5. Entrevista amb l’E.O.P.

La tercera proposta de entrevista de la fase inicial del pràcticum consistia en una conversa amb la Psicopedagoga del centre i amb la mestra d’Educació Especial, també amb l’objectiu d’informar una vegada més i aquest cop a partir del projecte definitiu,  sobre les finalitats del meu treball. (Recordo que anteriorment ja havia parlat amb la psicopedagoga sobre el que havia acordat amb l’Equip Directiu, que era prioritari i aplicable per tal d’elaborar el pre-projecte).

Aquesta entrevista també ha servit, no només per informar sinó per recollir les primeres impresions i suggeriments, que realment m’han estat molt profitoses.

A totes dues companyes els ha resultat interessant i adient les propostes del projecte.

Parlant sobre el tema de les reunions entre professionals i amb els pares i la necessitat d’optimitzar el seu rendiment han sortir a debat diferents qüestions, verbigràcia:

–          L’EOP. Té un planning fet però no sempre es pot realitzar, ja que van sortint altres incidències que cal solventar molt abans, caldria buscar la manera d’evitar aquest element distorsinador i gestionar el temps d’una millor manera.

–          Creiem que igual la existència de documents de centre que regularitzin algunes situacions conflictives o problemes d’aprenentatge estalviarien aquest tipus de problemes i permetria realitzar la planificació original.

–          A  nivell de Salesianes existeix un model d’entrevista amb pares que des del Carisma Salesià acaba reconduint possibles conflictes cap a la part positiva i l’acord, seria molt interessant donar-li una ullada.

–          En aquest sentit la formació del Carisma per a nous contractats aporta documentació al respecte.

–          PROBLEMA 1 : només accessible als nous contractats.? Penso que potser hauria de formar part del protocol per a tothom.

–          He aconseguit posteriorment la documentació a partir de Maria una mestra que està fent el curs de nous contractats.

–          PROBLEMA 2: Aportacions Gemma (psicopedagoga) , que passa amb els nens que tenen un P.I. programació individualitzada?. La Gemma considera necessari i útil que la psicopedagoga hauria d’intervindre a la entrevista juntament amb el tutor.

–          Qui fa el registre?

–           Algunes vegades alguns tutors han cridat als pares i s’han entrevistat amb la família i després s’ha assabentat la psicopedagoga.

CALDRIA establir un protocol on amb els alumnes amb PI sempre a la primera entrevista del curs baixés la psicopedagoga.

S’atén immediatament als pares amb una queixa?

Atenció inmediata? Qui la fa quan.

PARTS A TREBALLAR.

PREVENCIÓ. A partir dels continguts de les entrevistes, actituds que es mostrin, el què, el quan i el com,  així com creiem molt important tenir també un bon sistema de comunicació per tal d’avisar de les incidències, acords, canvis i modificacions, reunions imprevistes amb famílies.

Plantegem  la mestra d’Ed. Especial i jo la possibilitat d’utilitzar les noves tecnologies com eina de comunicació ràpida i efectiva per tal de tenir sempre actualitzada la informació i evitar malentesos i informació duplicada, errors d’interpretació, manipulacions…

PLA DE CONVIVÈNCIA:  NO HI HA PLA DE CONVIVÈNCIA!!! Que reguli aquests aspectes entre alumnes/famílies i mestres, seria una de les prioritats que podria anar al dossier d’assessorament a l’Equip Directiu.

CAL ANAR FENT PASSES ENDAVANT amb documents que regulin algunes de les problemàtiques plantejadse.  En aquest sentit caldrà recuperar aquí els acords i l’actualització que l’Equip  Directiu està realitzant entorn el Reglament de Règim Intern, ja que forma part del pla de convivència.

A part considerem important tenir en compte la part emocional (en aquest sentit caldrà recuperar les aportacions de la Pedagogia Sistèmica.  GEMMA M’ENVIARÀ UN PDF SOBRE MERCÈ TRAVESSET.

IDEES BÀSIQUES QUE CALDRIA RESOLDRE:

QUAN HI HA UN PROBLEMA!! QUI PARLA??

QUAN?

COM ES GESTIONA?

COMUNICACIÓ?

RESPONSABLES?

PROTOCOLS.

PART PREVENTIVA.

Informo també a l’EOP sobre la modificació del pràcticum que passa de fer una entrevista informativa amb els responsables de l’Ampa a intentar d’aconseguir els mails de la majoria de families possibles per tal de:

–           Millorar la fiabilitat i validesa de les dades i la informació aconseguida.

–          Informar sobre el projecte de millora (pràcticum)

–          Fer que aportin informació fiable per tal de millorar les entrevistes amb la família i que ajudin a millorar la entrevista.

Toni

Quant a Toni

Mestre, psicopedagog, especialista en informàtica educativa i coaching.
Aquest article s'ha publicat dins de Fase I. Entrevistes amb les famílies. Planificació Inicial Conjunta. i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *