Aquest curs les mestres de l’escola estem fent una formació sobre educació plurilingüe ja que tenim per objectiu treure profit d’aquesta riquesa tan característica de la nostra escola.
Així doncs, hem iniciat un seguit d’activitats incloent les diferents llengües dels nostres infants. Per començar hem visualitzat el conte d”els 3 porquets”, que coneixen molt bé, en català, urdú, hindi, bengalí i anglès.
A més a més, hem realitzat dues activitats musicals. La primera, dins de l’activitat en grup reduït de música i moviment, consistent en jugar amb una pilota i una roba a ritme de les cançons Aaye Re Aye Tiye, Naye Bhor Niye, en bengalí i Barish aayi cham cham cham, en urdú.
L’altra activitat ha estat, partint de la cançó Cap, panxa, genolls i peus que aprenem a l’aula en català, proposar als infants aprendre-la en les llengües que formen part del grup. Prèviament, hem demanat a les famílies que ens diguin com es diuen aquestes paraules en les seves llengües. D’aquesta activitat extraiem que, d’una banda, ha estat una proposta que ha provocat molt gaudi en les criatures i que ens ha permès aprendre a totes, adultes i petites, paraules en idiomes que tenim molt propers però desconeixem. Veure com els infants d’una nacionalitat demanen cantar la cançó en una llengua que fins fa poc dies no coneixen que existia, ha estat un molt enriquidor.
Us deixem aquí un petit tastet d’aquestes activitats.