Retrobada amb el bloc

Hola de nou,

Fa més d’un any vaig començar aquest bloc que vaig abandonar totalment. Em va resultar molt interessant aprendre aquesta nova eina, però no l’he tornada a utilitzar més que en altres cursos.

La primera idea va ser que podia servir com a bloc del nostre seminari (Física i Química), però finalment no ho vaig comentar amb els meus companys. Espero que després de fer un segon esforç aquest curs, em decideixi a fer-ho públic i/o com a mínim utilitzar-ho amb els meus alumnes.

Donat que avui he quedat que els hi facilitaria un control per tal que el treballessin a casa, aprofito per publicar-ho aquí també.

1r control

FÍSICA 2n BAT Unitat 1

Alumne/a……………………………………………………………………………………………….

1. Si per alguna causa interna, la Terra reduïa el seu radi a la meitat mentre manté constant la seva massa:

a) Quina seria la intensitat de gravetat a la nova superfície?

b) Quina seria la nova durada (en hores) del dia?

Dades: G = 6,67·10-11 N·m2/kg2; MT= 6·1024 kg; RT= 6370 km

2.Júpiter té un radi de 6,98·107 m. Un satèl·lit artificial en òrbita a l’entorn de Júpiter té un període de 16,7 dies, sent el radi de l’òrbita 27 vegades més gran que el radi del planeta. Calcula la massa de Júpiter.

Dades: G = 6,67·10-11 N·m2/kg2

3. a) Calcula l’altura a la que orbiten el satèl·lits geoestacionaris.

b) Si aproximem aquesta altura a 36.000 km, calcula l’energia necessària per posar en òrbita aquests satèl·lits des de la superfície terrestre.

Dades: G = 6,67·10-11 N·m2/kg2; MT= 6·1024 kg; RT= 6370 km

4. a) Determina la velocitat orbital d’una càpsula situada a una altura de 350 km sobre la superfície terrestre. Quin hauria de ser el seu període de revolució?

b) Calcula el valor de la seva acceleració normal i compara aquest valor amb el de la intensitat gravitatòria en aquest punt. Quines conseqüències es poden extreure d’això?

Dades: RT= 6370 km; g0 = 9,8 m/s2

1. Explica de forma qualitativa per què la velocitat d’un planeta és més gran en el periheli que en l’afeli. Raonar en termes cinemàtics, recorrent a les lleis de Kepler, i en termes dinàmics relacionant el fenomen de les forces que hi actuen.

Primer article del bloc

Tot té un inici. I aquest és el primer article del bloc de FQ en el que aniré afegint tot allò que el nostre profe ens ha guiat per tal de veure el poder del 2.0

En aquest inici, la meva guia ha estat el bloc de Matemàtiques de l’IES Bellvitge. Així que no podia fer una altra cosa que agrair el bon fer dels meus companys de seminari, dedicant el primer enllaç a ells: Seminari de Matemàtiques
Moltes gràcies Carles per la feina ben feta.

Imatge pròpia d’un físic en aquestes festes nadalenques ja passades.Haurà trobat el que buscava?
Seguim amb la festa…Per a aquells que no van poder veure-ho en directe, aquí teniu una versió més alcohòlica encara!!! [kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/_snBMLwnWcM" width="350" height="275" wmode="transparent" /]
I si heu decidit beure el contingut dels vasos, ja no us estranyarà veure com leviten trens de tones de massa. [kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/neo/levitarsintrucosCAST.rm" width="352" height="288"/]