Ens hem sentit profes!

Som un grup d’alumnes de 2n d’ESO que ens estem formant com a mediadors, aquest curs hem tingut l’oportunitat, el dia 20 de novembre, d’anar a les classes de tutoria de primer d’ESO per a explicar, a través d’activitats, què és la mediació i com aprendre a resoldre els conflictes. Us explicarem què vam fer.

dsc00957.jpg dsc00958.jpg dsc00959.jpg

dsc00960.jpg dsc00963.jpg dsc00965.jpg

Primer una activitat per conèixer-nos. Consistia a dir tres afirmacions: dues que eren veritat i una, mentida. Aleshores preguntàvem a tots els alumnes quina era la falsa. Després vam fer l’activitat amb els alumnes, i els companys havien d’endevinar quina era la mentida.

Acabada l’activitat de coneixement, vam realitzar una activitat que consisteix a trobar allò que s’amaga darrera d’una imatge ambigua. Els alumnes, en silenci, escrivien en un full en blanc allò que cadascú veia. Quan la majoria d’alumnes havia acabat aixecaven la mà i amb el nostre permís sortien a la pissarra i assenyalaven allò que havien vist. Només van sortir tres coses diferents (un ratolí, la caricatura d’una persona i un camaleó). A l’hora de preguntar quina creien que era la conclusió, una nena la va dir gairebé perfecta: tots veiem les coses des d’un punt de vista diferent.

La tercera activitat consistia a trobar la imatge que s’amagava darrera d’una postal, només mirant per un forat que hi havia. Van dir moltes coses (corda, ull, iguana…), però en realitat el que s’amagava era un elefant. Tots van quedar sorpresos. Finalment vam preguntar per què creien que tots havien vist coses diferents i ells ho van dir, però nosaltres ho vam aplicar als conflictes: perquè tots veiem una part de la realitat, en un conflicte.

La quarta activitat va ser explicar un conte relacionat amb l’activitat del dibuix amagat. El conte anava de sis savis que eren cecs, i un dia va arribar un elefant a la ciutat, i per saber com era, els sis savis van anar a palpar-lo. Cada un havia tocat una part, i no es van posar mai d’acord en com era un elefant. Vam parlar que és bo escoltar què diuen els altres encara que nosaltres pensem que tenim la raó, podem formar-nos una imatge més completa de la realitat.

Després els vam repartir uns qüestionaris perquè contestessin unes preguntes sobre què els havia semblat la nostra tasca. Hem sortit molt ben valorats i els ho agraïm.

Per acabar els vam regalar un mandala on podien apuntar les conclusions de la pissarra, i pintar-lo, si els venia de gust.

Per nosaltres va ser una experiència nova i inoblidable. Ens vam posar molt nervioses, teníem vergonya, alguna es va quedar en blanc… Els alumnes de primer van estar molt bé a la classe, perquè tots van participar. Sens dubte hi tornaríem a anar!

Des d’aquí us animem a tots perquè vingueu a mediació i no utilitzeu la violència!!!

Alba G., Aida P., Naiara V. i Alba N.

One thought on “Ens hem sentit profes!

  1. Esther

    holaaa!!
    soc la esther de 1rF wenu doncs que jo surto a la penultima foto

    per fi CARNASTOLTES
    tinc ganes de que sigui ja carnestoltes

    vinga adeu

    de:esther de 1rF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *