03 ESC Cèsar August

Experiència 03

Dades del centre i professorat

  • Escola Cèsar August – Tarragona
  • Educació infantil
  • Maria del Mar Araujo Cano
  • Maruja Piñol Folque
  • Ivana Suàrez Lanza – e3005959@xtec.cat

Títol de l’experiència

  • “Les emocions a l’Educació Infantil: de l’educació emocional a la intel•ligència emocional”

Objectius

  • Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions
  • Identificar les emocions dels altres
  • Denominar les emocions correctament
  • Desenvolupar l’habilitat per regular les pròpies emocions
  • Pujar el llindar de tolerància a la frustració
  • Prevenir els efectes nocius de les emocions negatives
  • Desenvolupar l’habilitat per generar emocions positives
  • Desenvolupar l’habilitat d’automotivar-se

Continguts

  • Expressió de les emocions:
  • Por, enuig, tristesa, alegria, calma.
  • Consciència emocional:
  • Reconeixement de les pròpies emocions i les emocions dels altres.
  • Observació de l’expressió emocional de les persones que ens envolten.
  • Comprensió de les causes i conseqüències de les emocions.
  • Regulació de les emocions:
  • Autoregulació.
  • Maneig de les emocions.
  • Estratègies de regulació emocional.

Descripció

  • El programa “Les emocions a l’Educació Infantil: de l’Educació emocional a la intel·ligència emocional” té com a finalitat que els infants puguin expressar-se, a partir de l’observació i de la pròpia pràctica, enfocat a la vivència i expressió de les emocions a través del cos, la pintura i la conversa. La finalitat és ajudar als infants a:
    • Prendre consciencia
    • Identificar
    • Regular les emocions perquè es descobreixin a si mateixos i perquè acabin convertint-se en adults autoconscients amb habilitat sensitiva per afrontar els reptes de la vida.

Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

  • Autonomia i iniciativa personal

Observacions