Avaluació

1r. TRIMESTRE – CURS 2011/2012

PERÍODE

ACTIVITATS

AVALUACIÓ

 

Octubre – novembre

TREBALL AMB EL GOOGLE EARTH

§
Localitzar el poble.

o
Situar l’escola, la cada de cadascú, l’església…

o
Fer un recorregut pels carrers o camins.

§
Localitzar les altres escoles de la ZER.

§
Localitzar altres indrets d’interès:  Sant Llorenç, Solsona,
Berga, Barcelona, La Carral, Camps d’Aprenentatge…

§
Buscar una ruta entre dos punts.

§
Les coordenades.

 

Per descarregar-lo  (podeu
escollir idioma)

http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html

 

 

 

§
Són capaços d’utilitzar les eines bàsiques de Google Earth.

§
Aconsegueixen situar els indrets proposats en el mapa.

§
Coneixen el concepte de ruta.

§
Són capaços de dissenyar una ruta entre dos punts.

§
Han assolit els conceptes de:

o
Paral·lel i Meridià

o
Nord-sud-esto oest

o
Coordenades

o
Latitud

o
Longitud

 

 

Novembre

ELS PUNTS CARDINALS

§
Construcció d’una rosa dels vents.

§
Situació dels diferents vents, segons els punts cardinals.

§
Orientació segons elements naturals: ombra, molsa, estrelles…

§
El rellotge de sol: les ombres, funcionament…

§
Treball amb la brúixola:

o
Col·locació i ús.

o
Situació d’objectes i llocs visibles, segons els punts
cardinals.

o
Seguiment d’una ruta simple pel pati, combinant punts cardinals
i alguna unitat de mesura (peus, passes, metres…).

 

 

 

§
Situen amb facilitat els punts cardinals.

§
Són capaços d’orientar-se en l’espai amb:

o
Brúixola.

o
Elements naturals.

§
Ombra:

o
Interpreten correctament el fenomen de l’ombra

o
Saben com funciona un rellotge solar

§
Són capaços de seguir una ruta senzilla, amb punts cardinals i
unitats de mesura.

 

Novembre – desembre

 

PLÀNOL DEL POBLE

§
Observació d’un plànol urbà (BCN…).

o
Elements i significat.

o
Símbols.

o
Escala.

o
Orientació

o
Marcatge de recorreguts.

§
Treball en el plànol del poble.

o
Orientació.

o
Situació dels punts d’interès.

o
Ruta als voltants de l’escola:

§
Amb brúixola.

§
Sense brúixola.

§
En grup o sense.

o
Les indicacions (donar consignes):

§
Visualització d’indrets. – oral.

§
Guiar el grup per una ruta. – oral.

§
Seguiment d’instruccions escrites per seguiment de ruta.

 

 

 

 

 

 

 

§
Coneixen els elements d’un plànol.

§
Són capaços de situar llocs en un plànol.

§
Reconeixen indrets proposat en un plànol.

§
Saben utilitzar correctament la brúixola

§
Saben donar consignes al grup.

§
Són capaços de seguir consignes

§
Saben interpretar instruccions escrites

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *