Experiència 08
Dades del centre i professorat
- Escola La Riba — La Riba
- Primària Cicle Inicial – Primer curs
- Josep Andreu Casasola– e3005546@xtec.cat
Títol de l’experiència
- El club de lectura: una experiència per gaudir llegint!
Objectius
- Despertar actituds positives vers la lectura.
- Formar lectors i lectores competents.
- Implicar les famílies en l’aprenentatge compartit de llegir.
- Utilitzar la lectura com a font de plaer i enriquiment personal i apropar-se a obres de la tradició literària.
Continguts
- Lectura
- Gust per llegir
Descripció
- Un club de lectura escolar es basa en el fet de llegir un grup d’alumnes al mateix temps un llibre determinat. L’activitat consisteix en realitzar unes sessions programades amb anterioritat pel mestre, les quals es parla sobre una part del llibre prèviament acordada pel mestre o dinamitzador.
- Aquest grup d’alumnes es reuneixen per compartir una mateixa lectura i per conversar sobre el que han llegit mitjançant els comentaris i opinions dels seus company/es. L’activitat està dinamitzada per un moderador, que en aquest cas acostuma a ser el mestre, tot i que es poden oferir altres possibilitats: una mare o pare molt bon lector, la bibliotecària del municipi o barri…
- L’objectiu és: passar una bona estona, parlant i comentant les lectures que s’han compartit.
- A les sessions es comenta allò que s’ha llegit, es parla dels personatges, de les històries, dels problemes i de les solucions, de les experiències personals… i s’acorda el nombre de pàgines que es llegiran per a la següent sessió, i només serà d’aquelles que caldrà parlar (un lector pot llegir-ne més, si li ve de gust, però no n’hauria d’explicar res).
- La figura del dinamitzador és clau per a què l’activitat tingui èxit. La seva principal funció és generar ambient de conversa i gestionar el desenvolupament de la sessió. També és important possibilitar la comprensió de la lectura a tots els alumnes i ajudar a resoldre dubtes…
- Per tant, ha de fer el seguiment dels participants, motivar-los i apreciar la seva participació. En definitiva, ha de vetllar per l’acompliment de les normes que regeixin el club de lectura.
- És important disposar d’algun guió de les preguntes a realitzar, sobretot en les primeres sessions.
- En algun cas, s’ha comptar amb la participació de les pròpies famílies en les sessions del Club de lectura
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Comunicativa, lingüística i audiovisual
Observacions