Els nens i nenes de tercer aquest trimestre estem elaborant un treball molt interessant sobre els invents.
Aquest és el procés que estem seguint per tal d’aprendre molt sobre els invents que han canviat el món.
INTRODUCCIÓ:
COM VAN COMENÇAR LES COSES? Si poguessis viatjar cap al passat et trobaries totes les coses que tenim ara? Creus que la roda, el foc, la televisió o la ràdio ja existien? Des de la prehistòria l’home ha anat inventant eines i aparells que li feien la vida més fàcil. És per això que entre tots anirem coneixent invents i inventors que han canviat la nostra manera de viure.
TASCA:
ACTIVITAT 1: decidir quin és l’invent que us interessa treballar. Podeu triar-ne més d’un per si de cas es repeteix.
ACTIVITAT 2: buscar informació sobre l’invent: quan es va inventar, qui el va inventar, quina era la seva utilitat.
ACTIVITAT 3: Ompliu la fitxa anotant l’invent, l’inventor, data de l’invent, breu explicació i dibuix o fotografia de l’invent.
ACTIVITAT 4: preparar una exposició oral davant els vostres companys.
COM US AVALUAREM?
CONSELL: ABANS DE COMENÇAR EL TREBALL LLEGIU COM US ANEM A AVALUAR
1. La presentació: si la informació és clara i el vocabulari adequat.
2. El treball en parella: si us heu posat d’acord, us heu ajudat.
3. L’exposició oral: el to de veu, l’entonació.
AVALUACIÓ DEL TREBALL REALITZAT:
RECERCA D’INFORMACIÓ:
1 punt: els ha costat trobar la informació.
3 punts: s’han esforçat en trobar la informació.
5 punts: han trobat bé la informació i han seleccionat allò que se’ls demanava.
ELABORACIÓ DEL TREBALL:
1 punt: el treball ha estat poc elaborat.
3 punts: el treball ha estat força elaborat.
5 punts: el treball ha estat molt ben elaborat.
EXPOSICIÓ:
1 punt: els ha costat fer una exposició clara i entenedora.
3 punts: l’exposició ha estat força clara i entenedora.
5 punts: han fet una exposició molt clara i entenedora.
RECURSOS
Podeu consultar aquests videos sobre alguns invents.
Mira aquest video sobre la roda.
També pots mirar aquest video divertit… sobre el foc.
Vols saber alguna cosa més sobre la impremta?
I així és com hem treballat els nens i nenes de tercer!
Finalment cada grup ha fet una exposició del seu treball a la resta de companys/es.