Àrea 4, Avaluació i retroacció

Descripció de les tasques desenvolupades a nivell d’aula

Àrea 4. Avaluació i retroacció

Subàrea seleccionada: 4.2 Analítiques i evidències d’aprenentatge.

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea:  4.2.B1.1 Utilitza les tecnologies digitals proporcionades per l’AE o pels titulars del centre per obtenir, importar/exportar, emmagatzemar, tractar, visualitzar i interpretar les dades relacionades amb l’avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge.

4.2.B1.3 Aplica de forma autònoma els protocols de protecció de dades i de seguretat del centre per als tractaments de dades vinculades als processos d’avaluació.

A. Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats a l’àrea 4: Avaluació i retroacció?

Justificació de la proposta :L’activitat que es proposa és elaborar un portafoli per evidenciar els aprenentatges dels alumnes. El portafoli formarà part d’una tasca didàctica: per penjar documents d’un projecte o com recull de dades o avaluació (mostra del que s’ha après) dintre d’una proposta didàctica o un projecte. El portafoli s’instauraria a tots els cicles, inicial, mitjà i superior. • El portafoli és una eina que ajuda l’alumne a ser més conscient i a reflexionar sobre els punts forts i les mancances i així poder-les millorar.

Els ajuda a aconseguir reptes; tenir més temps per estudiar, millorar l’agressivitat, gestionar la por a exposar…

El portafoli és una eina d’autocrítica constructiva. • El portafoli té l’objectiu d’aconseguir que l’alumnat sigui ell qui detecti que ha de millorar

És una ajuda per l’avaluació.

Breu explicació de la tasca a desenvolupar:  Elaborarem un portafoli a tota l’etapa de primària. • Per elaborar el portafoli podem fer servir Google Sites o BlocsXtec. L’hora de tutoria serà la que farem servir per gestionar el portafoli. Ens ajudarem d’una rúbrica que podem fer servir Corubrics per elaborar-la, ens ajudarà a avaluar si hem assolit els sabers.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *