PROPOSTA 1: LA TORTUGA PORUGA
– QUÈ ET PROPOSEM? Observa i repeteix el ritme de la tortuga i després inventa el teu propi ritme.
– QUÈ i COM POTS ENVIAR-HO? Una foto, un video del que has fet al correu electrònic de la teva classe.
– MATERIAL NECESSARI: El teu cos i un objecte pla.
– COM HO HAS DE FER? Mira el vídeo i després imagina’t com seria el ritme de la teva tortuga.
PROPOSTA 2. EL FOLLET VALENT
– QUÈ ET PROPOSEM? T’explicarem una història d’un follet que busca a la seva amiga, una fada. Escolta la història i copia tots els moviments que fem.
– MATERIAL NECESSARI: Una cadira.
– COM HO HAS DE FER? Has de veure el vídeo i fer el mateix que fan les mestres.
– QUÈ i COM ENS HO POTS FER ARRIBAR? Una foto, un vídeo… i enviar-ho al correu electrònic de la mestra.
PROPOSTA 3. JUGUEM AMB GEL
QUÈ ET PROPOSEM? Rescatar ninos del gel!!
Et proposem agafar ninos, bales, peces de construcció… i congelar-ho amb diversos recipients. Una vegada congelats intentar rescatar aquestes joguines de totes les maneres possibles que se’t pugui ocórrer.
Una proposta plena de diversió i en la que es poden treballar els diversos estats de l’aigua durant el procés. Passar de l’aigua líquida al gel, desfer el gel amb aigua calenta, picar el gel per trencar-lo, posar el gel al sol…
QUÈ I COM POTS ENVIAR-HO? Pots enviar una foto o un vídeo d’allò que hagis fet al correu electrònic de la teva mestra.
MATERIAL NECESSARI: Diversos recipients per congelar, joguines (ninos, bales, peces de construcció, pilotes petites, cotxes…), estris per desfer o trencar el gel i aigua (freda i calenta).
Alguns exemples per congelar Alguns exemples per desfer o trencar
COM HO HAS DE FER? Segueix els passos de les imatges següents:
- Posar les joguines ben repartides per diversos recipients i afegir aigua de l’aixeta. Posar els recipients amb cura al congelador.
- Un cop congelats desemmotllar els diversos recipients i si es possible col·locar-los en una safata. Amb l’ajuda dels pares.
- Utilitzar totes les tècniques possibles per rescatar les joguines (Pots utilitzar la llengua, recursos com deixar un dels blocs de gel al sol, tirar xeringues amb aigua calenta, polvoritzar el gel i mirar els resultats, picar els blocs amb martell…)
Important pels pares i mares: Deixar sempre que els nens i nenes experimentin lliurement i facin investigacions i hipòtesis del procés…
A jugar i a passar-s’ho d’allò més bé!!!!!
PROPOSTA 4: EL MONSTRE DE COLORS
QUÈ ET PROPOSEM?:
- Mira el vídeo que et proposem amb el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q
- Fes un dibuix del monstre de colors i pinta’l tal i com et sents en aquest moment. També pots escriure el nom de l’emoció.
- Explica a través d’un dibuix, vídeo, àudio… algunes de les coses que et fan sentir ALEGRIA, TRISTESA, RÀBIA, POR I TRANQUIL·LITAT/CALMA.
- QUÈ I COM POTS ENVIAR-HO? :
- Et demanem que ens enviïs una foto, un vídeo o un dibuix.
- MATERIAL NECESSARI: paper, llapis, colors, material que tinguis a casa. Per parlar de les emocions pots utilitzar:
- colors, retoladors, material de casa de colors, pots de vidre per omplir, fils…
- COM HO HAS DE FER?
- Explica l’emoció i fes el teu monstre pintat amb el seu color.
- També pots començar la teva explicació així: Em sento trist/content/ rabiós quan…… i pots explicar la situació acompanyada del dibuix del monstre, d’un pot amb el color, d’un traç en un full amb el color…
- RECURSOS ADDICIONALS:
- MONSTRE DE COLORS (ADAPTACIÓ CORONAVIRUS):
- https://www.youtube.com/watch?v=25Uk8s4Hivs
- ALTRES ACTIVITATS QUE PODEU FER A CASA:
- http://www.annallenas.com/ilustracion-editorial/el-monstruo-de-colores-recursos-gratis.html#.XrPXCp4zaUm
EL MONSTRE DE COLORS EXPLICAT PER LA CLÀUDIA:
Aquesta setmana la Clàudia de l’equip de menjador ens regala el conte del Monstre de Colors perquè també el pugueu gaudir des de casa!