CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA

A la funció tradicional de l’escola, consistent en la instrucció i transmissió de sabers, el panorama actual   demanda un eixamplament en  les funcions assignades als centres educatius, funcions com les de integració, cohesió social, i prevenció de tota mena de riscos socials van adquirint rel.levància.

Dins d’aquest panorama cal seguir avançant cap a l’educació inclusiva com el procés que ofereix a tots els alumnes, sense distinció, l’oportunitat de continuar sent membre de la classe ordinària, aprenent amb i de els seus companys.

És un model d’escola basat en els principis de: Inclusió, normalització, personalització i igualtat d’oportunitats, per  garantir la presència, participació i consecució de l’èxit de tots els alumnes. Aquest model però requereix implicació i compromís per part de tots els agents del centre. A banda de l’equip docent, aquesta situació ha creat la necessitat de incorporar als centres educatius  nous perfils de professionals no docents.

L’Escola Puig-Agut de Manlleu ha comptat amb vetlladors quan ha estat necessari atendre alumnes que requerien aquest tipus de suport. Compta desde fa molts anys  amb una TEI, i des del curs 2010-2011 amb una USEE, composta per una MUSEE i una EEE.

Però per la situació de l’escola, ubicada en un barri de majoria inmigrant amb moltes i diverses problemàtiques de caire social,  i amb una clara voluntat de contribuir a la millora de  la cohesió social des de l’escola, aquest curs 2015-2016 ha comptat també amb una TIS.