Àrea 6 Competència Digital dels estudiants PNC

Àrea 6 Competència digital de l’alumnat

Competència digital de l’alumnat.

Àrea 6. Competència digital de l’alumnat.

Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats al tema 6: Competència digital dels estudiants?

Subàrea seleccionada:  6.2 Comunicació, col·laboració i ciutadania digital

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 6.2.B2.2 Aplica els seus coneixements sociològics, psicològics i tècnics sobre les tecnologies per comunicar-se, col·laborar i participar perquè l’alumnat els utilitzi i els adapti a contextos canviants.

Àrea 5 Empoderamentde l’alumnat PNC

Àrea 5 Empoderament de l’alumnat

Àrea 5 Empoderament de l’alumnat

Empoderament de l’alumnat

Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats al tema 6: Competència digital dels estudiants?

Subàrea seleccionada: 5.2 Atenció a les diferències personals en l’aprenentatge.

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 5.2.B2.1 Configura les tecnologies digitals disponibles al centre i utilitza noves funcionalitats per millorar la resposta a les necessitats personals del seu alumnat adequant-les a la consecució de nous objectius i situacions d’aprenentatge.

5.2.B2.2 Integra en la seva pràctica docent, adaptant-les, noves propostes pedagògiques que utilitzen les tecnologies digitals per respondre a les necessitats d’aprenentatge del seu alumnat de manera personalitzada.

Àrea 4, Avaluació i retroacció PNC

Àrea 4, Avaluació i retroacció

Àrea 4 Avaluació i retroacció

Avaluació i retroacció

Subàrea seleccionada: 4.2 Analítiques i evidències d’aprenentatge

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 4.2.B1.1 Utilitza les tecnologies digitals proporcionades per l’AE o pels titulars del centre per obtenir, importar/exportar, emmagatzemar, tractar, visualitzar i interpretar les dades relacionades amb l’avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge.

4.2.B1.3 Aplica de forma autònoma els protocols de protecció de dades i de seguretat del centre per als tractaments de dades vinculades als processos d’avaluació. relacionades amb l’avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge.

Àrea 3 Ensenyament i aprenentatge PNC

ÀREA 3 Ensenyament i Aprenentatge

Àrea 3 Ensenyament i aprenentatge

Gestió i coordinació de l’ús de les tecnologies digitals en el procés d’ensenyament i aprenentatge

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell de centre

Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats al tema 3: Ensenyament i aprenentatge?

3.2 Orientació i suport en l’aprenentatge: Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 3.2.B2.1 Transfereix estratègies de comunicació i interacció amb l’alumnat i configura les tecnologies digitals disponibles per respondre a noves situacions d’aprenentatge, amb la finalitat de millorar el suport i l’orientació.

3.2.B2.2 Adapta al context educatiu estratègies en les quals, gràcies a les tecnologies digitals, pot obtenir informació immediata sobre el procés d’aprenentatge del seu alumnat per millorar l’ajuda i l’orientació proporcionada durant el procés.

Àrea 2 Continguts Digitals PNC

Àrea 2 Continguts Digitals

Àrea 2  Continguts Digitals

Continguts digitals

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell de centre

Àrea 2. Continguts digitals

Subàrea seleccionada: 2.2 Creació i modificació de continguts digitals

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: B2. Integració i modificació de continguts digitals en diferents formats i procedents de diverses fonts, incloent-hi alguns elements de creació pròpia, per generar noves unitats i seqüències d’aprenentatge estructurades i coherents, adaptades a una situació d’aprenentatge i alumnes concrets.

2.2.B2.3 Aplica criteris tècnics en la integració i la modificació dels continguts digitals perquè es puguin empaquetar, exportar i desplegar de manera accessible en les plataformes emprades al centre educatiu.

Àrea 1 Compromís Professional PNC

Àrea 1 Compromís professional

Àrea 1 Compromís professional

Compromís professional

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell de centre

Àrea 1. Compromís professional.

Subàrea seleccionada: 1.2 Participació, col·laboració i coordinació professional

 Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 1.2.B2.3 Assessora, de manera informal, altres docents en l’ús de les tecnologies digitals per a la col·laboració docent.

Àrea 6 Competència digital de l’alumnat

Àrea 6 Competència digital de l’alumnat

 

Competència digital de l’alumnat.

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula

Àrea 6. Competència digital de l’alumnat.

Subàrea seleccionada: 6.2 Comunicació, col·laboració i ciutadania digital.

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 6.2.B2.2 Aplica els seus coneixements sociològics, psicològics i tècnics sobre les tecnologies per comunicar-se, col·laborar i participar perquè l’alumnat els utilitzi i els adapti a contextos canviants.

Àrea 5 Empoderament de l’alumnat

Àrea 5 Empoderament de l’alumnat

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula

Àrea5. Empoderament de l’alumnat.

Subàrea seleccionada: 5.2 Atenció a les diferències personals en l’aprenentatge.

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 5.2.B2.1 Configura les tecnologies digitals disponibles al centre i utilitza noves funcionalitats per millorar la resposta a les necessitats personals del seu alumnat adequant-les a la consecució de nous objectius i situacions d’aprenentatge.

5.2.B2.2 Integra en la seva pràctica docent, adaptant-les, noves propostes pedagògiques que utilitzen les tecnologies digitals per respondre a les necessitats d’aprenentatge del seu alumnat de manera personalitzada.

Àrea 4, Avaluació i retroacció

Àrea 4 Avaluació i retroacció

 

Avaluació i retroacció
4.1 Estratègies d’avaluació

Les Rúbriques;

  1. Les rúbriques per a una avaluació plantejada com a aprenentatge
    Neus Sanmartí i Mercè Mas:

https://drive.google.com/file/d/1u6X9cr1KADfkthb3uk0ekxoZvSCqmI-x/view

b. Com pots utilitzar rúbriques?https://drive.google.com/file/d/1w4Paoh2zNk-k8Hcd_wSrYYAVflyenS8I/view

4.2 Analítiques i evidències d’aprenentatge
Mentimeter;
https://sites.google.com/ibsteam.cat/competencia-digital-docent/banc-deines/mentimeter?authuser=0
Plickers;
https://drive.google.com/file/d/14L9BiXGW-cUISmUz-SXSYiu9jzOMlGli/view
Co Rubrics:
https://corubric.com/
4.3 Retroacció i presa de decisions

10 regles per oferir retroacció al teu alumnat
https://drive.google.com/file/d/1DnUhO-CPYyk_51vfhHIpFJ7xaeFMzvoG/view
https://sites.google.com/ibsteam.cat/competencia-digital-docent/%C3%A0rea-4/continguts-i-eines-de-l%C3%A0rea-4#h.4hb512axde5l

ÀREA 3 Ensenyament i Aprenentatge

Àrea 3 Ensenyament i aprenentatge

Gestió i coordinació de l’ús de les tecnologies digitals en el procés d’ensenyament i aprenentatge

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula

Àrea 3. Ensenyament i aprenentatge.

Subàrea seleccionada: 3.2 Orientació i suport en l’aprenentatge.

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea: 3.2.B2.1 Transfereix estratègies de comunicació i interacció amb l’alumnat i configura les tecnologies digitals disponibles per respondre a noves situacions d’aprenentatge, amb la finalitat de millorar el suport i l’orientació.

3.2.B2.2 Adapta al context educatiu estratègies en les quals, gràcies a les tecnologies digitals, pot obtenir informació immediata sobre el procés d’aprenentatge del seu alumnat per millorar l’ajuda i l’orientació proporcionada durant el procés.