L’últim repte del curs!

Avui hem  acomiadat el curs fent un concurs de cuina, en el qual hi han  assistit alguns pares i familiars  i també la Irene, la tutora, i on cada grup ha presentat el disseny del seu restaurant i ha hagut de cuinar un plat fred que ha estat avaluat pel nostre apreciat cuiner; el Joel, qui a la vegada també ens ha ofert una demostració on hem pogut veure com preparava dos còctels diferents. Finalment cada grup ha hagut de contestar cinc preguntes sobre les seves produccions. Els resultats han quedat molt empatats així que s’ha decidit premiar als dos grups per la “Fourchette d’or a l’originalitat” i la “Fourchette d’or a l’efecte sorpresa”.

I aquí acaba l’aventura de projectes d’aquest curs… hem hagut d’assumir molts reptes i i compromisos i els hem complert. Ara es tracta d’aprendre de l’experiència i aprofitar les merescudes vacances per carregar les piles… perquè el curs vinent hi haurà nous projectes per resoldre!

Les profes de projectes us desitgem a tots i totes unes molt bones vacances i us deixem aquest petit vídeo en memòria de tot el que hem fet junts aquest curs!! Ha estat un plaer nois!

Comencem a dissenyar els nostres restaurants

Avui hem fet l’últim examen de projectes i ja hem començat a dissenyar els nostres restaurants, d’acord amb les primeres idees que van sorgir al principi del projecte. Ens hem dividit en dos grans grups i cada grup ha pensat el tipus i nom del restaurant que farà. Per tal de fer-ho primer hem aportat les nostres idees individuals al grup i finalment hem debatut i fins i tot hem votat!

Escollint el nom i el tipus de restaurant

Continuem investigant al laboratori

Paraules com la solubilitat, la densitat, la saturació… ja no se’ns fan tan estranyes a partir d’ara perquè durant aquests últims dies hem pugut investigar molt sobre tot això i ho hem fet amb els productes típics que es troben en qualsevol restaurant. D’aquesta manera sabrem com combinar els aliments per obtenir els efectes desitjats en tots els plats de la carta del nostre restaurant que ja estem apunt per dissenyar!!

L’últim projecte: Dissenyar un restaurant!!

Ja sabem el repte de l’últim projecte!

Hem de dissenyar un restaurant! I per això hem hagut de pensar tot el que necessitarem per fer-lo i també hem de conèixer tot el que passa quan combinem els aliments, quines unitats de mesura fem servir per fer les receptes… de moment, com sempre ens toca la primera fase d’investigació i aquesta vegada l’estem fent principalment al laboratori!

Us deixem unes quantes fotos de mostra!!

Recull d’aspectes que creiem que s’han de tenir en compte per dissenyar un restaurant.

Llegint les normes d’utilització del laboratori i organitzant les tasques de cadascú

Calculant el volum d’una patata

Calculant el volum d’una patata, però d’una manera diferent!

Hem acabat les pàgines web dels nostres arbres!

Aquests últims dies hem treballat a fons en l’elaboració de les pàgines web dels nostres arbres, i una vegada acabades em creat codis QR enllaçats a les nostres pàgines. Això vol dir que, un cop més, hem aconseguit els nostres objectius! Hem aconseguit el repte!!

Aquí teniu un exemple d’un dels nostres codis QR que enllaça a una de les nostres pàgines web:

Podeu consultar totes les pàgines en aquest enllaç

Visita a Mercatec!

El passat dijous dia 8 de maig vam anar a visitar Mercatec.

Mercatec és com un mercat de tecnologia que organitza la Universitat de Lleida i on hi participen alumnes de secundària de tota la província de Lleida. Allí s’hi exposen treballs realitzats pels alumnes i també es pot assistir a tallers.

Nosaltres vam anar als tallers de la “Lego league” i de “Química amb productes quotidians”. Vam aprendre moltes coses i vam fer moltes preguntes!!

Els arbres del camp escolar

Després de fer el projecte de “Sustainable energy for everybody” ens hem endinsat en el món dels arbres! Cadascú tenim un arbre i l’hem de conèixer i investigar molt bé. Per tal d’aconseguir-ho hem hagut  d’aprendre a localitzar un punt de l’escorça terrestre mitjançant coordenades de longitud i latitud, hem cercat informació sobre el seu origen, les seves fulles, escorça, flors, fruits, el medi on acostuma a viure… i tot això partint del se nom científic, i ara hem de fer una pàgina web on s’expliquin les característiques principals del nostre arbre per després poder-la enllaçar a un codi QR.

Fa dies que hi estem treballant i ja estem a la fase final!

Aquí us deixem algunes fotografies!

Construim un forn solar i un molí d’aigua

Els últims dies a projectes hem pogut comprovar en primera persona com funciona i es transforma l’energia amb l’elaboració d’un forn solar i un molí d’aigua, i avui també ens hem acomiadat de la Meritxell, que ha passat les últimes setmanes amb nosaltres fent les pràctiques del màster de psicopedagogia!

Gràcies per tots els moments que hem compartit Meritxell, desitgem que a partir d’ara tot et vagi la mar de bé i esperem tenir notícies teves de tant en tant!!