Octubre – novembre
|
TREBALL AMB EL GOOGLE EARTH
§
Localitzar el poble.
o
Situar l’escola, la cada de cadascú, l’església…
o
Fer un recorregut pels carrers o camins.
§
Localitzar les altres escoles de la ZER.
§
Localitzar altres indrets d’interès: Sant Llorenç, Solsona,
Berga, Barcelona, La Carral, Camps d’Aprenentatge…
§
Buscar una ruta entre dos punts.
§
Les coordenades.
Per descarregar-lo (podeu
escollir idioma)
http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html
|
§
Són capaços d’utilitzar les eines bàsiques de Google Earth.
§
Aconsegueixen situar els indrets proposats en el mapa.
§
Coneixen el concepte de ruta.
§
Són capaços de dissenyar una ruta entre dos punts.
§
Han assolit els conceptes de:
o
Paral·lel i Meridià
o
Nord-sud-esto oest
o
Coordenades
o
Latitud
o
Longitud
|
Novembre
|
ELS PUNTS CARDINALS
§
Construcció d’una rosa dels vents.
§
Situació dels diferents vents, segons els punts cardinals.
§
Orientació segons elements naturals: ombra, molsa, estrelles…
§
El rellotge de sol: les ombres, funcionament…
§
Treball amb la brúixola:
o
Col·locació i ús.
o
Situació d’objectes i llocs visibles, segons els punts
cardinals.
o
Seguiment d’una ruta simple pel pati, combinant punts cardinals
i alguna unitat de mesura (peus, passes, metres…).
|
§
Situen amb facilitat els punts cardinals.
§
Són capaços d’orientar-se en l’espai amb:
o
Brúixola.
o
Elements naturals.
§
Ombra:
o
Interpreten correctament el fenomen de l’ombra
o
Saben com funciona un rellotge solar
§
Són capaços de seguir una ruta senzilla, amb punts cardinals i
unitats de mesura.
|
Novembre – desembre
|
PLÀNOL DEL POBLE
§
Observació d’un plànol urbà (BCN…).
o
Elements i significat.
o
Símbols.
o
Escala.
o
Orientació
o
Marcatge de recorreguts.
§
Treball en el plànol del poble.
o
Orientació.
o
Situació dels punts d’interès.
o
Ruta als voltants de l’escola:
§
Amb brúixola.
§
Sense brúixola.
§
En grup o sense.
o
Les indicacions (donar consignes):
§
Visualització d’indrets. – oral.
§
Guiar el grup per una ruta. – oral.
§
Seguiment d’instruccions escrites per seguiment de ruta.
|
§
Coneixen els elements d’un plànol.
§
Són capaços de situar llocs en un plànol.
§
Reconeixen indrets proposat en un plànol.
§
Saben utilitzar correctament la brúixola
§
Saben donar consignes al grup.
§
Són capaços de seguir consignes
§
Saben interpretar instruccions escrites
|