projectes 1r A Institut Joan Oró

Aprenem fent!!
  • rss
  • Inici
  • #2 (sense títol)

DEPURAR O POTABILITZAR?

1esoaalumne | 14 novembre 2015

DEPURAR: Netejar o treure les impureses (en aquest cas de l’aigua ).

 

POTABILITZAR: Fer que l’aigua sigui “potable” o sigui que es pot beure sense perjudicar la salut.

DEPURAR: Té un llarg procediment: el desbast, decantació primària, reactor biològic, decantació secundària. L’aigua passa per un seguit de reixes perquè es puguin eliminar els residus més grossos, en un tanc s’injecten productes químics a l’aigua, es formen uns grumolls amb els bacteris que pesen i cauen, un cop al fons es recullen mentre que l’aigua més neta  puja a la superfície. En aquest tanc viuen milions de microorganismes que es mengen la matèria orgànica i l’eliminen de l’aigua. S’injecta aire perquè els microorganismes puguin viure bé. Es prepara l’aigua  per a la reutilització i normalment inclouen precloració, tractament químic i filtració.

POTABILITZAR: Es clora l’aigua ( per eliminar els microorganismes ). S’eliminen els flòculs i altres partícules. Es fa passar l’aigua successivament per molts filtres per extreure’n la sorra, es torna a clorar l’aigua per extreure’n els microorganismes més resistents i per a la desinfecció de les canonades de la xarxa de distribució i consum.

DEPURADORA

És important la depuració i potabilització de l’aigua per al nostre consum i la nostra salut. Tanmateix també és essencial estalviar l’aigua tant si és potable com si no i no contaminar-la.

Joan Esteve Castillo Font

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Experiment dels còdols

1esoaalumne | 13 novembre 2015

Els còdols son pedres del riu que amb la velocitat de l’aigua i amb el pas del temps es van allisant i arrodonint.

Vam fer un experiment en grups de quatre i vas utilitzar còdols, àcid clorhídric, paper i una clau identificadora de roques.

Primer un nen de la taula va agafar un còdol i li vam tirar una gota d’àcid clorhídric per veure si el còdol feia reacció o no feia reacció. SI no fea reacció ho netejavem amo un paper, porque l’ccid clorhídrico ene pot fer un foral al pantalo.

Finalment, vam agafar el còdol i la clau identificadora de roques i vam mirar quines característiques tenia el còdol.

Vam apendre moltes coses sobre els còdols i les seves característiques, poden ser : superfície lleugerament llisa, amb rodones blanques, etc.

VA SER MOLT INTERESANT!!!

arianna

IMG_6701

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Naira Fernandez Romero 1r Eso A

1esoaalumne | 7 novembre 2015

ANEM A LA DEPURADORA

Vam fer una sortida a la depuradora de Lleida, allí vam veure on es depura l’aigua. Hi havia diferents màquines on passava l’aigua bruta:

El predesbast: fem passar l’aigua per una reixa de 10 centímetres entre barrots i els residus que es separen són els sòlids més grans de 10 centímetres.

El tamisatge: l’aigua passa per una reixa de 6 mil·límetres entre barrots i els residus que es separen són els sòlids entre 6 mil·límetres i 10 centímetres.

El desarenament: treu la sorra, deixant reposar l’aigua 1 hora, i després un aspirador aspira la sorra que ha caigut a terra i el residu que es separa és la sorra i tot el que pesa més que l’aigua.

El desgreixat: aquí continuem tenint l’aigua 1 hora, i el greix puja i el residu que es separa és el greix i tot el que pesa més que l’aigua.

la decantació primària: deixem reposar l’aigua 3 hores, i se separa tot el que queda al fons, i el residu que es separa són  les partícules que estan en suspensió més petites. Són partícules de matèria orgànica.

El reactor biològic: els microorganismes es mengen la matèria orgànica o els productes biodegradables  i el residu que es separa és la matèria biodegradable, els productes de neteja i la matèria dissolta.

La decantació secundària: deixem reposar l’aigua 3 hores i els microorganismes es decanten cap al fons i uns altres pugen a la superfície i el residu que es separa són els microorganismes.

Tot això és el trajecte que ha de fer l’aigua cada dia perquè ens arribi neta a les nostres cases.

