A classe, a cicle mitjà, hi ha moments també d’una tendresa evident -moments espontanis, uns, i moments que cal provocar, d’altres. Són moments que contrasten -i es complementen!- amb activitats més sorolloses -com ara, l’hora d’esbarjo, és clar- o més dinàmiques -com quan proposem treballs d’equip que generen contraposició d’idees, cert debat i cooperació.
Una hora a la setmana, treballem VALORS -a banda que, de fet, en treballem sempre: tant per acció com per omissió! Exposem opinions, debatem, expliquem situacions viscudes, reflexionem… tot, amb l’ajuda, també, de curtmetratges que exemplifiquen cadascun dels valors que reclama la vida en grup i, vivint, entrenem per a una futura vida adulta.
Avui, sense anar més lluny, hem vist més d’un cop Heroi Anònim (https://www.youtube.com/watch?v=knEiriBmpH4) , un dels cinquanta curtmetratges imprescindibles per educar en valors que ens ofereix el magnífic recull de l’educadora Nati Bergadà: https://natibergada.cat/curts-per-treballar-valors
Després de veure -i tornar a veure, per petició seva, dels alumnes- aquest curt, hem dut a terme una activitat individual acompanyats, de fons, per la música sensible d’Enya.
Proveu-ho. Proveu ambdues coses: veure el vídeo i escoltar Enya, havent acabat, mentre fas un dibuix amb les principals idees suggerides.
En fer-ho, és més fàcil comprendre a què ens referim en parlar de tendresa.
Ens ha agradat molt. El noi ajudava a les persones sense demanar res a canvi.
Ens ha agradat quan la nena, gràcies a l’ajuda del noi, ha pogut anar a l’escola.