projectes 1r A Institut Joan Oró

Aprenem fent!!
  • rss
  • Inici
  • #2 (sense títol)

A la feina!

1esoaalumne | 29 octubre 2013

Els alumnes de 1eso ja estem acabant  el projecte Planeta Aigua però… ens  falta una últíma cosa: un anunci digital i escrit que formarà part de la nostra campanya publicitària!! A més a més hi haurà un premi… SORPRESA a la millor campanya…

De moment estem preparant un anunci entre tot el grup que a part de fer un audiovisual, l’haurem de penjar al glogster.  Després els professors en triaran un entre tota la classe i també entre tot el curs i en farem molta difusió.

SORT!

Laura Salamanca

 

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Experiment: la sal s’evapora?

1esoaalumne | 28 octubre 2013

Avui hem anat al laboratori. Hem utilitzat el següent material:

Un encenedor d’alcohol, un vas de precipitats, pinces de fusta, un comptagotes, una cullereta, una placa de Petri, un portaobjectes, una ampolla d’aigua, clorur de sodi i sulfat de coure.

Hem hagut de fer una dissolució saturada per una banda d’aigua salada i per l’altra d’aigua amb sulfat de coure. Per això hem anat afegint a l’aigua el solut corresponent. També ens hem ajudat de la calor de l’encenedor per facilitar la dissolució.

Quan ja tenim la dissolució saturada hem posat una gota en un portaobjectes i la resta en una placa de Petri. D’aquí uns dies comprovarem què ha passat.

En aquest experiment volíem demostrar que a l’evaporar-se l’aigua, la sal no s’evapora i el sulfat de coure tampoc i forma cristalls.

Laura Salamanca

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Les capes de la Terra

1esoaalumne | 17 octubre 2013

Dins del nostre projecte “Planeta Aigua”  hem descobert quines eren les capes de la Terra i a més a més, també hem fet un petit treball que ara està exposat davant de consergeria i que volem compartir amb tots vosaltres a través d’aquest article.

El treball consistia en fer un planeta Terra de plastelina on s’hi vegés les diferents capes de la Terra. Per això, hem fet un tall que permetia percebre totes les capes, des del nucli intern fins a l’escorça. Després hem escrit el nom de les capes, enganxant-les com si fossin etiquetes.

El treball ens ha servit per recordar-nos bé quines són les capes de la Terra, no ha estat gaire difícil de fer i ens hem divertit.

NIL

 

ecarrer1's  album on Photobucket
Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Ens convertim en inspectors del Riu Segre…

1esoaalumne | 10 octubre 2013

Avui tota la classe  hem anat a analitzar la qualitat de l’aigua d’un tram del riu Segre.  Ens hem separat en dos grups i com érem només 10 aproximadament,  això ens ha permés treballar millor.

El nostre educador que venia de l’Associació Hàbitat es deia Albert  i ens ha anat preguntant coses sobre el Segre.

Hem fet d’inspectors i ara us explicarem el que hem observat:

1.- LA QUALITAT HIDROMORFOLÒGICA

1.1 L’HÀBITAT:

  • L’aigua que hi havia flueix però sense ràpids.
  • El nivell de l’aigua era l’habitual per l’època de l’any.
  • L’ ombra del riu és ombrejada i amb clarianes.
  • Hi havien molts troncs i arrels sota l’aigua.

1.2 EL BOSC DE RIBERA

  • La qualitat del bosc de ribera és moderada

1.3 EL CABAL

  • Per calcular ell cabal del riu primer hem mesurat l’amplada del riu que era de 16m i la fondària d’un metre. Llavors hem fet operacions matemàtiques per calcular la secció de 16m2. Hem mesurat quan tardava un pal a recórrer una distància determinada i així hem determinat la velocitat que era de 0,5 m/s. Finalment el cabal era de 8 m3/s.

1.4 LES ALTERACIONS

  • Les alteracions del riu que hem observat són:IMG_1378
    • Que el color de l’aigua és tèrbol.
    • L’aigua fa olor de claveguera
    • Els impactes detectats són:
      • La regulació de cabals amb preses (ben aprop n’hi havia una)
      • Ocupació de la zona de ribera: ús agrari , ús urbà , ús recreatiu , vores esbrostades, infraestructures viàries.
      • Emissió de substancies: col·lectors, olis i escumes.
      • Deixalles : plàstics, paper, llaunes i vidre

2.- LA QUALITAT FISICOQUÍMICA

TEMPERATURA 15ºC

TRANSPARÈNCIA 4 (dolenta)

NITRATS 20mg/l

pH 7

OXIGEN DISSOLT 4mg/l

%SATURACIÓ 37

També hem buscat animalons però no hem trobat gran cosa. L’altre grup sí que ha trobat diferents espècies… ha tingut més sort! Les espècies també ens ajuden a determinar la qualitat de l’aigua!

