Teatre de les EMOCIONS

Des de l’àrea d’Educació en Valors treballem diferents emocions. Els nens i nenes de primer tenen com a eix principal el Monstre de colors  i els de segon ampliem amb unes emocions més.

Durant el curs treballem què ens provoca tenir l’emoció, com podem afrontar les emocions, com actuar… A part, algunes d’elles les reforçem amb altres contes.

Per finalitzar aquest projecte dediquem tot un tercer trimestre a crear un teatre amb esquetxos de les emocions treballades. Els alumnes son els encarregats de cosntruir la història, crear el guió, repartir els personatges…

Us deixem unes fotos per a que veieu com ens va quedar!

FOTOS TEATRE 2019

Taller NUTRIXEF!

EL divendres els alumnes de 2n vam poder participar en un taller d’alimentació en format “concurs de la televisió“.

NutriXef  és un taller teatral i participatiu per treballar els hàbits i l’alimentació saludables entre els infants de primària. Es tracta d’una activitat emmarcada dins del Pla de la Fruita a les Escoles i del Programa de Llet 2018/2019.

Nutri fa referència a l’eix central del projecte que té com a objectiu promoure els aspectes bàsics per a una alimentació sana entre els infants de primària i Xef perquè el marc de joc que es crearà per a desenvolupar el taller serà el format de concurs de cuina saludable dins l’aula.

Els nens i nenes van gaudir moltíssim! Tots plegats vam riure molt! I vam aconseguir tots els punts per poder obtenir un diploma, una recepta i un detallet.

Clicant NutriXef trobareu l’enllaç per veure les fotos.

Caminada per les vies verdes!

Dijous 23 de maig els de 1r vam passar-nos-ho d’allò més bé al costat de casa nostra. Vam començar el dia jugant una estona en un parc de Sta.Cristina, vam esmorzar i amb la panxa ben plena i carregats d’energia vam anar tot xino xano cap a Castell d’Aro, on vam arribar fins a l’institut i l’escola Vall d’Aro. Vam tornar enrere un xic i a Castell d’Aro de nou. Pel camí vam poder observar un avestruç, gallines, horts, vinyes…. a més dels camps ben florits que la primavera ens ofereix.

Estàvem ben afamats, però era molt aviat, vam jugar una estona en un gran parc, vam dinar i després de jugar una mica més cap a l’escola vam tornar.

A l’enllaç podeu trobar les fotos!

Anem al museu de la pesca!

El passat dijous 9 de maig els alumnes de 1r varem anar al museu de la pesca, de Palamós.

Relacionat amb els temes de medi que estem treballant (l’alimentació i els oficis) els nens i nenes vam fer dos tallers sobre el món del peix: salar un pot d’anxoves i cuinar una fideua.

Ens ho vam passar d’allò més bé fent de cuiners; preparant la picada, posant els peixos a l’olla per fer un bon caldo… i poder menjar-nos el que vam cuinar va ser genial!

I quan vam salar el pot d’anxoves….. a alguns els va agradar netejar els peixos i a d’altres….

A dinar, una estona de joc i cap a casa ben tips i ben contents amb tot el que vam aprendre del peix i dels pescadors.

Clicant a l’enllaç accediu a les fotos!

Sant Jordi 2019!

Aquest any per celebrar la diada de Sant Jordi, els alumnes de Educació Infantil i Cicle Inicial hem compartit un matí ple d’activitats conjuntes.

Per una banda, durant tot el matí hem passat per tres tallers diferents: el de titelles , el de la rosa i el del cos del nostre Drac (que ja podeu trobar penjat al passadís principal de l’escola).

Els diferents grups estaven formats per nens i nenes barrejat des de P3 fins a 2n, i a més teniem l’ajuda d’alguns companys de sisè que ens ajudaven als més petitons.

Ens ho hem passat genial!!

A la tarda alguns pares, mares, germans o altres familiars, han vingut de voluntaris per explicar contes a les classes.

Ha sigut un gran dia!

En el següent enllaç trobareu les fotos de la jornada.

FOTOS SANT JORDI 2019

La Mona de Cicle Inicial

L’últim dia, abans de marxar de vacances de Setmana Santa, els alumnes de 1r i 2n han gaudit molt fent la seva Mona de Pasqua. Després de fer-la, se l’han pogut menjar… que bona!! A aquests nens i nenes els hi agrada molt la xocolata i les maduixes! mmm….

Aqui teniu el resultat de la nostra Mona i si cliqueu a sobre podreu veure més fotografies.

Plantem a l’Hort

Fa uns dies que els nens i nenes de Cicle Inicial vam plantar diferents verdures a l’hort del nostre pati. Van ser els alumnes de sisè els encarregats d’explicar-nos com s’havia de cuidar la terra, com s’havia de preparar per poder plantar quelcom i altres informacions. Alguns de nosaltres, conjuntament amb alumnes de sisè, vam plantar esqueixos de diferents enciams, d’altres unes tomaqueres i també maduixers.

Esperarem uns dies per veure els resultats!

Cliqueu a la fotografia per poder veure més

dav

Ara som JARDINERIA ARDENYA

Aquest segon trimestre ens hem centrat en treballar el món de les plantes a traves del centre d’interès. Ara tots els alumnes de Cicle Inicial som jardiners i jardineres, i la nostra planta és LA JARDINERIA ARDENYA.

Des de l’ambient literari creem poesies

Des de l’ambient d’expressió oral estem fent experiments i creant una botiga (jardineria)

Des de l’ambient d’experimentació ens estem formant en saber les parts de les plantes i la seva germinació. També anem a l’hort a fer de jardiners.

Des de l’artístic hem decorat el nostre passadís i estem construint un lapbook sobre diferents coneixements de les plantes.

Si cliqueu l’imatge següent podreu veure més fotos!