Tal i com us vam anunciar ahir a la reunió us pengem el vídeo que vam passar amb les fotos d’algunes de les activitats que fan elsvostres fills i filles a l’escola.
Ja fa unes setmanes que hem arrancat el curs i anem afegint mica en mica activitats a l’horari de les classes d’eriçons i conills. La setmana passada vam començar amb les sessions d’una de les activitats que més agrada als infants: la psicomotricitat.
Com sabeu, a l’escola apostem per la pràctica de la psicomotricitat Acouturier i hi donem molta importància ja que permet la construcció de la pròpia identitat i la maduració psicològica a través del joc motriu.
Abans de començar la part del joc, preguntem als nens i nenes a què voldran jugar. Què diuen?
Finalment ha arribat el dia de l’última proposta d’aquest curs tan diferent.
Totes les persones que treballem a l’escola hem volgut fer-vos una cançó perquè aquests dies d’estiu volem que ens recordeu i per felicitar-vos per tot l’esforç que heu fet vosaltres, i les vostres famílies tot aquests temps!
Perquè som un equip i sabem que CONNECTEM!
Ara ET PROPOSEM que ens enviïs una foto amb un endoll (com les del final del vídeo) o que et gravis ballant o cantant un troç de la cançó, el que més t’agradi. Anima a la teva família a participar-hi amb tu!
QUÈ ET PROPOSEM?
Aquesta setmana et proposem que intentis resoldre alguns problemes matemàtics.
QUÈ I COM POTS ENVIAR-HO?
Ens pots enviar un dibuix amb o sense text en el qual representis les solucions d’aquests problemes. Si ho prefereixes també ho pots fer a través d’un àudio/vídeo.
MATERIAL NECESSARI:
Fulls, llapis, colors o retoladors.
Dotze ous i tres oueres o altres objectes diversos que tinguis a casa que et puguin ajudar a representar i resoldre els problemes que et plantegem.
COM HO HAS DE FER?
1. Mira el document “PROBLEMES MATEMÀTICS” i intenta llegir-lo amb o sense l’ajuda de la teva família.
2. Si ho necessites busca material que tinguis a casa (colors, bastonets, escuradents, joguines…) que et pugui ajudar a representar els problemes i les quantitats.
3. Intenta resoldre els problemes i fes-nos arribar un dibuix/àudio/vídeo amb les respostes.
Et proposem crear pigments per pintar amb especies i/o altres elements naturals i experimentar i pintar amb ells.
QUÈ HAS D’ENVIAR?
Foto o vídeo del procés de creació dels pigments o bé la teva creació final. Envia-ho per email a les mestres del teu curs o per whatsapp.
MATERIAL QUE NECESSITES
Gots de plàstic o recipients ,si són transparents millor
Una mica d’aigua per fer les barreges
Culleres o palets per barrejar
Pinzells o pals de les orelles o escuradens o esponges o els propis dits per pintar.
Especies vàries de diferents colors com poden ser: pimentó vermell, cúrcuma, café,colorant de paella o safrà, orenga, julivert…o els que tingueu per casa.
Un full per pintar i/o escriure.
COM HO HAS DE FER?
Observar primer les espècies que teniu , quin color tenen? Quina textura tenen? Fan olor? Sabeu com es diuen i per a què es fan servir? Heu pintat alguna vegada amb espècies? Què necessitem? Deixar que els infants facin hipòtesis sobre com podríem preparar el pigment per pintar i sobre el material que necessitareu.
Per preparar els pigments:
A cada got de plàstic li posem una espècie diferent.
Afegim aigua i ho barregem amb la cullera. No posar massa perque quedarà molt diluïda i pintarà menys.
Ja podeu posar els pinzells o palets o als gots i començar a pintar sobre un paper, cartró o cartolina.
Ampliació de l’activitat:
Es poden crear pigments d’altres colors més alegres si tenim floretes de colors i les piquem amb mà de morter. També podem esmicular julivert per fer el color verd o aixafar móres per fer el lila. Fer servir la teva imaginació per crear més colors. Podeu escriure el nom de les espècies que heu fet servir amb el mateix pigment i posar un títol a la vostra creació. Vinga a experimentar, pintar i gaudir!