USEE

Les unitats de suport a l’educació especial (USEE) són unitats de recursos per afavorir la participació de l’alumnat amb necessitats educatives especials en entorns escolars ordinaris amb el compromís de la comunitat educativa per avançar com a escola inclusiva.

La USEE de la nostra escola, creada des dels Serveis territorials, va iniciar el seu projecte el curs 2010-2011, compta amb una Mestre d’Educació Especial i una Educadora d’Educació Especial.

L’alumnat, el proposa l’EAP, amb el consentiment de la família i el vist-i-plau de la inspecció. Dictamen i resolució dels Serveis territorials. Son alumnes de diferents edats i tipologies, (TGD, TEA, deficiència mental, síndromes específics,…)

En la presa de decisions referides a l’alumnat amb necessitats educatives especials han de participar els tutors i el professorat especialista mitjançant els equips docents i la comissió d’atenció a la diversitat.
L’alumnat atès pels professionals de la USEE té com a marc curricular de referència amb caràcter general el mateix que s’estipula per al conjunt de l’alumnat, reflectit en el projecte educatiu (PCC). Les adaptacions que es facin per a cada alumne es determinaran en el seu pla individual (ACI).
Es farà un Pla d’Atenció Educativa de cada alumne amb discapacitat que ho requereixi en el qual es determina:
Quines han de ser les prioritats educatives.
Facilitat al màxim la seva participació a l’aula ordinària.
Si cal que faci activitats de manera específica en espais diferenciats (individuals o en grups reduïts), quines i el seu disseny.
Si necessita suports específics (fisioteràpia, …)

FUNCIONS DE LA MEE

1. Elaborar, amb la col·laboració de l’EAP i del professorat del centre, el pla d’atenció educativa a l’alumnat de la unitat: prioritats educatives, formes de participació en les activitats de l’aula ordinària, activitats d’atenció individual o en grup reduït, criteris de seguiment i d’avaluació…

2. Elaborar materials específics o adaptats que facilitin l’aprenentatge i la participació de l’alumnat en les activitats del grup ordinari.

3. Acompanyar els alumnes de la unitat en la seva participació en les activitats de l’aula ordinària.

4. Desenvolupar les activitats específiques, individuals i en grup reduït, que els alumnes de la unitat requereixin.

5. Formular les propostes de modificació curricular, de caràcter individual i, si escau, de grup, de l’alumnat de la unitat.

6. Fer el seguiment i la tutoria individual de l’alumnat que atén. 

Forma part de la Comissió d’atenció a la Diversitat com a Mestre d’Educació Especial de la USEE

FUNCIONS DE LA EEE

La seva funció és afavorir que l’alumnat amb diversos graus d’afectació pugui participar en les diverses activtats de l’escola.Per aixó contribueix a la implementació de programes individuals de treball dissenyats per la MUSSE, el mestre/a Tutor/a de l’aula ordinària i diversos especialistes, específicament per a cada alumne.

També li correspon vetllar pel progres integral dels alumnes atenen aspectos com l’autonomia personal, adquisició d’hàbits, realització d’activitats quotidianes i seguiment de l’escolaritat compartida quan s’ha donat aquesta situació, etc.

La seva és una intervenció directa, quasi sempre dins l’aula ordinària.

Per poguer realizar les seves funcions educatives ha de conèixer el projecte de centre així com les programacions especifiques pels alumnes que aten, compartir informació amb el/mestre/a tutor/a referida a la dinàmica d’aula: activitats, adequació a les possibilitats de cada alumne, progressos, mancances, observacions, etc. Per tant li correspon adaptar els diferents treballs adequant-los en funció de les capacitats dels alumnes. Durant aquest curs, per exemple, a l’aula de P-5  hem disposat d’un ordinador portàtil amb el que l’alumne de la USEE ha pogut realitzar tasques per escrit que no pot fer de forma manual.

Actualment la EEE forma part del Consell Escolar en representació del personal d’administració i Serveis del Departament d’ensenyament i de la Comissió d’atenció a la Diversitat com a EEE de la USEE.