Experiència 04
Dades del centre i professorat
- Escola Guillem Fortuny — Cambrils
- Educació infantil
- Eva Urgell López — e3010141@xtec.cat
- Aida Queralt Domènech
Títol de l’experiència
- Atelier matemàtic
Objectius
- Experimentar a través dels diferents racons per tal d’assolir i descobrir diferents nocions matemàtiques.
- Aplicar estratègies (de càlcul, raonament, lògica, identificació, relacions, mesura…) en la resolució de problemes i fer estimacions dels resultats.
- Gaudir de les matemàtiques a través del joc.
- Mostrar interès i una actitud positiva davant els diferents racons.
Continguts
- La numeració i la quantitat del 0 al 10
- La resolució de problemes
- La mesura i l’estimació numèrica
- Figures geomètriques: quadrat, cercle, triangle, rectangle, rombe…
- L’orientació espacial
Descripció
- L’activitat consisteix en treballar les matemàtiques a través del joc ja que aquest manté als alumnes constantment motivats, interessats i entusiasmats. Promovem el treball de les intel·ligències múltiples amb l’objectiu d’estimular totes les estratègies i destreses. En aquesta activitat en concret el treball és per racons, on cada alumne es mou lliurement segons els seus interessos i on el mestre n’és l’observador. Els diferents racons són: el racó de numeració, de raonament lògic, de percepció visual, d’orientació espacial, de geometria i de mesura.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Matemàtica
Observacions
- La nostra intenció és mostrar com portem a terme una sessió de matemàtiques treballant per racons i a partir de les intel·ligències múltiples. Ho explicarem amb el suport d’un Powerpoint i ensenyarem el material institut.