04 ESC Guillem Fortuny

Experiència 04

Dades del centre i professorat

  • Escola Guillem Fortuny — Cambrils
  • Educació infantil
  • Eva Urgell López — e3010141@xtec.cat
  • Aida Queralt Domènech

Títol de l’experiència

  • Atelier matemàtic

Objectius

  • Experimentar a través dels diferents racons per tal d’assolir i descobrir diferents nocions matemàtiques.
  • Aplicar estratègies (de càlcul, raonament, lògica, identificació, relacions, mesura…) en la resolució de problemes i fer estimacions dels resultats.
  • Gaudir de les matemàtiques a través del joc.
  • Mostrar interès i una actitud positiva davant els diferents racons.

Continguts

  • La numeració i la quantitat del 0 al 10
  • La resolució de problemes
  • La mesura i l’estimació numèrica
  • Figures geomètriques: quadrat, cercle, triangle, rectangle, rombe…
  • L’orientació espacial

Descripció

  • L’activitat consisteix en treballar les matemàtiques a través del joc ja que aquest manté als alumnes constantment motivats, interessats i entusiasmats. Promovem el treball de les intel·ligències múltiples amb l’objectiu d’estimular totes les estratègies i destreses. En aquesta activitat en concret el treball és per racons, on cada alumne es mou lliurement segons els seus interessos i on el mestre n’és l’observador. Els diferents racons són: el racó de numeració, de raonament lògic, de percepció visual, d’orientació espacial, de geometria i de mesura.

Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

  • Matemàtica

Observacions

  • La nostra intenció és mostrar com portem a terme una sessió de matemàtiques treballant per racons i a partir de les intel·ligències múltiples. Ho explicarem amb el suport d’un Powerpoint i ensenyarem el material institut.