Actualment el món dels videojocs cada cop avança més ràpidament: gràfics espectaculars, bandes sonores trepidants, etc. No obstant, a vegades els falta el més important, la jugabilitat. Un joc pot estar molt ben fet, però si no ofereix diversió, no ve de gust jugar-hi. Per aquesta raó, us vull presentar Minecraft. A primera vista, probablement no causa gaire impressió, però és un dels millors jocs que hi ha.
Minecraft és un videojoc independent de construcció, correspon al tipus “sandbox”, és a dir, món obert. Va ser creat per Markus “Notch” Persson, i el van desenvolupar a la seva empresa, Mojang AB. Està disponible per a ordinador, Android, iOS i Xbox 360. El món de Minecraft està format per blocs cúbics que representen diversos materials, com terra, roca, ferro, or, diamant, aigua, etc. Els jugadors es poden moure lliurement pel mapa i es poden col·locar blocs i objectes a tot arreu, respectant sempre una xarxa cúbica tridimensional.
Cada cop que s’inicia una nova partida, el món és totalment nou. Es divideix en regions de geografia i clima determinats, de manera que es poden trobar deserts, boscos, oceans, pantans, etc. Els diversos nivells de profunditat del terreny també són simulats, creant muntanyes i coves subterrànies. Cal afegir que segons a quina profunditat ens trobem hi haurà uns minerals o uns altres. Els materials del joc es reparteixen en relació amb les característiques del terreny: minerals a coves, neu a les tundres, etc. A més, el motor del joc fa que existeixi el dia i la nit, de manera que es fa servir la llum natural del sol i la lava i la llum artificial de les torxes.
Al món de Minecraft hi ha “mobs”, unes criatures mòbils controlades per l’ordinador. Hi ha animals com poden ser porcs, ovelles, vaques, etc. I monstres: esquelets, zombis, aranyes, etc. Els animals apareixen aleatòriament, però els monstres surten segons el nivell d’il·luminació. Com més fosc sigui, més monstres hi haurà.
El tipus de joc més comú a Minecraft és el “Survival”. Els jugadors posseeixen una barra de vida amb 10 cors, que va disminuint amb els atacs dels monstres, caigudes, contacte amb la lava, etc. També hi ha una barra que correspon a la gana, s’ha d’anar omplint obtenint i consumint menjar, ja sigui d’animals o cultivant vegetals. No hi ha un objectiu principal, però per anar avançant s’han d’aconseguir materials, cada cop millors. Es van extraient els blocs, utilitzant pics, pales, destrals, aixades, etc. Quan s’obtenen millors recursos, augmenta la qualitat d’aquestes eines i es poden fabricar objectes millors.
Tots aquests factors fan que Minecraft sigui un dels meus jocs preferits. La idea del joc, d’anar sobrevivint, m’agrada molt i el fa entretingut. El primer cop que vaig veure’l no em va causar bona impressió, ja que està format per píxels. De tota manera, després de jugar-hi una estona, em va començar a agradar. És un joc diferent, i no té final, un punt molt a favor seu. Per tots aquest motius, recomano Minecraft a tothom. És un joc adequat per a persones de totes les edats, i no requereix dedicar-li moltes hores si no es vol.
Lluís Jiménez
4t C