07 ESC La Bòbila

Experiència 07

Dades del centre i professorat

  • Escola La Bòbila — Cambrils
  • Primària Cicle Mitjà – Quart curs
  • Marc Gil Boté –  escolalabobila@xtec.cat

Títol de l’experiència

  • Ús de la competència digital a l’aula

Objectius

  • Conèixer els elements bàsics de l’ordinador i les seves funcions.
  • Conèixer la terminologia bàsica del sistema operatiu.
  • Usar els navegadors d’Internet i conèixer-ne les possibilitats.
  • Utilitzar els cercadors per localitzar informació específica a Internet.
  • Enviar i rebre missatges de correu electrònic, organitzar la llibreta d’adreces i saber adjuntar arxius.
  • Usar responsablement les TIC com a mitjà de comunicació interpersonal en grups.
  • Usar un processador de texts per redactar documents, emmagatzemar-los i imprimir-los.
  • Desenvolupar una actitud oberta, responsable i crítica davant les aportacions de les noves tecnologies.
  • Conèixer els hàbits necessaris davant l’ordinador per utilitzar les noves tecnologies de forma segura.

Continguts

  • El sistema operatiu.
  • Els navegadors.
  • Utilització del Google Chrome.
  • Correu electrònic de l’escola en plataforma Google for Education.
  • Aplicacions de Google: llibretes d’adreces, editor de text, editor de diapositives.
  • Seguretat a Internet.

Descripció

  • Sempre s’ha dit que els nens de seguida aprenen a utilitzar les noves tecnologies millor que els adults, però realment és així? Vivim en una societat on els nens de seguida aprenen a utilitzar el ratolí per a fer servir l’ordinador o utilitzen el dit amb facilitat per a moure’s en una tauleta o telèfon mòbil, però realment no saben utilitzar les noves tecnologies amb precisió ni amb seguretat.
  • Des de l’escola treballem per a que els nostres alumnes acabin la primària sabent utilitzar les eines bàsiques de les noves tecnologies i que realment no coneixen: no saben que és un navegador tot i que l’utilitzen, sovint incorrectament, no saben que és un cercador i sovint els utilitzen de manera errònia, poc precisa. No saben escriure textos en un processador de textos, ni fer una presentació senzilla de diapositives.
  • Aquests problemes són els que ens hem plantejat a l’escola i als quals intentem donar resposta.

Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

  • Tractament de la informació i competència digital

Observacions

  • Els nivells educatius als quals s’aplica l’experiència és a 5è i 6è curs de cicle superior d’Educació Primària.
  • A l’aplicatiu s’ha clicat 4t perquè no hi ha l’opció de 5è i 6è.
  • Tal i com s’ha explicat a l’experiència, l’Escola L’Arrabassada realitza tallers de descoberta en tot els nivells i , per tant, especificr l’etapa i nivell educatiu en aquesta aplicació és complicat ja que podem escollir totes les etapes.
  • Pel que fa a les ponents de l’experiencia cal concretar si fos el cas quins nivells de tallers de descoberta explicaríem i vindrien les mestres que participen en aquells nivells.