PROJECTE HORT-ESCOLA

Seguim amb el projecte hort-escola.

Aquest projecte vol establir una col·laboració entre les escoles i les persones que cultiven parcel·les als horts municipals de Manlleu.

Els nens i nenes de 3r amb l’ajuda del biòleg Pere Crosas i del Mohamed Karrouch hem collit tots els enciams i escaroles que haviem plantat.

Mireu quina collita més bonica!!

PREPAREM EL CONTE DELS JOCS FLORALS

Abril … mes de roses, dracs, cavallers, princeses i llibres, molts llibres!

A nosaltres ens agraden molt els llibres de contes, amb personatges reals o imaginaris, que passen aventures en els llocs més insospitats i que sovint acaben amb un desenllaç que ens deixen a tots bocabadats.

Autors, escriptors, il·lustradors, narradors,…són noms que últimament han sonat molt a les classes de 3r., i… al final, nosaltres també hem acabat sent autors d’uns contes ben originals i divertits!

En voleu veure i llegir algun?


 

EXTRACCIÓ DE CLOROFIL·LA

Sabies que….

La clorofil•la és el pigment que dóna el color verd a les plantes i les algues.
Sense la clorofil•la, no farien la fotosíntesi, i com que la fotosíntesi produeix l’oxigen de l’aire, no podríem respirar.
Sense plantes i algues verdes, no hi hauria vida a la Terra.

 

Les nenes i els nens de tercer hem extret clorofil·la d’unes fulles d’espinacs. Per fer-ho hem posat fulles d’espinacs en un morter, les hem picat amb una mà de morter i les hem barrejat amb una mica d’alcohol.

Després, amb un colador, hem separat la part sòlida i hem posat la part líquida en un gotet.

Hem sucat una tira de paper absorbent en el líquid i ha quedat tenyida de verd!  És el pigment que dóna el color verd a les plantes i es diu clorofil·la!

T’animes a fer-ho tu també?


 

 

HORT A L’ESCOLA

Aquesta setmana alguns nens i nenes de 3r hem anat a l’hort. Amb l’ajuda d’un pare i del Sr. Pere Crosas hem plantat plantes aromàtiques i ens han explicat com hem de regar, plantar i protegir la terra per evitar que amb la calor les plantes no creixin. Ens ho hem passat molt i molt bé i hem après molt!!!


 

L’HORT A L’ESCOLA

Després de tornar de vacances ens hem trobat l’hort ple de males herbes.

Durant unes setmanes alguns alumnes de 3r ens hem encarregat de treure les males herbes del nostre hort.

Hem netejat i remogut una mica la terra.

I després de netejar, toca plantar!

Ja hem plantat enciams i escaroles. Ara només falta regar i esperar unes quantes setmanes. Ja us explicarem com creixen!

ENS AGRADA LA NOSTRA ESCOLA.

La setmana del 14 al 18 de març, l’escola Puig-Agut obrirà les seves portes a tothom qui vulgui venir. Es podran visitar les instal·lacions i podreu veure com treballem i juguem mentre aprenem i ens anem fent grans.

Per això, les nenes i els nens de Cicle Mitjà hem fet uns cartells amb uns dibuixos molt bonics i els hem repartit per tot Manlleu perquè volem convidar tothom a visitar la nostra acollidora escola.

Veniu a visitar-nos!

Ens agrada la nostra escola.

Us hi esperem a tots!


 

 

 

 

TREBALLEM ELS INVENTS

Els nens i nenes de tercer aquest trimestre estem elaborant un treball molt interessant sobre els invents.

Aquest és el procés que estem seguint per tal d’aprendre molt sobre els invents que han canviat el món.

INTRODUCCIÓ:

COM VAN COMENÇAR LES COSES? Si poguessis viatjar cap al passat et trobaries totes les coses que tenim ara? Creus que la roda, el foc, la televisió o la ràdio ja existien? Des de la prehistòria l’home ha anat inventant eines i aparells que li feien la vida més fàcil. És per això que entre tots anirem coneixent invents i inventors que han canviat la nostra manera de viure.

TASCA:

ACTIVITAT 1: decidir quin és l’invent que us interessa treballar. Podeu triar-ne més d’un per si de cas es repeteix.

ACTIVITAT 2: buscar informació sobre l’invent: quan es va inventar, qui el va inventar, quina era la seva utilitat.

ACTIVITAT 3: Ompliu la fitxa anotant l’invent, l’inventor, data de l’invent, breu explicació  i dibuix o fotografia de l’invent.

ACTIVITAT 4: preparar  una exposició oral davant els vostres companys.

COM US AVALUAREM?

CONSELL: ABANS DE COMENÇAR EL TREBALL LLEGIU COM US ANEM A AVALUAR

1. La presentació: si la informació és clara i el vocabulari adequat.

2. El treball en parella: si us heu posat d’acord, us heu ajudat.

3. L’exposició oral: el to de veu, l’entonació.

AVALUACIÓ DEL TREBALL REALITZAT:

RECERCA D’INFORMACIÓ:

1 punt: els ha costat trobar la informació.

3 punts: s’han esforçat en trobar la informació.

5 punts: han trobat bé la informació i han seleccionat allò que se’ls demanava.

ELABORACIÓ DEL TREBALL:

1 punt: el treball ha estat poc elaborat.

3 punts: el treball ha estat força elaborat.

5 punts: el treball ha estat molt ben elaborat.

EXPOSICIÓ:

1 punt: els ha costat fer una exposició clara i entenedora.

3 punts: l’exposició ha estat força clara i entenedora.

5 punts: han fet una exposició molt clara i entenedora.

RECURSOS

Podeu consultar aquests videos sobre alguns invents.

Mira aquest video sobre la roda.

També pots mirar aquest video divertit… sobre el foc.

Vols saber alguna cosa més sobre la impremta?

I així és com hem treballat els nens i nenes de tercer!

Finalment cada grup ha fet una exposició del seu treball a la resta de companys/es.