Benvolgudes famílies: Durant el primer trimestre varem aprendre moltes coses sobre el cos humà. La veritat és que varem treballar força!Us explicarem com varem desenvolupar el projecte…L’Anna i
la Marta ens van demanar què és el que volíem saber sobre el cos. Cadascú de nosaltres va dir la seva. Llavors per grups varem escriure les nostres preguntes. A cada grup hi havia un coordinador/a, que era l’encarregat de posar ordre i donar la paraula als diferents membres del grup i un secretari/a que s’encarregava d’escriure les preguntes que aquests feien.Llavors varem decidir buscar en llibres, pel·lícules, internet,… informació sobre el tema. Varem anar a
la Biblioteca del barri, varem aconseguir més informació,…Ja en teníem molta! En aquest moment era necessari organitzar-la de la millor manera a fi de que fos entenedora per a tots.Molts de nosaltres varem portar a l’escola radiografies, ecografies, ressonàncies magnètiques,…. nostres o dels germans, pares, tiets, avis,…Com que tothom ja tenia uns coneixements previs sobre el tema varem decidir triar 6 apartants relacionats amb el cos humà que donessin resposta a les nostres expectatives.Els temes triats varen ser: L’aparell digestiu, l’aparell respiratori, l’aparell circulatori, els sentits, els ossos i els músculs.Cadascú de nosaltres varem portar a l’escola informació del tema triat. Aquesta informació va ser necessari treballar-la a casa amb l’ajuda dels pares, ja que durant els següents dies, ens va tocar explicar-la als nostres companys i companyes d’aula.Va arribar el moment de tornar-nos a reunir en petit grup i explicar la informació aportada, primer als companys de grup i una vegada entesa per tots, preparar-la bé, amb ajuda de la mestra, per exposar-la convenientment a tota la classe. Així, uns podríem aprendre dels altres!Va arribar l’hora de les ponències! A cada sessió un grup era l’encarregat d’exposar el tema a la resta de companys/es.El grup sortia fora de l’aula, mentre preparàvem la classe adequadament, tots ens posàvem en rotllana, davant de la pissarra posàvem les 4 cadires pels ponents.Era hora de fer silenci, obrir la porta de l’aula, i que entressin els ponents, seien i es presentaven com a grup.Cada membre del grup parlava d’una part del tema. Una vegada acabada l’exposició, el grup classe fèiem una valoració del què ens havien explicat. Teníem en compte l’entonació, el to de veu, la claredat a l’hora d’exposar les idees,…Els ponents també feien una autocrítica de la seva actuació i ens van explicar com s’havien sentit.Després, per parelles o petit grup, vam realitzar una fitxa sobre el que havíem après del que ens havien explicat a la ponència.En fi, el treball va ser força enriquidor i interessant,…Tots vam aprendre i gaudir treballant d’aquesta manera !
Han après i s`han divertit, molt bé, mestres!
Ens agrada molt aquest projecte!
És la segona vegada que miro d`escriure un comentari i després no en surt…faré alguna cosa malament! Volia dir que m`agrada aixó dels blocs, em sembla una molt bona idea.
Sento no haver pogut publicar els vostres comentaris abans. Jo sóc nova en això dels blocs… però mica a mica omplirem la pica entre tots. Moltes gràcies. Els comentaris ens animen.