Aquest curs els mestres d’infantil hem volgut treballar, en el projecte artístic, un artista que estigues viu i que visqui prop nostre. Així dons, va sorgir l’idea de treballar en Jaume Plensa.
Les idees principal de l’artista és treballar el silenci interior i la relació amb un mateix i amb el que l’envolta, per això Plensa comparteix les seves obres al carrer. Les seves obres es centren sobretot en les lletres, el cos i el cap.
Presentació:
Hem iniciat el projecte de l’artista Jaume Plensa a partir d’una maleta.
Una maleta tancada amb una música suggerent que sortia de l’interior d’aquesta…que pot ser?
Anem a descobrir-ho!
L’obrim i parlem del què veiem.
Lletres:
P3 fem una sortida per veure algunes escultures de la vila.
Les escultures les podem vorejar i observar des de tots els costats.
Aprofitem i esmorzem plegats liles i vermells i gaudim d’una bona estona de parc.
Hem identificat i sonoritzat la primera lletra dels noms dels infants liles i vermells.
Ens hem adonat que el so d’una única lletra no significa ni comunica res.
Però si les ajuntem de manera ordenada es poden formar paraules i un grup de paraules formen un text.
Partint d’aquesta idea i inspirant-nos en Plensa hem creat una escultura de lletres.
Cada infant ha fet la seva primera lletra amb diferents materials i l’ha penjat en l’escultura feta de filferro del cos.
Aquesta lletra té sentit dins d’una paraula, el seu nom. Finalment hem fet una cortina de noms de fusta.
Cos:
Per treballar el cos primer ens hem mirat a nosaltres mateixos i quin millor lloc per descobrir-nos que a l’aula de psico. Els de P4 descobreixen el seu cos!
Treballat el nostre cos, ara toca crear…
Separats en quatre grups de treballs hem volgut representar el nostre cos:
Pintura: que hi ha dins i fora del nostre cos?
Amb diferents material reciclats com portes, fustes, ciment, pintura i colorants hem creat el cos per dintre i per fora.
Escultura: necessitem relacionar-nos?
Amb un mono de pintor blanc, una màscara, filferro i un munt de paper de diari hem creat dos personatges que es comuniquen de diferent maneres.
Fotografia: amb qui ens relacionem?
Parlant i observant al nostre voltant observem que l’escola és un espai on ens relacionem. Totes les fotografies estan fetes per ells.
Vídeo: per què necessitem el moviment?
El nostre cos està en constant moviment, que passaria s’hi hagues algun motiu o situació que no ens permet mourens.
Cap:
Els nens i nenes de P5 ens hem volgut apropar a l’obra de Plensa amb els SENTITS, per treballar-la i entendre-la.
Per dur a terme la reflexió i posterior treball de l’obra de Plensa ens vam dividir en 4 grups. On cadascun d’aquest se li va proposar un repte per tal de que es pogués apropar a l’obra de l’autor. L’element clau que havien de treballar va ser el CAP des de diferents dimensions.
· Treball del BINOMI SO-SILENCI.
Demanem als infants que busquin diferents maneres de representar amb un gest de la cara el silenci i el so. Vam buscar una estancia de l’escola que hi hagues més silenci i vam crear un cap gegant per poguer gaudir d’una mica de silenci.
· Treball de la idea : BUIT-PLE
Per començar a treballar es formulen les següents preguntes: El CAP està BUIT O PLE? De qué està PLE el CAP?
Vam buscar la manera de representar un CAP ple de paraules que representaven pensaments i emocions i un CAP buit sense res a dins.
· Treball del CAP per fora
Quines parts té? Com el podem representar? A partir de l’anàlisi de les nostres cares hem començat a dibuixar alguna de les parts: els ulls, les celles, la barbeta, la boca,… I després aprofitant aquest dibuixos hem creat cares diverses i divertides
·Treball de la FONT DE LES EMOCIONS DE LA SÍNIA
Restem uns minuts en silenci i amb els ulls tancats per tal de pensar bé quines sensacions ens provoquen les seves escultures.
L’escultura de la Crown Fountain sedueix i desperta l’interés dels infants. Volen fer la Font de les Emocions de la Sínia. A partir d’aquí flueixen les idees i el treball per dur a terme la construcció d’aquesta.
Busquem cares de diferents persones de l’escola i les fotografiem, primer en un estat de calma i tranquil·litat i després en un estat més divertit.
I com ha producte final de tota la feina treballada pels infants de P3, P4 i P5 ha estat l’exposició de les nostres obres en un petit museu a la nostre escola…
Benvinguts a la nostra exposició shhhhhh….