Experiència 18
Dades del centre i professorat
- Escola Prat de la Riba – Reus
- Educació primària – Cicle superior
- Jesús Navarro Manero
- Àngela Fernández Sobrino – e3002211@xtec.cat
Títol de l’experiència
- Travelling araund the world through songs
Objectius
- Analitzar, cantar i memoritzar cançons, o fragments de cançons, en diferents idiomes.
- Versionar fragments de les cançons treballades canviant l’estil musical.
- Utilitzar la llengua anglesa en una altre àrea.
- Conèixer aspectes culturals, històrics i geogràfics del país d’origen de les cançons.
- Reflexionar estratègies que faciliten la comprensió d’altres llengües.
- Millorar aspectes metacognitius.
Continguts
- Situació geogràfica en el mapa mundi i dels països treballats.
- Reconeixement de l’estructura de les diferents cançons (estrofa i tornada) i del seu estil musical.
- Audició de diferents versions d’una mateixa cançó interpretada en diferents estils musicals.
- Ús d’eines com el google maps.
- Cerca d’informació a internet del països estudiats.
- Adquisició i ús de vocabulari en anglès.
- Reconeixement de vocabulari en les llengües treballades.
- Consciència fonològica.
Descripció
- A la classe de 5è es destina una de les tres sessions de ciències socials i naturals (medi) al treball d’aspectes artístics i geogràfics de diferents països. La mestra tutora (especialista d’anglès) i la mestra especialista de música desdoblen la classe. Un grup estudia continguts de medi en anglès (geografia i història) i treballa aspectes de consciència fonològica a partir de la lletra de les cançons i l’altre grup aprofundeix en l’àmbit artístic (música i dansa).
- En cada seqüència didàctica (sis unitats al llarg del curs) es treballen dues cançons en una mateixa llengua, per tant sis llengües diferents en un any.
- Els alumnes descobreixen la quantitat de llengües que els envolten al mateix temps que aprenen continguts de medi, anglès i música.
- Milloren les habilitats lingüístiques i els ajuda a desenvolupar la metacognició.
- D’una manera directa i indirecta és una sessió que facilita l’adquisició de totes les competències.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Artística i cultural
Observacions
- El motiu pel qual creiem que aquesta experiència pot ser interessant de compartir amb altres centres és que ha esdevingut molt motivadora i innovadora per a l’alumnat i les mestres. Arran de la implicació que els alumnes han tingut en aquestes sessions han adquirit conscientment coneixements i habilitats interdisciplinaris (medi, música i anglès).