Fem una primera activitat per recordar, a través del propi cos, els moviments dels BeeBots.
Ho relacionem amb el projecte:
Continuem coneixent l’App ScratchJr. Aquesta vegada fem una cursa entre tres personatges, practiquem amb les velocitats i les passes que han de fer:
Després fem una activitat de Halloween, on treballen amb tres personatges i amb tres tipus d’acció diferents: crèixer-encongir, saltar, fer voltes:
Iniciem la robòtica a 2n utilitzant l’App ScratchJr. Una app que ens permet programar i crear històries diverses.
A la primera sessió fem una introducció a l’App, explicant els diversos blocs d’icona que calen per poder programar i fer moure, parlar, desaparèixer i modificar escenaris i personatges.
En aquesta sessió aprenem a fer rodolar un cotxe per la carretera, a encongir un personatge, a eliminar i crear-ne un de nou, a afegir un escenari, i a fer aparèixer i desaparèixer un personatge. Aquest treball l’hem fet per parelles.
Iniciem la robòtica a 1r a partir del conte “Ruby: la aventura de programar”
Expliquem els primers capítols, on veiem la importància de donar ordres molt clares i precises. També és molt important fer servir un vocabulari adequat i comprensible, ja que sinó no aconseguirem arribar allà on volem.
A continuació treballem amb els BeeBots, robots ja utilitzats a Infantil.
Creem un joc de pistes. A cada catifa posem un missatge xifrat i un abecedari per descodificar-lo. Amb tota la informació obtenim la pista per trobar la primera joia, vermella, que ha d’aconseguir la Ruby.
Finalitzem la feina amb ScratchJr lligant tot el que hem après a robòtica, amb el que hem après al projecte de classe: a 2nA han treballat el foc i a 2nB els animals que neixen de l’ou.
Pesem una història, triem o creem els personatges i l’escenari, i fem una història. Un cop acabada, la gravem per mostrar-la als altres.
Aquí teniu les fotos de les sessions i, ben aviat, els vídeos de les seves creacions:
Aquest trimestre presentem en LightBot, un robot que il·lumina caselles blaves. Aquesta aplicació la fem servir entre tots i totes, fent ús de la pantalla interactiva. Resolem la situació de forma individual o per parelles, però en cas de dubte comptem amb la resta dels infants.
Aquests dies estem seguint la història de la Ruby. Aquest cop ens presenta a uns robots que segueixen molt bé unes pautes.
Nosaltres hem començat a treballar amb en Bot, a partir de la web: https://botlogic.us/#sthash.tlfJNlWg.dpbs
Els infants han anat trobant-se amb diversos reptes, que han anat superant amb o sense ajuda de l’adult o d’altres infants.
Hem vist que no és mateix treballar amb un robot físic, com el BeeBot o la BlueBot, que amb un robot virtual, com en Bot. També hem descobert que no gira de la mateixa manera i que, a mesura que es complica, apareixen nous botons.
Aquesta setmana hem continuat explicant el conte de la Ruby. Hem vist que el treball en equip és bo, sempre que tothom sàpiga quina és la seva tasca. També hem vist que hem de ser ordenats amb tot allò que fem per tal que tingui un sentit.
Hem treballat amb el Bee Bot d’una altra manera, en paper. És a dir, de manera desconnectada.
Els infants tenien una feina: la Ruby havia d’arribar a l’hort de la nostra escola, però tenia 3 camins a triar. Els infants de 1r havien de comprovar els 3 camins i trobar el correcte. Aquesta feina l’han fet per parelles i havien de justificar la seva decisió.