18 ESC Prat de la Riba

 Experiència 18

Dades del centre i professorat

  • Escola Prat de la Riba – Reus
  • Educació primària – Cicle superior
  • Jesús Navarro Manero
  • Àngela Fernández Sobrino – e3002211@xtec.cat

Títol de l’experiència

  • Travelling araund the world through songs

Objectius

  • Analitzar, cantar i memoritzar cançons, o fragments de cançons, en diferents idiomes.
  • Versionar fragments de les cançons treballades canviant l’estil musical.
  • Utilitzar la llengua anglesa en una altre àrea.
  • Conèixer aspectes culturals, històrics i geogràfics del país d’origen de les cançons.
  • Reflexionar estratègies que faciliten la comprensió d’altres llengües.
  • Millorar aspectes metacognitius.

Continguts

  • Situació geogràfica en el mapa mundi i dels països treballats.
  • Reconeixement de l’estructura de les diferents cançons (estrofa i tornada) i del seu estil musical.
  • Audició de diferents versions d’una mateixa cançó interpretada en diferents estils musicals.
  • Ús d’eines com el google maps.
  • Cerca d’informació a internet del països estudiats.
  • Adquisició i ús de vocabulari en anglès.
  • Reconeixement de vocabulari en les llengües treballades.
  • Consciència fonològica.

Descripció

  • A la classe de 5è es destina una de les tres sessions de ciències socials i naturals (medi) al treball d’aspectes artístics i geogràfics de diferents països. La mestra tutora (especialista d’anglès) i la mestra especialista de música desdoblen la classe. Un grup estudia continguts de medi en anglès (geografia i història) i treballa aspectes de consciència fonològica a partir de la lletra de les cançons i l’altre grup aprofundeix en l’àmbit artístic (música i dansa).
  • En cada seqüència didàctica (sis unitats al llarg del curs) es treballen dues cançons en una mateixa llengua, per tant sis llengües diferents en un any.
  • Els alumnes descobreixen la quantitat de llengües que els envolten al mateix temps que aprenen continguts de medi, anglès i música.
  • Milloren les habilitats lingüístiques i els ajuda a desenvolupar la metacognició.
  • D’una manera directa i indirecta és una sessió que facilita l’adquisició de totes les competències.

Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

  • Artística i cultural

Observacions

  • El motiu pel qual creiem que aquesta experiència pot ser interessant de compartir amb altres centres és que ha esdevingut molt motivadora i innovadora per a l’alumnat i les mestres. Arran de la implicació que els alumnes han tingut en aquestes sessions han adquirit conscientment coneixements i habilitats interdisciplinaris (medi, música i anglès).