El dia 8 d’abril l’autor del llibre La vida és una suave quemadura, Francesc Miralles, va venir al nostre institut a fer-nos una visita.
Ens varem reunir tots a la sala d’actes, allà vam començar un debat durant el qual els alumnes de 4t, que es van llegir el llibre, vam poder preguntar-li allò que més ens interessava sobre la seva vida com a escriptor i, la relació del llibre amb la vida real.
A més ens va explicar la seva experiència de la creació d’altres llibres amb la col·laboració i l’ajuda d’altres autors. Després de cada llibre que realitzava, ell enviava un esborrany a un dels seus amics per tenir una opinió diferent a la seva, i si ells veien que faltava alguna cosa, l’hi tornaven per que el corregís.
A més, ens va explicar que la vida d’escriptor era molt difícil, ja que, amb el sou que guanya per a cada llibre publicat no n’hi ha prou per mantenir-se, el que implica la recerca d’un treball extra.
Aquesta visita en teoria havia de durar dues hores, però en Francesc va tenir un problema i va haver de marxar quan només portava una hora. Al final de la visita l’autor va tenir temps de firmar-nos el llibre juntament amb una dedicatòria.
En el moment de marxar l’autor va dir als professors que les preguntes realitzades pels alumnes havien estat molt creatives i interessants, ja que eren qüestions que ningú li havia realitzat fins aquell moment. Com va marxar amb una hora d’antelació vam haver de fer classe normal.
Aida Pérez Pastallé 4t B
Alba García García 4t D