Justificació de la proposta: Localitzar, avaluar i seleccionar continguts digitals de qualitat per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge i donar-hi suport. Tots/es ho fem. Cerquem a la xarxa molta informació sense ser sabedors de la normativa que hem d’aplicar per navegar i fer difusió de les activitats cercades. No en som conscients que hi ha unes regles, unes llicències que hem de saber i donar a conèixer. Les llicències Creative Commons permeten utilitzar imatges, vídeo i música en els nostres continguts (i també programaris) amb alguns drets reservats. Elegim aplicacions per explicar a tot el cicle de primària i també l’equip docent que hem de tenir en compte cada vegada que tenim a les nostres mans materials que no hem elaborat nosaltres.
Breu explicació de la tasca a desenvolupar: L’activitat consisteix a seleccionar una aplicació, que podria ser; Genially o Moodle. Amb l’aplicació H5P crear contingut, interactiu per explicar a la comunitat educativa i docent, les “creative commons”. La idea és crear un document el qual expliqui que són les Creative Commons, material interactiu com un test amb buits i els cicles on aquestes s’haurien de desplaçar als buits, inserir, crear activitats, adjuntar vídeos explicatius … L’activitat estaria adequada a cada cicle de primària. Aquestes aplicacions podrien adjuntar-se al Moodle de l’escola i dedicar-hi un temps per explicarho i executar les activitats amb parelles. L’equip docent es podria penjar a la web del centre o dedicar un temps d’un claustre per fer-hi cinc cèntims