IV Campanya de Convivència a l’Escola: “I tu, com et relaciones?”.

Del 14 de desembre al 14 de gener s’ha dut a terme la IV Campanya de Convivència a l’Escola: “I tu, com et relaciones?”.

A les aules d’Educació Infantil hem desenvolupat diverses activitats per explorar la comunicació a través de diferents llenguatges, així com per reflexionar al voltant de la gran quantitat de vincles i relacions que mantenim diàriament amb les persones del nostre entorn proper.

Al vestíbul de l’escola hi ha una mostra d’algunes d’aquestes activitats, però també hem preparat aquest vídeo/s que ens agradaria molt poder compartir amb vosaltres.

Esperem que en gaudiu conjuntament amb els vostres fills i filles!

ACOMIADEM EL PRIMER TRIMESTRE!

Ens trobem al final del primer trimestre; un trimestre que ha estat ple de canvis, emocions, jocs, rialles i nous descobriments. Al llarg d’aquests primers mesos els vostres fills i filles han fet grans passes/conquestes, i cadascú al seu ritme.

Entre tots i totes els hem acompanyat en la seva primera entrada al món de la psicomotricitat; i quina il·lusió els fa quan arriba el dia de psico!Un espai on poder descobrir les seves capacitats motrius:  fer salts, pujar, baixar, reptar,i jugar amb els coixins , construint i destruint  petites muralles, cosntruint cases i amagatalls on amagar-se i ser trobat , un espai on poder desplegar la imaginació convertint-se en monstres, llops, pollets, pirates…

Han descobert el plaer d’escoltar un conte, de tenir-lo entre les seves mans, passar-hi les pàgines, fixar-se en els colors i les imatges. I, tot amb l’acompanyament d’un adult que va modelant i acompanyant aquestes estones.

El sorral l’han convertit en grans cuines on elaboren gelats, pastissos i begudes. Però també l’han transformat en un espai per desenterrar tresors amagats, recol·lectar fulles, deixar marques i petjades. Han descobert que en aquest espai estan envoltats d’arbres amb fulles, sense i amb flors.

Han descobert i experimentat amb el seu cos i la música a l’hora a les estones d’expressió musical. Han seguit el ritme, s’han deixat endur pel seu propi o simplement han gaudit d’escoltar la música. Ho han gaudit de manera individual, amb l’adult o amb els companys i companyes.

I per últim, i no menys important l’aula! un espai que s’ha convertit en el seu referent diàri on les mestres els esperenm i on poden compartir amb la resta d’infants grans moments de joc, de descobriment i d’experimentació!

Tot l’equip  de P3 volem agraïr-vos la confiança depositada i l’acompanyament al llarg d’aquests primers mesos, amb ganes de retrobar-nos al gener i continuar amb aquest dia a dia carregat de descobriments i conquestes. i tenim moltes ganes de retrovar-vos al Gener.

Bones vacances,

L’equip de P3.

FEU CLIC EN AQUEST ENLLAÇ I PODREU VEURE ALGUNES IMATGES D’AQUEST TRIMESTRE

LA TARDOR

La tardor és una època de l’any que visualment ofereix molts canvis (colors, olors, canvis de temperatura..) Els infants ho perceben a través del seus sentits i nosaltres, els adults, els facilitem l’accés, els ajudem a posar nom allò desconegut i els proporcionem experiències que els ajudin a posar en marxa la descoberta.

Els hem ofert propostes l’objectiu de les quals és donar resposta a alguns dels objectius d’aquests curs: descobrir i tenir iniciativa a través de l’exploració i la experimentació. Que, a més a més, fomenten la creativitat i l’expressió a través de l’eina primordial d’aprenentatge de l’infant: EL JOC.

Al llarg de diverses setmanes hem tingut a l’aula diferents materials: fulles de tots colors, castanyes, pinassa, pinyes, glans, carbasses, moniatos. Els hem tocat, classificat, barrejat i manipulat. També hem tastat alguns fruits de tardor com el raïm, la mandarina i les castanyes.I, hem jugat a barrejar colors com el groc i el vermell. I, hem fet una composició de grup sobre paper .

L’ACOLLIDA DELS PETITS A L’ESCOLA

Durant aquestes primeres setmanes les tortugues i els cargols estem coneixent l’escola: les mestres que els acollim, els espais, els temps i les normes de convivència que formen part del dia a dia de l’escola.

La curiositat és el motor de l’aprenentatge i els infants  tenen una necessitat natural d’entendre el món que els  l’envolta. Per això, és necessari un ambient segur on se sentin atesos, estimats, respectats, acceptats i on trobin cadascú el seu lloc dins el grup.

L’escola és un espai de benestar i d’aprenentatge i el nostre objectiu principal és que l’infant se senti bé i tingui ganes de venir. Aquest primer any, és la porta d’entrada de la seva escolarització i per això volem que l’acollida sigui viscuda amb respecte i confiança.

Feu click sobre la imatge del cargol i/o la tortuga per veure les imatges d’aquests primers dies que hem passat junts.

Dibuix de Tortuga pintat per Usuari no registrat el dia 20 de Octubre del  2010Dibuixos de Cargols per Pintar - Dibuixos.cat

Una abraçada,

L’equip de mestres de P3.

CURS 2020 -2021

Aquest dilluns 14 de setembre comencem un

NOU CURS ESCOLAR!!!!!

Us deixem el logo d’aquest any perquè li comenceu a donar voltes!