Àrea 6 Competència digital de l’alumnat

Reflexions:

Analitzo i milloro, des d’un punt de vista tècnic, ètic i pedagògic, l’ús que faig de les tecnologies digitals proporcionades per l’AE o pels titulars del centre per respondre a les necessitats personals d’aprenentatge de l’alumnat i integro noves pràctiques que em permeten donar respostes més ajustades.

La primera idea va ser  treballar amb l’aplicació “E-minza ” “diaadia” i amb “dictapicto” però no són compatibles amb la tauleta. He descarregat les aplicacions” josé aprende” i “PictogramAgenda” per què han estat els únics que m’ha deixat descarregar, ja que m’ha dit que estaven dissenyades per una versió més antiga. L’app “PictogramAgenda” és similar a “E-minza”, podem posar-hi fotografies pròpies i crear les rutines diàries. L’app té alguns inconvenients; li costa molt de carregar les imatges i l’infant mentrestant es posa nerviós; és una distracció per a la resta d’alumnes (també hem de tenir en compte que és una mecànica nova i s’ha d’interioritzar per part de tot l’alumnat); la traducció al català no està molt encertada. L’app “José aprende” són rutines poc identificades a dins l’aula i amb castellà. L’app “Sígueme” tampoc deixa instal·lar a la tauleta. L’alumne i la resta de companys necessiten temps per familiaritzar-se amb la tauleta i els pictogrames. L’alumne amb NESE quan la tauleta s’apaga, l’alumne crida, plora … per què vol que li tornis a posar en marxa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *