El passat divendres 24 d’abril, els infants d’Educació Infantil vam anar d’excursió a Sant Pere de Torelló, al Molí de la Riera.
La casa de colònies és un antic molí fariner del segle XVIII que encara conserva l’obrador i les velles moles.
Els cereals, les moles i els sedassos ocupaven la vida d’en Severí i la Maria. La història d’aquests moliners ens va ajudar a descobrir el procés que feia possible que el blat es convertís en pa.
Vam conèixer els cereals més conreats a les nostres terres —com el blat, l’ordi i la civada— i vam comprendre com l’aigua feia funcionar les dues grans pedres del molí. També vam poder experimentar la feina de fer farina i passar-la pel sedàs.
A més, vam participar en un taller de galetes on, tot seguint la recepta, vam barrejar ous, farina, sucre i mantega. Ens van sortir unes galetes boníssimes!
Un cop cuites al forn, ens vam poder endur una bosseta amb una mostra de la nostra feina com a petits moliners i forners.


