Experiència 06
Dades del centre i professorat
- Escola Teresa Miquel i Pàmies – Reus
- Primària Cicle superior
- M. Dolors Olivé Vernet
- Miren Landete Valero
- Misericòrdia Boqué Tosas – e3006541@xtec.cat
Títol de l’experiència
- Pinzellades de sons i Eureka. Les arts i les ciències a la nostra escola
Objectius
- Amb el Projecte “Pinzellades de sons” es vol aprofitar els valors que aporten els ensenyaments musicals i artístics per a incrementar l’aprenentatge de les altres àrees curriculars, a partir d’una organització de tallers intercicles.
- Amb el Projecte “Eureka” es pretén aplicar el mètode científic o experimental de forma sistemàtica amb una organització d’equips d’aprenentatge amb alumnes, dins de l’horari de medi natural.
Continguts
- La detecció de mancances competencials en el procés d’aprenentatge de l’alumnat.
- Els valors dels ensenyaments musicals i artístics.
- L’organització en tallers intercicles.
- L’aplicació sistemàtica del mètode científic amb alumnes d’Educació Infantil i Primària.
- L’organització en equips d’aprenentatge cooperatiu.
- El sentiment de pertinença a la comunitat educativa. La cohesió social en un centre d’alt nivell d’immigració.
- El paper de l’escola dins de la ciutat.
Descripció
- L’ equip directiu de l’Escola “Teresa Miquel i Pàmies” de Reus exposarà com ha organitzat un centre escolar públic al voltant de dos projectes complementaris: “Pinzellades de sons” i “Eureka”.
- S’explicarà com es complementa l’aprenentatge de les arts i de les ciències des de P3 fins a l’últim curs de Cicle Superior, per aconseguir treballar competencialment amb l’alumnat.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Artística i cultural
Observacions