Projectes i creacions

Projectes i creacions

Durant la meua curta experiència professional a l’Educació Infantil  he tingut l’oportunitat de participar  en aquest projecte educatiu impulsat per la URV: Acompanyament en la sistematització i documentació de la pràctica docent innovadora amb tecnologies digitals (B2).

Aquest curs m’ha aportat una nova visió de la competència digital del professional docent; com indica Gutiérrez González (2011), en la societat que vivim tant canviant i complexa, és essencial la definició d’un perfil competencial del docent. El professorat ha de poder respondre a les demandes de la societat i a les necessitats emergents; tasca no gens fàcil. La qualitat del professorat és considerat com el factor clau en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels estudiants. Amb aquest punt de partida, la definició d’un perfil competencial esdevé un moviment internacional que abasta als països de la Unió Europea i al debat als contexts de cada país. El perfil professional descriu les competències (combinació de coneixements, habilitats, valors, actituds) que reflecteixen la capacitat del professorat per dur a terme accions d’alta complexitat amb facilitat, precisió i adaptació (Comissió Europea, 2013). Les competències professionals del Professorat: competències docents a l’inici de l’exercici professional 13 inclouen la capacitat d’acció a l’aula però també abasten aquelles altres facetes en les que el professorat, com a professional, està immers com la col·laboració amb altres agents educatius i socials (famílies, administracions, serveis educatius i socials,…). En aquest sentit, la comprensió de les competències del professorat implica quatre aspectes: aprendre a pensar, a conèixer, a sentir i a actuar com a mestres (Feiman-Nemser, 2008). He pogut dur a terme la meua pràctica docent a l’escola on aquest any el departament m’ha ofert una substitució; L’Escola Portitxol del Baix Empordà. Ha segut molt enriquidor per a mi i molt beneficiós per als alumnes.