perque van fer figuretes de xocolata, jo m’ho hagues passat bomba fen les figuretes i menjant la xocolata.

    Els al.lumnes de primer i segon van obrir un conill i en una de les fotos es veu com agafan els pulmons, el tub de la tràquea, l’esòfag, les costelles, el cor , els ronyons i l’ esquena dorsal. A mi m’hagues agradat fer’ho.

  27. Andrea Petre diu:

    Els alumnes de P-5 de l’escola de Bordils, han collit una maduixa de l’hort i la van partir en 22 trossos un per cada alumne, la van testar segur que va ser molt bona!!
    PER QUÈ M’HA INTERESSAT: perquè una maduixa de l’hort, segur que seria molt bona!!

    També els alumnes de P-5 de l’escola de Bordils van plantar jacints, els hi han crescut molt, a nosaltres no ens han crescut gaire els alliums però, els crocos i els narcisos ja han crescut molt i ja tenen flors.

    Els alumnes de 1r i 2n de l’escola de Bordils van agafar un conill mort i el van tallar en dues parts. Tot i que nosaltres també ho vam fer i vam separar: El cor,les costelles,els ronyons,l’esquena dorsal, els ulls,etc…

    Andrea

  28. Martí diu:

    La columna vertebral
    A mi m’ha cridat molt l’atenció aquest article perquè la columna vertebral és molt important pel nostre cos.
    La columna vertebral té molts ossos amb noms diferents: lumbars, dorsals… tots els nervis passen per dins la columna vertebral i en cada vertebra hi ha un muscle.
    El crani
    A dins del crani hi ha un líquid per protegir el cervell. El cervell fa que es mogui tot el cos, ell ens mana tot el que fem o volem fer: si aixequem una cama, si diguem alguna paraula, les reaccions…

    Què he après
    Elcervell serbell esta protegit per un líquid.
    A cada vertebra de la columna hi ha un muscle.

  29. Pol Ribas diu:

    El primer article que m’ha interesat molt ha estat el del bloc de tercer de l’escola de Bordils “matí de natura”. Com cada any els alumnes de tercer fan el cartell del matí de natura, a mi m’ha interesat perquè l’any passat el vam fer amb bicicleta i aquest any es fa a peu, hi ha una travessia que s’inagurarà, la travessia de l’escola. El recorregut surt de l’escola i va fins al pavelló blanc i verd i passant per Girona fruits fins arribar al molí i l’alzina del molí, després els arbres blancs, arribada al saula de les arenes i el roure de les arenes.

  30. Oscar diu:

    El bloc que m’ha agradat més es el de tercer que han explicat el recorregut fins a la palanca i un altre al molí.
    Els recorreguts que han fet m’han fet recordar les sortides i llegendes que fèiem.
    Han explicat el pollancre bordilenc de l’ajuntament, i diuen que abans el BAN estava tot ple d’aquests pollancres i que els tallaven. Però la seva fusta era dolenta i varen plantar pollancres d’una altre espècie i un pollancre bordilenc el varen arrencar i el ban posar a davant de l’ajuntament i l’han posat per recordar que abans havien pollancres bordilencs.
    També els arbres blancs que diuen que amb la fusta feien joguines….

    Els de 2n el rellotge de sol que han fet amb un pal i sorra m’ha interessat perquè es molt difícil fer-ho

  31. Idoia diu:

    Cada any els nenes i nenes de tercer de l’escola de Bordils dissenyen el cartell de matí de natura ,per ells és especial perquè la travessia sense nom s’inaugurarà. El cartell està fet de diferents materials: el matí de revistes i natura amb un plànol.
    Fa dos anys ho van fer el recorregut amb bicicleta i aquest any ho farem a peu.

    Alguns alumnes de 2n van fer un rellotge de sol a l’hora del pati, van fer fotos per ensenyar-ho als seus companys.
    Van decidir que durant un dia l’anessin a mirar a veure si havia marcat l’hora.
    Ho he trobat molt interessant i per això l’he escollit.

  32. Albert Puig diu:

    Jo he triat el bloc de segon perque no se m’hagués acudit mai fer un rellotge de sol. Un grup de nens es van proposar de fer un rellotge de sol. Van apartar totes les fulles, i van clavar un pal. Tot seguit van posar el tripode davant el pal , perque poder fer una foto a cada hora. Despres els nens van envoltar el tripode amb 4 cadires, tot seguit van anar a buscar una cinta, i la van lligar al voltant de les cadires, primer van dibuixar el nou al terra, per veura si funcionava el rellotge, i al final van arribar a la conclusió que la terra es movia. Perquè l’ombra del pal es movia cada hora.

  33. Anna diu:

    El disseny del cartell de mati de natura dels alumnes de 3r, es base en un títol, una mica d’informació i un plànol molt semblant els que nosaltres també fèiem a 3r. El plànol s’entenia molt bé per on passaríem. He aprés que també, han fet forces recorreguts pel poble per informar-se millor. Tinc moltes ganes de que arribi el 7 de abril!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *