CURS 2020 – 2021

Aquest dilluns 14 de setembre comencem un

NOU CURS ESCOLAR!!!!!

Us deixem el logo d’aquest any perquè li comenceu a donar voltes!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROPOSTA FINAL, TORNEM AL SETEMBRE!!!

Finalment ha arribat el dia de l’última proposta d’aquest curs tan diferent.

Totes les persones que treballem a l’escola hem volgut fer-vos una cançó perquè aquests dies d’estiu volem que ens recordeu i per felicitar-vos per tot l’esforç que heu fet vosaltres, i les vostres famílies tot aquests temps!

Perquè som un equip i sabem que CONNECTEM!

Ara ET PROPOSEM que ens enviïs una foto amb un endoll (com les del final del vídeo) o que et gravis ballant o cantant un troç de la cançó, el que més t’agradi. Anima a la teva família a participar-hi amb tu!

Aquí et deixem la lletra per poder-la seguir:

Petits, Mitjans, i Grans,‘nem fent pinya.

Milers d’històries, viscudes a casa.

Al bloc propostes, cada setmana,

durant el confinament!

El menjador, la sala de psico,

tot està buit! Jo no m’ho explico!

Els carrers de la nostra ciutat,

tot està connectat.

A la xarxa tu et connectes

per trobar a qui tu esperes!

TOT A PUNT PER RETROBAR-NOS   

PREPARATS PER ABRAÇAR-NOS

CONNECTEM

JA TENIM GANES DE VEURE’NS  

COMPARTIR MOLTES VIVÈNCIES

CONNECTEM

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR i COM ENVIAR-HO

Tant és si tu ets, cargol o balena.

Si vens del cel, potser de la terra…

Si tens molt pèl, o si ets un rebel, 

potser ets un aliment. 

Si ets del Raval o no ets de la zona,

Si et dius Alfons, Ahsaan o Mariona, 

Si tots volem és fàcil de veure 

que podem connectar.

fem un puzle amb moltes peces, 

d’il·lusions que són properes.

NENS I NENES BEN ALERTA

AVIAT L’ESCOLA ESTARÀ OBERTA

CONNECTEM

CANTEM TOTS AQUESTA LLETRA 

QUE RECORDAREM PER SEMPRE

CONNECTEM

CONNECTEM

CONNECTEM

CON-NEC-TEM!

CONNECTEM

CON-NEC-TEM!

CONNECTEM

TOT A PUNT PER RETROBAR-NOS   

PREPARATS PER ABRAÇAR-NOS

CONNECTEM

JA TENIM GANES DE VEURE’NS  

COMPARTIR MOLTES VIVÈNCIES

CONNECTEM

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’ESTIU S’APROPA, EL CURS S’ACABA…

ESTIMADES CLASSES DEL’UNIVERSI DEELS GOSSOS I LES GOSSES INVESTIGADORS I INVESTIGADORES“!!!

QUEDEN DUES SETMANES PER A QUÈ S’ACABI EL CURS ESCOLAR.

AQUESTES PROPOSTES SÓN LES ÚLTIMES QUE US ENVIEM.

LA PROPERA SETMANA ENS DIREM A REVEURE FINS AL SETEMBRE.

DESITGEM QUE LES GAUDIU!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

1- ÚLTIMA PROPOSTA GLOBALITZADA

REPTES MATEMÀTICS

QUÈ ET PROPOSEM? 

ET PROPOSEM RESOLDRE ELS SEGÜENTS REPTES MATEMÀTICS I QUE ENS EXPLIQUIS COM HO HAS FET.

REPTES:

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

ENVIA’NS UNA FOTO O UN ÀUDIO AMB LA SOLUCIÓ DE CADA REPTE I AMB L’EXPLICACIÓ DE COM L’HAS RESOLT.  

ENVIA-HO: segona@escoladrassanes.cat  segonb@escoladrassanes.cat o  al whatsapp 

MATERIAL NECESSARI

  • LLAPIS
  • PAPER
  • ESCURADENTS

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

  1. LLEGEIX ATENTAMENT L’ENUNCIAT DEL PROBLEMA.
  2. PENSA COM HO POTS RESOLDRE
  3. UTILITZA OBJECTES, DIBUIXOS, OPERACIONS PER RESOLDRE EL PROBLEMA
  4. PENSA COM POTS COMPROVAR EL QUE T‘HA SORTIT
  5. EXPLICA’NS COM HO HAS FET

OBJECTIUS

– UTILITZAR ESTRATÈGIES MATEMÀTIQUES PER RESOLDRE UN PROBLEMA.                        – ARGUMENTAR ELS PROCESSOS MATEMÀTICS.                                                                                  

 

Publicat dins de General, PROPOSTA GLOBALITZADA | Deixa un comentari

2 – ÚLTIMA PROPOSTA MANIPULATIVA

CALM BOTTLE

QUÈ ET PROPOSEM? 

 

CREAR UNA AMPOLLA DE LA CALMA I DE TRESORS

https://www.youtube.com/watch?v=38K1VNntEUk

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

UNA FOTOGRAFIA DE LAMPOLLA

ENVIA-HO AL WHATSAPP O A L’EMAIL:

segonA@escoladrassanes.cat o segonB@escoldarassanes.cat

MATERIAL NECESSARI

  • UNA AMPOLLA BUIDA
  • ARRÒS
  • AIGUA
  • SORRA
  • SAL
  • OBJECTES
  • PAPER
  • LLAPIS

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

1.- BUSCA UNA AMPOLLA BUIDA

2.- BUSCA PETITS TRESORS QUE PUGUIS POSAR-HI A DINS

  1. – AGAFA UN FULL I ESCRIU EL NOM DELS TRESORS QUE HAS DE TROBAR

4.- POSA’LS DINS L’AMPOLLA I OMPLE-LA O AMB AIGUA, O AMB L’ARRÒS, O AMB LA SORRA.

5.- UN COP TINGUIS L’AMPOLLA FETA, POT SERVIR O PER RELAXAR-TE, O PER JUGAR A TROBAR ELS OBJECTES QUE HI HAS POSAT.

OBJECTIU DE LA PROPOSTA

  • CREAR UN OBJECTE PER RELAXAR-TE I JUGAR.
Publicat dins de General, PROPOSTA MANIPULATIVA | Deixa un comentari

3 – ÚLTIMA PROPOSTA DE MOVIMENT

VULL SORTIR AL PATI

QUÈ ET PROPOSEM? 

RECORDES LA CANÇÓ VULL SORTIR AL PATI QUE VAM FER A L’ESCOLA? DONCS ARA MOU-TE SEGUINT LA SEGÜENT COREOGRAFIA DE JUST DANCE.

ALTRES PROPOSTES JUST DANCE

CONTEMPORÀNIA www.youtube.com/watch?v=29rXW0XTHhs FUNKY TOWN
ASIÀTICA/ORIENTAL: www.youtube.com/watch?v=yC2h JyHMlg CHITTIYAAN KALAIYAAN
INDIA : www.youtube.com/watch?v=bd-ZDhCln08 SAAKI SAAKI
ÀRAB : www.youtube.com/watch?v=7FMDhJ8I0Pc HALA BEL CAMIS
INFANTIL : www.youtube.com/watch?v=u4qpSSwAAXI GUMMY BEAR

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

UN VIDEO BALLANT LA CANÇÓ VULL SORTIR AL PATI”.

ENVIA-HO A:

segonA@escoladrassanes.cat

segonB@escoladrassanes.cat

O AL WHATSAPP.

MATERIAL NECESSARI

– EL PROPI COS.

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

SEGUEIX ELS MOVIMENTS DE LA COREOGRAFIA DEL JUST DANCE.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA

  1. SINCRONITZAR ELS MOVIMENTS CORPORALS DAVANT D’ESTÍMULS AUDITIUS O VISUALS MITJANÇANT ESTRUCTURES RÍTMIQUES SENZILLES.
  2. COMPARTIR I GAUDIR DE L’EXERCICI FÍSIC I DE L’EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ CORPORAL EN COL·LECTIVITAT MITJANÇANT EL JOC, LA DANSA I QUALSEVOL ACTIVITAT FÍSICA QUE COMPORTI EL DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONA.
  3. UTILITZAR EL CONEIXEMENT DEL PROPI DEL COS, LES CAPACITATS FÍSIQUES I LES HABILITATS MOTRIUS PER RESOLDRE I ACCEPTAR EL MOVIMENT A LES NECESSITATS O CIRCUMSTÀNCIES DE CADA SITUACIÓ.
  4. CONÈIXER, ACCEPTAR I VALORAR EL PROPI COS I L’ACTIVITAT FÍSICA COM A MITJÀ D’EXPLORACIÓ PER L’ELABORACIÓ DE L’AUTOIMATGE, L’AUTOESTIMA I L’AUTOCONFIANÇA.

 

Publicat dins de General, PROPOSTA MOVIMENT | Deixa un comentari

4 – ÚLTIMA PROPOSTA MUSICAL

 PINTEM LA MÚSICA

MIRA EL VÍDEO:

QUÈ ET PROPOSEM? 

ESCOLTA LES MÚSIQUES PROPOSADES I ESCULL-NE UNA COM A MÍNIM. DEIXA’T ENDUR PEL RITME I LA MELODIA EN UN FULL BLANC I COLORS I POSA-LI UN TÍTOL.

MÚSIQUES:

CANÇÓ 1: https://www.youtube.com/watch?v=MCINDz-hjR8

CANÇÓ 2: https://www.youtube.com/watch?v=Y38d8MJUvq8

CANÇÓ 3: https://www.youtube.com/results?search_query=aix%C3%AD+parla+zaratustra+strauss+

CANÇÓ 4: https://www.youtube.com/watch?v=HzysgAjQ-XU

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

UNA FOTO AMB LA TEVA OBRA I EL TÍTOL QUE LI HAS POSAT.

ENVIA-HO AL WHATSAPP O AL EMAIL:

segonA@escoladrassanes.cat

segonB@escoladrassanes.cat  

MATERIAL NECESSARI

  • COLORS
  • PINTURES
  • CERES
  • RETOLADORS

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

  1. MIRA EL VÍDEO D’EXEMPLE
  2. ESCULL UNA DE LES MÚSIQUES PROPOSADES PER NOSALTRES
  3. ESCOLTA-LA I PENSA QUÈ ET TRANSMET
  4. AGAFA UN LLAPIS O RETOLADOR NEGRE; ESCOLTA-LA DE NOU I DEIXA QUE EL LLAPIS ES MOGUI AL COMPÀS DE LA MÚSICA DIBUIXANT LÍNIES, PUNTS…
  5. TORNA A ESCOLTAR LA MÚSICA I AFEGEIX-LI COLOR
  6. AFEGEIX UN TÍTOL A LA TEVA OBRA
  7. SI VOLS, POTS ESCOLLIR UNA ALTRA MÚSICA I INVENTAR-TE UNA ALTRA MANERA DE REPRESENTAR-LA.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA:

  • ENTENDRE I IDENTIFICAR ELEMENTS DE LA MÚSICA.
  • PRENDRE CONSCIÈNCIA DE LES SENSACIONS QUE LA MÚSICA ENS TRANSMET I SABER-HO PLASMAR EN UN PAPER.

 

Publicat dins de General, PROPOSTA MUSICAL | Deixa un comentari

1 – PROPOSTA GLOBALITZADA

PASSAT, PRESENT I FUTUR

QUÈ ET PROPOSEM?

PASSAT

  • BUSCA UNA FOTOGRAFIA DE QUAN ERES PETIT/A
  • EXPLICA’NS PER ESCRIT  O A TRAVÉS D’UN MISSATGE DE VEU QUANTS ANYS TENIES, ON ESTAVES, AMB QUI ESTAVES A LA FOTOGRAFIA, QUÈ ESTAVES FENT…
  • PER QUÈ T’AGRADA AQUESTA FOTO?

EXEMPLE:

EN AQUESTA FOTOGRAFIA ESTIC AMB EL MEU GERMÀ PETIT. JO TENIA SIS ANYS I ELL 5. ESTÀVEM ESTIUEJANT A MAZAGON, A CASA DELS MEUS AVIS. CADA DIA ANÀVEM A LA PLATJA I SEMPRE JUGÀVEM AMB EL MATALÀS D’AIGUA.M’AGRADA MOLT AQUESTA FOTO PERQUÈ EM PORTA MOLT BONS RECORDS.

PRESENT

  • FES-TE UNA FOTOGRAFIA FENT ALLÒ QUE MÉS T’AGRADA.
  • POSA-LI UN TÍTOL.
  • FES UN PETIT ESCRIT  O UN MISSATGE DE VEU DE PER QUÈ T’AGRADA EL QUE HI HA A LA FOTOGRAFIA. 

EXEMPLE:

TÍTOL: ESCAC AL REI

M’AGRADA AQUESTA FOTOGRAFIA PERQUÈ JUGO A ESCACS AMB LA MEVA FILLA.  LES DUES ESTEM MOLT CONCENTRADES I SERIOSES PENSANT EN QUIN ÉS EL MILLOR MOVIMENT QUE PODEM FER.

FUTUR

  • FES UN DIBUIX D’ON T’IMAGINES ESTAR O SER QUAN SIGUIS GRAN.
  • POSA-LI UN TÍTOL.
  • FES UN PETIT ESCRIT O UN MISSATGE DE VEU EXPLICANT EL DIBUIX.

TÍTOL: MARE I FILLA

EN AQUEST DIBUIX M’IMAGINO D’AQUÍ UNS ANYS QUE CANTARÉ, CUINARÉ I VIATJARÉ AMB LA MEVA FILLA.

 

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

PASSAT

  • LA FOTOGRAFIA DE QUAN ERES PETIT O PETITA.
  • L’ESCRIT  O AUDIO EXPLICANT AQUESTA FOTOGRAFIA.

PRESENT

  • FOTOGRAFIA ACTUAL FENT ALLÒ QUE MÉS T’AGRADA.
  • TÍTOL DE LA FOTOGRAFIA
  • L’ESCRIT O AUDIO SOBRE LA FOTOGRAFIA

FUTUR

  • DIBUIX 
  • TÍTOL DEL DIBUIX
  • L’ESCRIT O AUDIO SOBRE EL DIBUIX

ENVIA-HO A:

segona@escoladrassanes.cat , segonb@escoladrassanes.cat  O AL WHATSAPP

 

MATERIAL NECESSARI

  • LLAPIS
  • PAPER
  • COLORS
  • FOTOGRAFIA

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

PASSAT

  • BUSCA UNA FOTOGRAFIA DE QUAN ERES PETIT/A
  • EXPLICA’NS PER ESCRIT O MISSATGE DE VEU QUANTS ANYS TENIES, ON ESTAVES, AMB QUI ESTAVES A LA FOTOGRAFIA, QUÈ ESTAVES FENT…
  • PER QUÈ T’AGRADA AQUESTA FOTO?

PRESENT

  • FES-TE UNA FOTOGRAFIA FENT ALLÒ QUE MÉS T’AGRADA.
  • POSA-LI UN TÍTOL.
  • EXPLICA’NS PER QUÈ T’AGRADA

FUTUR

  • FES UN DIBUIX D’ON T’IMAGINES ESTAR O SER QUAN SIGUIS GRAN.
  • POSA-LI UN TÍTOL.
  • FES UN PETIT ESCRIT O MISSATGE DE VEU EXPLICANT EL DIBUIX.

OBJECTIUS

  • PRODUIR UN TEXT DESCRIPTIU 
  • UTILITZAR ESTRATÈGIES PER A LA PRODUCCIÓ DE TEXTOS ESCRITS: PLANIFICAR, ESCRIURE I REVISAR.
  • SER CONSCIENT DEL PAS DEL TEMPS
  • UTILITZAR LES FORMES VERBALS DE PRESENT, PASSAT I FUTUR.
Publicat dins de General, PROPOSTA GLOBALITZADA | Deixa un comentari

2 – PROPOSTA MANIPULATIVA

FEM D’ESCULTORES I D’ESCULTORS!

QUÈ ET PROPOSEM? 

CREAR UNA ESCULTURA AMB MATERIAL QUE TINGUIS PER CASA. POSA-LI UN TÍTOL. DESPRÉS DIBUIXA DES DELS DIFERENTS PUNTS DE VISTA.

EXEMPLE:

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? I COM ENVIAR-HO?

  • FOTOGRAFIES DES DE DIFERENTS PUNTS DE VISTA, AMB EL SEU DIBUIX CORRESPONENT

ENVIA-HO A:

segona@escoladrassanes.cat , segonb@escoladrassanes.cat  O AL WHATSAPP

MATERIAL NECESSARI

  • MATERIAL DE CASA
  • LLAPIS
  • PAPER

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

  • BUSCA MATERIAL QUE TINGUIS PER CASA
  • CREA UNA ESCULTURA 
  • POSA-LI UN TÍTOL
  • FES FOTOS DELS DIFERENTS PUNTS DE VISTA 
  • DIBUIXA COM ES VEU L’ESCULTURA DES DE 4 PUNTS DE VISTA

OBJECTIU DE LA PROPOSTA

  • DESCOBRIR QUE LES COSES EN VOLUM TENEN DIFERENTS PUNTS DE VISTA
  • GAUDIR CREANT UNA ESCULTURA<

 

Publicat dins de General, PROPOSTA MANIPULATIVA | Deixa un comentari

3 – PROPOSTA DE MOVIMENT

UNLOCK MY PHONE

QUÈ ET PROPOSEM? 

CREA EL TECLAT DEL TEU MÒBIL AMB PLATS O FULLS.

INVENTA’T 5 CONTRASENYES DE 4 DÍGITS CADA UNA.

MOU-TE PER DESBLOQUEJAR EL TEU MÒBIL.

MIRA EL TEMPS QUE FAS SERVIR EN DESBLOQUEJAR-LO I INTENTA MILLORAR-LO.

QUÈ ENS HAS D’ENVIAR? i COM ENVIAR-HO?

ENVIA UN VIDEO DESBLOQUEJANT EL TEU MÒBIL.

ENVIA-HO A:

segona@escoladrassanes.cat , segonb@escoladrassanes.cat  O AL WHATSAPP

MATERIAL NECESSARI

FULLS O PLATS CINTA ADHESIVA MATERIAL PER ESCRIURE

COM HO HAS DE FER? (INSTRUCCIONS)

1- AGAFA PLATS O FULLS PER CREAR EL TEU TECLAT DE MÒBIL.

2- COL·LOCA ELS PLATS O FULLS AL TERRA COM SI FOS EL TECLAT D’UN MÒBIL.

3- INVENTA’T 5 CONTRASENYES I ESCRIU CADA UNA  EN UN FULL.

4- COL·LOCA LES CONTRASENYES INVENTADES A LA ZONA DE L’ASTERISC.

5- COL·LOCA’T A LA ZONA DEL TELÈFON .  INICIA EL CRONÒMETRE.

6- AGAFA LA PRIMERA CONTRASENYA I TOCA ELS 4 NÚMEROS DEL TEU TECLAT AMB LA MÀ.

7- DEIXA LA CONTRASENYA AL COIXINET I CONTINUA FINS A FER TOTES LES CONTRASENYES.

8- INTENTA MILLORAR EL TEU TEMPS I ARA PROVA-HO AMB DIFERENTS PARTS DEL COS.

  • OBJECTIUS DE LA PROPOSTA: 

– ORIENTAR-SE EN L’ESPAI AMB RELACIÓ A UN MATEIX I ALS ALTRES.

– FER SERVIR EL CONEIXEMENT MATEMÀTIC PER A COMPRENDRE, VALORAR I REPRODUIR INFORMACIONS I MISSATGES SOBRE FETS DE LA VIDA QUOTIDIANA.

– CONÈIXER I UTILITZAR EL PROPI COS I EL MOVIMENT COM A MITJÀ D’EXPRESSIÓ.

– RECONÈIXER I UTILITZAR NOMBRES. FER SERVIR ELS NOMBRES EN DIFERENTS CONTEXTOS.

 

 

Publicat dins de General, PROPOSTA MOVIMENT | Deixa un comentari