Experiència 03
Dades del centre i professorat
- Escola Cèsar August – Tarragona
- Educació infantil
- Maria del Mar Araujo Cano
- Maruja Piñol Folque
- Ivana Suàrez Lanza – e3005959@xtec.cat
Títol de l’experiència
- “Les emocions a l’Educació Infantil: de l’educació emocional a la intel•ligència emocional”
Objectius
- Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions
- Identificar les emocions dels altres
- Denominar les emocions correctament
- Desenvolupar l’habilitat per regular les pròpies emocions
- Pujar el llindar de tolerància a la frustració
- Prevenir els efectes nocius de les emocions negatives
- Desenvolupar l’habilitat per generar emocions positives
- Desenvolupar l’habilitat d’automotivar-se
Continguts
- Expressió de les emocions:
- Por, enuig, tristesa, alegria, calma.
- Consciència emocional:
- Reconeixement de les pròpies emocions i les emocions dels altres.
- Observació de l’expressió emocional de les persones que ens envolten.
- Comprensió de les causes i conseqüències de les emocions.
- Regulació de les emocions:
- Autoregulació.
- Maneig de les emocions.
- Estratègies de regulació emocional.
Descripció
- El programa “Les emocions a l’Educació Infantil: de l’Educació emocional a la intel·ligència emocional” té com a finalitat que els infants puguin expressar-se, a partir de l’observació i de la pròpia pràctica, enfocat a la vivència i expressió de les emocions a través del cos, la pintura i la conversa. La finalitat és ajudar als infants a:
- Prendre consciencia
- Identificar
- Regular les emocions perquè es descobreixin a si mateixos i perquè acabin convertint-se en adults autoconscients amb habilitat sensitiva per afrontar els reptes de la vida.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Autonomia i iniciativa personal
Observacions