Deures pel dilluns 7 de juny

Al jardí jo m’entraré
i floretes colliré.

Si vols veure ocells volar,
vés pel maig a la muntanya.
Si vols veure ocells volar,
vés pel maig al colomar.

Allí canta el rossinyol,
la guatlla i la cadernera.
També hi canta la puput
en el temps de primavera.

Popular

Sortida al Cosmocaixa

Aquest divendres els nens i les nenes de primer i de segon hem anat al Cosmocaixa. Hem visitat el Bosc Inundat i hem conegut a alguns animals que viuen a l’Amazònia : la capibara, l’anaconda, les formigues talladores de fulles, el caiman, alguna tortuga , la granota fletxa, varis ocells i a alguns peixos com el pirarucú, que era molt gros i molt estrany, el peix gat, i molts altres.També hem visitat la sala de la matèria i hem experimentat amb el moviment, la llum, l’aire… Hem vist fòsils molt grans i petjades d’animals.
Després ens hem repartit en tres grups. Dos grups hem anat a fer experiments amb la llum, els animals,… en el Flash i el darrer grup hem anat al Toca Toca, on hem pogut veure i toca animals de la selva, del desert i del Mediterrani.

Aquí hi teniu uns quans enllaços per a saber-ne més del Cosmocaixa, de l’Amazònia i el Bosc Inundat.

Joc de l'Amazònia

En aquest video hi surten algunes de les coses que vam veure nosaltres! … Hi havia un axolot!! algú el va veure????

Les colònies

A les colònies del Xaloc ens ho hem passat molt bé, el menjar era molt bó i els jocs que hem fet molt divertits. Hem fet de detectius seguint pistes i buscant als “dolents”. Hem anat d’excursió i divendres vam fer un joc de pistes. Dijous al vespre vàrem pujar la catifa vermella per anar a sopar, tots ben guarnits amb un llaç. Després de sopar vam ballar a la discoteca, encara que molts de nosaltres estàvem morts de son i vam anar a dormir més d’hora. Tots els dies ens ha fet molt bon temps, i hem pogut fer totes les activitats a l’exterior. A la casa hi havia camp de fútbol i de bàsquet i també zona d’engronxadors per a les estones d’esbarjo. Els monitors de la casa eren molt simpàtics i han estat amb nosaltres quasi tot el dia… la resta d’hores hem estat amb les nostres mestres. Han estat unes colònies molt maques!!

Aquí podeu veure més fotografies, encara ens en queden per descarregar, ho farem durant aquesta setmana.

2n dia de Colònies al Xaloc

Hola !! Aquesta nit hem dormit força bé. Avui,després d’esmorzar, els nens i les nenes de 2n i 4rt hem fet una excursió força llarga pels voltants de la casa buscant els ingredients secrets. Aquesta tarda estem fent una Ginkama molt divertida. I a la nit ens posarem molt macos per anar a la Festa dels Óscars i ballar a la discoteca. Tot el dia d’avui hem estat viatjant pels EE.UU i hem dinat macarrons i hamburgueses, de postres gelat. Els nens de P-5 ara són d’excursió i al matí han fet la Ginkama. Aquí podeu veure alguna fotografia:

De El Xaloc2

AVIAT PODREU VEURE LA RESTA DE FOTOGRAFIES ALS BLOCS

Primer dia de Colònies al Xaloc

Els nens i les nenes de P5, 2n i 4rt ja estem a la casa de colònies!! I tots i totes estem molt contents. Avui hem estat fent activitats sobre la Xina, per què el tema d’interès que hi ha a la casa són els viatges i avui tocava viatjar a la Xina. Hem dinat arrós a la cubana i cuixetes de pollastre al forn, i hem berenat pa amb xocolata. Ara estem ballant al’esplanada del davant de la casa i esperant per anar a sopar. Després de sopar veure’m teatre d’ombres i farem un joc amb les llanternes. Ens ho estem passant molt bé!!

Marxem de colònies!!

Ara us diré un secret, no sé si ho sabeu però,….demà marxem de Colònies!!! jejeje.

Últimes recomenacions :

• Cada familiar que acompanyi al nen/nena que va de colònies, ha de col·locar la motxilla al maleter de l’autocar corresponent – estarà indicat amb un rètol:  P5 i 4rtA  /  2ns i 4rtB –

• Els nens entraran a l’escola només amb una bossa de plàstic amb l’esmorzar, una ampolla d’aigua i tovallons de paper.

• A la tornada cada familiar recollirà directament la motxilla de l’autocar i els nens aniran amb les mestres fins a dins de l’escola, on vindran els familiars a recollir-los.

• Tots els nens han de dur xancletes per si fos necessari dutxar-se.

• Podeu visisitar les instal.lacions de la casa fent clic a la seva foto.

I també visitant la seva pàgina : http://www.elxaloc.com/cat.html

Si podem, anirem actualitzant el bloc des de la casa.

FINS DEMÀ!!

Les mestres

Deures del dia 25 de maig

Per aquest cap de setmana els nens i les nenes de segon han d’aprendre el poema : “El palau submarí” , la taula del 5 i  repassar totes les altres.

palau001

EL PALAU SUBMARÍ