01 COL Sant Pau Apòstol

Experiència 01

Dades del centre i professorat

  • Col·legi Sant Pau Apòstol –   Tarragona
  • Educació secundària obligatòria – Equip docent de 1r i 2n d’ESO
  • Pere Boluda López – e3003586@xtec.cat
  • Cinta Sebastià Estupiña

Títol de l’experiència

  • L’Impuls de la lectura: el temps de lectura diari i activitats de lectura a la ESO

Objectius

  • Fomentar el gust per la lectura
  • Modelar i practicar estratègies de lectura per millorar la comprensió lectora
  • Planificar la comprensió lectora des de totes les matèries

Continguts

  • Temps de lectura diari:
    • Tipologia d’activitats per fomentar el gust per la lectura a l’ESO.
    • Exemple de temporització del temps de lectura.
    • Experiència de l’alumnat del temps de lectura diari.
  • Activitats de lectura
    • Activitat de lectura guiada d’un text de física per incorporar nous coneixements i per consolidar la comprensió lectora, aspectes coneguts o fets relacionats amb el tema de la gravitació.
    • Activitat de lectura guiada d’un text del llibre de 3 ESO de llengua catalana per aprendre a copsar la ironia i distingir el que diu el text del que realment vol dir l’autor.

Descripció

  • Planificació del temps de lectura diari a 1r i 2n d’ESO: temporització, diversificació d’activitats del foment del gust per la lectura i experiència pràctica.
  • Activitats de lectura de 3r d’ESO a llengua catalana i a 4t d’ESO a Física aplicant la metodologia de l’ILEC de la perspectiva de l’aprenentatge.

Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

  • Competència comunicativa i lingüística, Competència d’aprendre a aprendre,
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.

Observacions

  • A poder ser el centre prefereix fer la presentació de l’experiència el dia 2 ja que algun dels ponents els altres dies s’ha d’absentar.