A. Com puc transferir a la meva aula els aprenentatges vinculats al àrea 6: Competència Digital dels estudiants?
Justificació de la proposta: La proposta va adreçada a 2n cicle d’educació Infantil. L’escola treballa mitjançant espais d’aprenentatge internivells. Els alumnes d’Educació Infantil (3,4 i 5 anys) es relacionen en un ambient d’aprenentatge diferent donant l’oportunitat d’aprendre els uns dels altres. Aquest projecte pretén generar un material digital que apropi als infants amb NESE (Necessitats Específiques de Suport Educatiu) a tenir un entorn estructurat, poder seguir les rutines al mateix temps que els altres alumnes. Per desenvolupar aquesta activitat s’ha elegit L’App E-Mintza. És un programa gratuït de comunicació basada en pictogrames i sons associats. El tauler es pot personalitzar per ajustar la llengua, els textos, imatges, vídeos o sons i pot ser utilitzat en pantalles tàctils o mitjançant el ratolí. D’aquest programa cal destacar-ne la possibilitat d’incloure fotografies o vídeos personals en comptes de pictogrames o lletres, així com l’eina d’agenda: planificador seqüenciat de fins a sis activitats per dia o espai temporal.
Breu explicació de la tasca a desenvolupar: A l’aula de “teatre” hi ha alumnes amb NESE. Amb l’ajuda de l’app E-Mintza crearem les rutines diàries de l’aula personalitzades. En primer lloc, crearem les accions quotidianes d’entrada i sortida a l’aula. Entrada; treure’s la jaqueta i la motxilla, deixar-ho al calaix, treure l’agenda, endreçar-la al seu lloc i asseure’s a la rotllana. Anar a dinar; agafar la jaqueta, posar-se-la, anar a casa a dinar. Sortida; posar-se la jaqueta, agafar la motxilla, posar l’agenda a dins, anar a la fila, anar cap a casa. Hora d’esmorzar; rentar-se les mans, agafar l’esmorzar de la motxilla, menjar. Anar al pati, posar-se la jaqueta, anar a jugar. Posar-se la bata per anar a pintar, treure’s la bata per recollir. En segon lloc, introduirem les fotografies de cada alumne de la classe amb els seus noms, així com les cançons del “bon dia”, “els dies de la setmana” ,“ pastoret quin temps fa”. Els alumnes amb NESE podran seguir aquestes rutines mitjançant la tauleta tant si són els encarregats aquell dia com sinó ho són. Prepararem contes relacionats amb els continguts relacionats a l’aula, la vella Quaresma, la setmana de la ciència, la primavera, les vocals, les inicials dels noms, Nadal, la castanyera… així com també prepararem un directori per les famílies, on podran trobar material educatiu per compartir-lo amb família, i evitar que l’infant estigui endollat a una pantalla sense finalitats educatives tot el dia, i podrà reforçar els continguts treballats a l’aula.