Contextualització:
En l’escola Sant Salvador d’Albatàrrec les festes escolars com Nadal, Carnaval, Sant Jordi no són festes tancades dins del recinte escolar sinó que hi ha des de l’Equip Directiu la proposta que siguin festes obertes a la comunitat, al poble.
Així els alumnes de 6è són els responsables de treure a la plaça una parada de llibres per on passen totes classes de l’escola, els pares i mares i bona part dels habitants de la localitat que venen a saludar-nos i, també, però no obligatòriament a comprar llibres. Amb el benefici de la venda el centre aconsegueix un fons per augmentar el fons bibliogràfic de l’escola.
En una darrera “conversa pedagògica” que vam tenir els mestres de Primària vam decidir que caldria buscar alguns temes acadèmics que treballéssim amb els alumnes d’una forma competencial, ja que actualment ens és molt difícil fer el salt d’una educació “clàssica” a una educació competencial on l’escola sàpigui respondre únicament a les necessitats vitals dels alumnes i no d’un programari tancat.
A nivell de Cicle Superior vam acordar que hauria dues activitats que trencarien el dia a dia de les classes i comportarien una organització diferent. Aquests temes serien una sortida escolar autogestionada pels alumnes (calcular el preu del transport, els horaris, …) i el tema de la parada de llibres de la Diada de Sant Jordi.
Dins d’aquest marc pretenc fer un blog on recollir les activitats competencials que programaré per fer amb els meus alumnes.
Competències:
4.- MATEMÀTIQUES: Caldrà que tots els aprenentatges de càlcul i resolució de problemes siguin aplicats en l’àmbit de la parada de Sant Jordi.
3.- TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL: Els alumnes hauran de respondre als dubtes plantejats emprant les TIC i les TAC.
8.- SOCIAL I CIUTADANA: Els alumnes hauran de copsar la significació cultural que té la festa tradicional de la Diada com a catalans. Descobrir com funciona un banc.
Objectius:
Relacionats amb la competència MATEMÀTICA:
– Operar amb nombres decimals.
– Aplicar un % al preu d’un llibre.
– Arrodonir el preu.
– Saber tornar canvi .
– Calcular la caixa de la parada.
Activitats:
Fer exercicis amb nombres decimals.
Inventar-se problemes amb el tema de la parada.
Objectius:
Relacionats amb la competència DIGITAL:
Aprendre a penjar articles al blog com a autors.
Aprendre a fer comentaris en el blog.
