Experiència 01
Dades del centre i professorat
- Col·legi Sant Pau Apòstol – Tarragona
- Educació secundària obligatòria – Equip docent de 1r i 2n d’ESO
- Pere Boluda López – e3003586@xtec.cat
- Cinta Sebastià Estupiña
Títol de l’experiència
- L’Impuls de la lectura: el temps de lectura diari i activitats de lectura a la ESO
Objectius
- Fomentar el gust per la lectura
- Modelar i practicar estratègies de lectura per millorar la comprensió lectora
- Planificar la comprensió lectora des de totes les matèries
Continguts
- Temps de lectura diari:
- Tipologia d’activitats per fomentar el gust per la lectura a l’ESO.
- Exemple de temporització del temps de lectura.
- Experiència de l’alumnat del temps de lectura diari.
- Activitats de lectura
- Activitat de lectura guiada d’un text de física per incorporar nous coneixements i per consolidar la comprensió lectora, aspectes coneguts o fets relacionats amb el tema de la gravitació.
- Activitat de lectura guiada d’un text del llibre de 3 ESO de llengua catalana per aprendre a copsar la ironia i distingir el que diu el text del que realment vol dir l’autor.
Descripció
- Planificació del temps de lectura diari a 1r i 2n d’ESO: temporització, diversificació d’activitats del foment del gust per la lectura i experiència pràctica.
- Activitats de lectura de 3r d’ESO a llengua catalana i a 4t d’ESO a Física aplicant la metodologia de l’ILEC de la perspectiva de l’aprenentatge.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Competència comunicativa i lingüística, Competència d’aprendre a aprendre,
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
Observacions
- A poder ser el centre prefereix fer la presentació de l’experiència el dia 2 ja que algun dels ponents els altres dies s’ha d’absentar.