Amb tot això hem determinat que la qualitat de l’aigua era dolenta, per tant sabem que hi ha molta feina al darrera per conscienciar a la gent que no embruti tant i cuidi més el riu.

GUILLEM

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9VHtOJm5Dhg[/youtube]

 

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Els minerals a la nostra vida quotidiana

1esoaalumne | 10 octubre 2013

Aquests últims dies hem estat estudiant les roques i minerals , perquè a més a més de la hidrosfera també  en el nostre planeta hi ha la geosfera que és una altra part molt important.

Ens hem adonat que hi ha minerals en la nostra vida quotidiana:

Un mineral a la sopa… l’HALITA, un mineral per la pell… el TALC, un mineral que espanta els gossos… el SOFRE, un mineral per escalar… la MAGNESITA, un mineral a la pissarra… el GUIX, un mineral per als gats… la BENTONITA, un mineral a l’estoig… el GRAFIT… i molts d’altres!!

GUILLEM I ÀLEX R.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Mostrem en uns plafons del centre, el que fem.

1esoaalumne | 10 octubre 2013

Hem fet uns murals per anunciar a tot el centre que estem aprenent al Projecte Aigua.

En els cartells surten els conceptes de: el cicle de l’aigua, cicle de l’aigua a la ciutat, els estats de

l’aigua, científics en acció , la molècula etc…

Ho trobareu situat a l’entrada de l’institut en uns plafons.

Ho hem fet amb moltes ganes de que vosaltres i nosaltres ho poguem disfrutar.

ÀLEX R I GUILLEM

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Científics en acció: L’aigua té electricitat?

1esoaalumne | 10 octubre 2013

chemistry-l-thumbDins dels projectes, hi ha un petit apartat que es diu científics en acció. Llavors vam anar al laboratori iel Laurea ens van ensenyar el següent experiment, que us animo a que el feu a casa.

1. Agafem el globus o la regla i el freguem amb la llana

2. Deixem caure un rajolí d’aigua de l’aixeta.

3. Apropem el globus o la regla al rajolí i veiem que el rajolí s’apropa al globus.

CONCLUSIÓ

L’aigua sí que té electricitat perquè al fregar amb la llana la regla es carrega d’electricitat  i atrau l’aigua.

 

NIL JORGE

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Científics en acció: a quant bull l’aigua??

1esoaalumne | 10 octubre 2013

Sempre hem pensat que l’aigua bull a 100ºC, però amb els de la classe de 1rA  vam comprovar que l’aigua pot bullir a la temperatura que vulguis, segons la pressió.  El que vam fer va ser agafar un recipient de plàstic i el vam omplir d’aigua, i el vam ficar sota un recipient de vidre tancat i vam fer el buit. L’aigua que estava a 24ºC bullia! I el que ens va sorprendre és que la vam  tocar i estava freda tot i que bullís.

chemistry-l-thumbLAURA SALAMANCA

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

La factura de l’aigua ens porta a investigar…

Emma | 6 octubre 2013

Tot estudiant la factura de l’aigua, ens adonem que el consum d’aigua està expressat en metres cúbics. Clar, pensàvem que això de metres estava només relacionat amb una unitat de longitud…

Com que l’aigua que consumim es pot expressar en litres, hem de trobar la manera per averiguar l’equivalència entre les dues unitats… Així que ens emportem a casa una plantilla per construir un decímetre cúbic i comprovem quanta aigua hi cap a dins…

I posant en comú el resultat ens adonem que és 1 litre! Per tant, un metre cúbic equivaldrà a 1000 litres!

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Planeta Aigua!

Emma | 6 octubre 2013

El primer projecte que tenim entre mans és “Planeta Aigua”. Hem d’aprendre moltes coses sobre l’aigua doncs la nostra missió és acabar organitzant una campanya de sensibilització vers el consum d’aquest bé tan preuat… A més a més, ens han comunicat que a través del projecte Agenda 21 del centre, la millor campanya tindrà premi i tot!!

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Planeta Aigua
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

« Previous Entries

Articles recents

  • DEPURAR O POTABILITZAR?
  • Experiment dels còdols
  • Naira Fernandez Romero 1r Eso A
  • Apple experiment
  • Recognise the aromas

Arxius

  • novembre 2015
  • juny 2014
  • maig 2014
  • abril 2014
  • març 2014
  • febrer 2014
  • gener 2014
  • desembre 2013
  • novembre 2013
  • octubre 2013

Categories

  • General (70)
    • A walk through history (6)
    • Els Arbres del Camp Escolar (15)
    • Missió Univers 2014 (13)
    • Our Restaurant (6)
    • Planeta Aigua (13)
    • Sustainable Energy For Everybody (11)
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox