TEMA 1: COMPROMÍS PROFESSIONAL
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
Es tracta d’una tasca que s’ha fet a la classe de 5è de primaria amb un grup de 25 alumnes per tal de proporcionar-los eines per a que entenguin i siguin capaços de crear una contrasenya segura sempre que accedeixen a un lloc digital o que creen un compte.
En primer lloc hem dedicat una sessió a presentar els consells sobre com ha de ser una contrasenya segura. Hem aprofitat per comentar a quins llocs solen entrar o quines apps es solen descarregar i parlar sobre la seguretat de les mateixes.
Tot aquest procés ha anat acompanyat d’una infografia (elaborada per mi) que els hi he passat per tal de que la puguin consultar quan vulguin.
En una segona sessió hem creat una contrasenya per al correu de l’escola i la hem posat a prova amb https://password.kaspersky.com/es/ .
Desprès el he posat el repte de que creïn la contrasenya més segura que siguin capaços de recordar i hem acabat valorant si l’activitat ens ha resultat útil per a la nostra ciberseguretat.
- EVIDÈNCIES:
La primera evidència és la infografia que s’ha presentat a l’alumnat.
La segona tal i com es pot veure son un recull de captures de pantalla on s’evidencia com l’alumnat ha posat a prova les seves contrasenya.
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
Necessitem un protocol de publicació a xarxes socials que unifiqui criteris per a tot el Centre respectant les normatives vigents. Per això, vam elaborar una infografia en la qual quedin clars els criteris per publicar a xarxes socials i que faciliti la feina als company i companyes que tenen menys habilitats digitals.
- EXPLICACIÓ:
Infografia presentada al claustre.

TEMA 2:CONTINGUTS DIGITALS
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
El dia a dia a l’aula es caòtic i estem acostumats a ser bombardejats amb informació que a viatges resulta útil en un altre moment i que quan la busco no la trobo de cap manera.
Per tal d’organitzar-me decideixo crear un Symbaloo professional en el qual recullo les eines que puc utilitzar.
Així mateix tambè em dedico a organitzar el meu drive per tal de recollir els documents i trobar-los quan em fa falta.
- EVIDÈNCIES:
Les següents imatges donen una idea de com ho he fet i penso que poden inspirar a d’altres persones a començar aquesta tasca que molts cops endarrerim.
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
El curs 22/23 es va realitzar una formació sobre competència digital docent (A1) on es va presentar la normativa sobre propietat intel·lectual.
Es considera que cal aprofundir sobre aquest aspecte tot donant-li més visualització i per mostrar-ho als docents nous que arriben al centre.
- EVIDÈNCIES:
Infografia que es presenta al Claustre amb un resum dels drets d’autoria.

TEMA 3:ENSENYAMENT I APRENENTATGE
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
Hi ha alumnat molt divers a les aules i per això podem aprofitar el classroom per enviar feines diferents a l’alumnat en funció de les seves característiques. Tambè els permet personalitzar el seu entorn de treball per exemple per mitjà de l’elecció d’un avatar o d’una imatge que creguin que els representa. Això ens ofereix una oportunitat de conèixer millor el nostre alumnat i així adaptar-nos a les seves necessitats i interessos.
Tambè utilitzo molt les eines digital per tal de fer que els materials siguin atractius per a l’alumnat.
- EVIDÈNCIES:
Recull d’imatges que ens donen una idea de com s’ha desenvolupat tot això.
Enllaç de dues presentacions que he realitzat per tal de facilitar l’aprenentetge del meu alumnat
https://view.genial.ly/614d4e96cb6a290de12346ac/interactive-content-info-cuento-genial
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
El google Classroom és una eina molt útil per a l’aprenentatge de l’alumnat, així com en el desenvolupament del treball cooperatiu i per projectes. Millora la independència de l’alumnat en els seus aprenentatges.
Tot aprofitant la iniciativa de l’aula d’acollida s’obrirà un Google Classroom a tot l’alumnat de 5è a l’hora de català i es farà una tasca senzilla per aprendre a editar un document i enviar-lo al seu docent.
- EVIDÈNCIES:
Imatges dels correus que m’han enviat així com dos captures dels missatges oberts per veure que es segueix una estructura.
TEMA 4: AVALUACIÓ I RETROACCIÓ
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
Al Centre treballem l’app d’innovamet que ens envia informes setmanals de l’activitat i dels resultats obtinguts per cada alumne. Un dels principals atractius es que s’adapta al nivell de cada alumne i li permet treballar al seu ritme.
En les primeres sessions obrirem els resultats en el portàtil de la mestra i els comentarem de manera individual.
Més endavant li enviarem el resultat a cada alumne per mitjà del seu correu electrònic.
- EVIDÈNCIES:
Imatges de captures de pantalla dels resultats que dona l’app (s’han tapat els noms de l’alumnat per mantenir l’anonimat).
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
Cal realitzar un escrutini per saber quina és la competència digital de l’alumnat. Per això es realitzarà un google forms per preguntar als nens i les nenes quines de les eines les saben utilitzar o les han sentit mai.
A partir d’aquí es recolliran les dades i es realitza un anàlisi d’elles.
- EVIDÈNCIES:
Enllaç del google forms que ha passat l’alumnat.
Resultats extrets de l’enquesta
TEMA 5: EMPODERAMENT DE L’ALUMNAT
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
Treballem l’Scratch per mitjà d’uan tutorials que complementem amb les explicacions del tutor.
L’objectiu final es que l’alumnat sigui capaç d’elaborar videojocs senzill. D’aquesta manera aprenen els principis de la programació d’una manera motivadora per a ells.
- EVIDÈNCIES:
Enllaç a alguns del jocs creats per l’alumnat.
https://scratch.mit.edu/projects/793271353
https://scratch.mit.edu/projects/823553940
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
Per tal de facilitar a tot el Claustre la realització de material digital que sigui accessible per a tot l’alumnat proposem dues actuacions:
La primera consisteix en la realització d’un Claustre en el qual s’explique les bases de com fer un material accessible per mitjà d’un Genially.
La segona és una enquesta per a l’elecció de la presentació de documents en format paper o digital per a l’alumnat com a línea de centre
- EVIDÈNCIES:
Genially que presentem al claustre.
https://view.genial.ly/6618f9cb4f82e1001462fdc0/presentation-accessibilitat
la segona és l’enllaç a l’enquesta que hem passat al professorat per tal de prendre una decissió sobre el format dels documents i material que preparem per a l’alumnat.
TEMA 6:COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT
ACTIVITAT AULA:
- EXPLICACIÓ:
Farem 5 grups d’experts sobre temes d’ecologia (deforestació, efecte hivernacle, pluja àcida, escalfament global i sequera)
Realitzaran un Canva per grup per tal de presentar la informació.
Paral·lelament completaran una graella en la que recolliran informació sobre les pàgines que han consultat per tal de poder posteriorment analitzar el procès de recerca.
Al llarg de tot el procès les mestres els anirem assessorant sobre com fer una bona recerca a Internet i resolent els dubtes que els hi puguin sorgir.
- EVIDÈNCIES:
Registre de pàgines consultades i recull de dades.

Imatges que mostren el procès.
Canves realitzats per l’alumnat(el enllaços són còpies dels treballs realitzats per l’alumnat en els quals únicament he eliminat els noms per privacitat del mateix).
ACTIVITAT CENTRE:
- EXPLICACIÓ:
Per millorar i conèixer les bones pràctiques digitals es realitzarà en l’alumnat de CS de 5è el treball de la lectura i anàlisi del significat del Decàleg de Bones Pràctiques Digitals publicat per l’Hospital Sant Joan de Déu.
Tot seguit, es seleccionaran uns alumnes d’aquests i alguns d’Aula d’Acollida de la mateixa classe per fer la presentació en vídeo.
- EVIDÈNCIES:
L’evidència en aquest cas és el video realitzat per l’alumnat.
https://drive.google.com/file/d/12m6lVmE6KZt4lpbARJKjYTk7uUp3D-EA/view?usp=drive_link