ScratchJr a 2n: fem històries breus

Continuem treballant amb ScratchJr amb els infants de 2n. Anem seguint les indicacions proposades per tal de poder conèixer els diversos blocs de l’app.

Amb la pràctica anem creant petites històries breus i anem descobrint la utilitat dels diferents blocs. També anem descobrint com canviar la imatge dels nostres personatges, com modificar els fons…

Vídeos: https://photos.app.goo.gl/89ywaZtFPK2EQqco6

P5: Construïm robots

Els infants de P5 han treballat els contes: “Cómo hacer un robot estupendo” de Viviane Schwarz i “Pequerobots” de Jesús Sanjuán i Mª Ángeles Aznar. 

Cada robot és d’una manera concreta segons per la utilitat per la que hagi estat creat. Després d’explicar les històries, cada infant ha fet un disseny del seu propi robot. I finalment, amb material reciclat, han creat el seu robot.

Fotos de les sessions: https://photos.app.goo.gl/7FdxNpkfYWzWiUcr8

Un cop finalitzada l’activitat, cada infant ha explicat la utilitat del seu robot. 

ScratchJr a 2n: 4ª sessió

Acabem el conte de la Ruby i veiem que el més important és anar descobrint coses amb els amics i les amigues, gaudir de l’amistat i saber demanar ajuda quan la necessitem.

A partir d’aquí comencem la nostra aventura amb l’aplicació ScratchJr 

Presentem l’aplicació i tots els blocs que conté: moviment, so, aspecte, esdeveniments, control i finalització. (web ScratchJr)

Un cop els hem vist, entre tots fem una primera activitat guiada, cadascú amb la seva tablet. Així anem descobrint els blocs, els escenaris, els personatges… Al final hem aconseguit fer moure un cotxe per la pantalla!

Hem descobert com crear una petita història i ara tenim ganes de crear-ne moltes més. Poc a poc anirem creant noves petites històries fins que, al final de curs, siguem capaços de crear-ne una inventada.

BeeBots i BlueBots a 1r: 3ª sessió

En aquesta sessió posem en pràctica allò que hem après però d’una forma més abstracte.

Els infants han de dibuixar el camí que ha de fer la Ruby per poder visitar al lleopard de les neus. Un cop decidit el camí, per parelles, els infants hauran de representar, amb fletxes, aquest camí. La major dificultat és amb els desplaçaments cap als costats, ja que acostumen a posar la fletxa del gir moltes vegades, quan realment només en cal una i després passes endavant. Per això han de tenir en compte realment “on mira el Bee Bot”.

Un cop acabada la feina hem passat a descobrir una aplicació anomenada: BlueBoot

Aquí els infants han de dirigir a la BlueBot (cosina del BeeBot). Hi ha diversos nivells de dificultat dins cada apartat. En aquesta sessió han fet un primer contacte, per fer el mateix que hem fet en paper, però de manera virtual.

En Botlògic a 2n – 3a sessió

Aquesta setmana hem continuat amb el conte de la Ruby, on hem vist que ens presentava uns robots molt divertits. Aquests ens han ensenyat que cal anar pasa pas per aconseguir un objectiu, ja que si ens saltem algun pas… el resultat pot no ser satisfactori.

Així que hem començat a  treballar amb en Botlògic, un robot virtual que podem trobar a la pàgina web: WEB Botlògic

Aquest robot ens ha anat posant les coses cada cop més difícils, però hem vist que posant bé els blocs de direcció i comptant bé les caselles, hem aconseguit el nostre objectiu: dur el robot a casa.

La feina l’hem fet per parelles i hem comprovat que treballant de dos en dos i després, en equip fent ús de la pantalla interactiva, podem anar superant els diversos reptes que de forma individual potser no aconseguim. Així veiem que també podem aprendre dels i amb els altres.

P4: Bee Bots

Ara sí arribem als Bee Bots. Ho fem primer amb una història envers els robots:

Després passem a recordar els botons del Bee Bot, fem proves, experimentem, creem nous camins, fem servir les catifes…

I després, un cop ja ens hem familiaritzat, passem a fer activitats més específiques relacionades amb allò que treballem a l’aula (projectes, mates, llengua…)

P4: Fem de Bots

Continuem el treball de programació, aquest cop amb el propi cos. Ens convertim en robots i creem circuits a terra. L’objectiu: trobar allò que volem, mentre un altre infant ens guia.

A mesura que ho practiquem, anem afegint obstacles.

Lliguem aquestes activitats amb el projecte o altres àrees del currículum per donar un major significat. Per exemple: vaig a la casa del cavallet de mar, sense passar per la casa del tauró.

Escola Turó del Drac