Després de veure tot això ens va fer pensar que l’aigua no la podem embrutar tant, i no podem malgastar·la així com així. En ho vam passar molt béen aquesta excursió. P1030736

Naira, Fernández, Romero 1rA

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Apple experiment

1esoaalumne | 4 juny 2014

APPLES!!!

In this project (Our Restaurant) we make a lot of experiments!

The last one is about apples, now we are tasters and we taste a lot of differens varieties of apples:

Golden Delicious,Royal Gala, Granny Smith ,Fuji,…

It has been very funny tasting the different apples!

MIRIAM & ÍNGRID

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Recognise the aromas

1esoaalumne | 3 juny 2014

The 3rd of June, the students of 1rst ESO in the Project class, went to the laboratory and we did some experiments: one of them is called “Recognise the aromas”.  We have to smell the differents aromas and recognise them.

We had to identify: Garlic, Cinnamon, Basic, Salt, Pepper, Rudder, Rosemary, Oregano and Anise.

There are more smells than tastes. When we smell something we might  remember easily some special day or when we did something, like when we smell marine brise, it will record us the sea. So, the smells are more connected to the memory than the tastes.

Eudald

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Can we measure the volume of irregular objects?

1esoaalumne | 17 maig 2014

It is very easy! You only have to do this:

Our irregular object is a potato

·Take a beaker and put water inside, up to the top.

·Then take a dish and put it under the beaker.

·Now put the irregular object in the beaker.The irregular object displaces the water. Water spills on the dish.

·Fill up the syringe with all the  water on the dish. Take a measurement on the scale of the syringe.

·That’s the volume of the potato.

And that’s all!

Laura and Pol

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Difference between mass, volume, density and weight

1esoaalumne | 16 maig 2014

In this project we study the difference between mass, volume, weight and density.

-Mass is the amount of matter contained in an object and it doesn’t change depending on the gravitational pull.

-Volume is the amount of space an object takes up.

-Density is the equal of mass per volume

-Weight is the force of gravity on an object’s mass.

An object’s weight depends on its location in the universe. However, the object’s mass remains the same anywhere in the universe.

Mass and weight

LAURA SALAMANCA, PAU PRIM

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Equipment tools

1esoaalumne | 14 maig 2014

In this project we studied the kitchen equipment and we have compared with the lab equipment tools.
For example:

For heating we use microwave, oven or a cooker in the kitchen but in the lab we use a bunsen burner.

For holding liquids, we use a teapot, a bowl or a jar and in the lab there are test tubes, graduated cylinders, beakers…

For strirring a mix we use a spoon or a whisc in the kitchen and a stirring cod in the laboratory.

 

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

The new project: Our restaurant!!

1esoaalumne | 13 maig 2014

We have started a new project in english: it is called “Our restaurant”. In this project we  have to create a restaurant with our group, so first of all, we have to learn a lot of things!

We now that in about 6 weeks the famous French gourmet, Mr. François Papillon, will come to our school for our restaurant opening.

Monsieur Papillon is a well known gourmet. He writes for the prestigious magazine “La bonne cuisine”.
Will we be able to convince him that our restaurant is the best and to win La Fourchette d’Or 2014!!

 

 

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General, Our Restaurant
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Les pàgines web creades sobre el nostre arbre

Emma | 9 maig 2014

Mireu! en aquest link podeu veure publicades les nostres pàgines web… només cal que aneu dins el grup de 1r A i trobareu la web que ha preparat cada grup sobre el seu arbre. També és la web que estarà linkada al QR que hem creat i que hem posat al pati sota de l’arbre, clavat en una estaca.

http://elsarbresdelcampescolar.weebly.com

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
Els Arbres del Camp Escolar, General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

« Previous Entries

Articles recents

  • DEPURAR O POTABILITZAR?
  • Experiment dels còdols
  • Naira Fernandez Romero 1r Eso A
  • Apple experiment
  • Recognise the aromas

Arxius

  • novembre 2015
  • juny 2014
  • maig 2014
  • abril 2014
  • març 2014
  • febrer 2014
  • gener 2014
  • desembre 2013
  • novembre 2013
  • octubre 2013

Categories

  • General (70)
    • A walk through history (6)
    • Els Arbres del Camp Escolar (15)
    • Missió Univers 2014 (13)
    • Our Restaurant (6)
    • Planeta Aigua (13)
    • Sustainable Energy For Everybody (11)
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox