Context del centre de pràctiques

El context on estic realizant les meves pràctiques és una Unitat privada de Diagnòstic i Tractament dels Trastorns de l’Aprenentatge. Aquest centre té com a objectiu: donar ajuda i servei de diagnòstic i tractament dels trastorns de l’Aprenentatge i el Desenvolupament infantil i juvenil, amb un vincle de treball fort amb els/les nens/es i les seves famílies que s’impliquen directament. 

El perfil de la població que atén és, majoritàriament, el de nens i nenes en edat escolar que mostren dificultats d’aprenentatge escolar,  possibles alteracions de la conducta i/o el neurodesenvolupament derivats per mestres de l’escola o directament per pròpia iniciativa dels pares, tot i que també realitza diagnòstic i tractament en adults (TDAH ) i intervenció logopèdica per aquests.

Al centre hi treballen diferents professinals, entre ells: una logopèda, dues psicologues, dos psicopedagoges i, en moments puntuals, un psiquitra.

A l’hora de fer el diagnòstic, establir el tractament, i fer-ne l’avaluació, tenint en compte la globalitat de l’infant, es recullen les aportacions de tot l’equip, tot i que després els nens són atesos sempre per la mateixa terapeuta. La coordinadora realitza la primera entrevista amb la família i elabora  l’anamnesis, on es recull el motiu de la consulta i altres informacions que poden ser rellevants per fer la valoració diagnòstica inicial de l’infant. A més a més, és l’encarregada de la derivació, depenent del trastorn o dificultat que presenti l’infant, assignant una terapeuta de referència, que serà la que portarà el cas, s’encarregarà de parlar i coordinar-se amb la família, el centre educatiu, serveis de la zona i realitzar reunions periòdiques amb les altres professionals del centre per consensuar els continguts de l’assessorament i les modalitats d’intervenció més adequades.

Les Psicopedagogues del centre atenen bàsicament les reeducacions que es realitzen al centre, amb dos perfils majoritaris de pacients amb diagnòstic de TDAH i TEA, encara que també atenen casos d’autisme i altres tipologies.

Per finalitzar m’agradaria poder esmentar el context col·laboratiu present durant tota la intervenció, és a dir, a la fase de planificació, a la d’execució i també a la de seguiment, realitzant d’aquesta forma una tasca conjunta de tot l’equip humà del centre per poder assoli el màxim rendiment dintre de cada cas. 

2 thoughts on “Context del centre de pràctiques

  1. Ruth

    M’ha interessat saber que estàs en un àmbit diferent al meu, i saber de la feina i tasques que es duen a terme. Estic d’acord que per poder funcionar amb un rendiment òptim i veure uns resultats satisfactoris, cal i és molt important la col·laboració entre companys: tant en la planificació, execució, seguiment… és bàsic pel bon funcionament dels centre.
    He après una paraula nova “anammesis”.

    Reply

Respon a Ruth Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *