Teatre
A la nostra escola, s’estableix durant tot el curs una sisena hora setmanal destinada al teatre per a tots els cursos –des d’infantil fins a 6è, ambdós inclosos. I és així, justament, perquè creiem en les propietats pedagògiques que el teatre comporta. Propietats pedagògiques que s’entrellacen amb aspectes personals, socials, creatius, de valors, lingüístics… que ajuden a teixir –amb el teatre com a nexe d’unió, com a argamassa imprescindible- unes complicitats que difícilment els alumnes oblidaran. Les creacions teatrals que hem realitzat s’esdevenen a partir de diàlegs quotidians inventats per alumnes i mestres. Uns diàlegs que, sense intenció moralitzadora, permeten de passada aprofundir en una sèrie de valors. Valors com el de l’amistat, la companyonia, el respecte, la responsabilitat, la paciència, l’esperit de superació… tot impregnat d’un cert toc humorístic no exempt d’ingenuïtat, candidesa, imprevisibilitat… Així mateix, el fet de fer teatre també comporta l’assumpció de valors que són propis de tota feina ben feta: la constància, l’esforç, el respecte vers l’altre, el rigor, el mètode, l’estudi, la concentració, vèncer la por escènica, el treball cooperatiu…
Finalment, no podem deixar d’obviar aquells aspectes paral·lels que ha comportat la creació i la representació de les’obres. Ens referim a la realització dels decorats, dels programes de mà, la tria de la música, la redacció dels diàlegs, la implicació a l’hora de triar el vestuari i l’attrezzo, l’assistència i la participació de les famílies (maquillatge dels actors i actrius, en l’aprenentatge del paper a representar)…i com a cloenda, la doble representació de l’obra: La primera, davant dels companys, mestres i famílies; i la segona, en la participació del pregó que encetava les festes del barri de l’Erm.
Us convidem doncs a venir al teatre i passar una bona estona visionant les dues obres teatrals realitzades pels alumnes de 4t (en diferents anys, curs 2014-2015; curs 2015-2016), de l’escola Puig-agut.
Comentaris recents