ÀREA 3 Ensenyament i Aprenentatge

A. Com puc transferir a la meva aula els aprenentatges vinculats al tema 3: Ensenyament i aprenentatge?

Justificació de la proposta: La proposta va adreçada a 2n cicle d’educació Infantil. L’escola treballa mitjançant espais d’aprenentatge internivells. Els alumnes d’Educació Infantil (4 i 5 anys) es relacionen en un ambient d’aprenentatge diferent donant l’oportunitat d’aprendre els uns dels altres. Aquest projecte pretén generar un material digital que apropi la lectura i l’escriptura de manera interactiva mitjançant la programació en Scratch Jr d’un conte, en aquest cas “En Tabalet” animat per imatges, frases i transicions com a joc. S’ha elegit aquest conte per què el treballen el segon trimestre. La selecció dels personatges del conte i de petites frases ofereix, a més de diverses situacions d’interacció amb la llengua escrita, l’oportunitat perquè aquells alumnes que encara es troben consolidant el seu aprenentatge de la lectura i l’escriptura puguin avançar i consolidar-se en aquest sentit. Scratch Jr és una eina per iniciar als infants d’infantil i primer cicle de primària en el llenguatge de programació per blocs d’una manera divertida i lúdica. És una adaptació d’Scratch en la qual han redissenyat la interfície i la programació per fer-la més senzilla, adaptant-la a les característiques i necessitats dels nens/es d’infantil i cuidant el seu desenvolupament cognitiu, social, personal i emocional. El seu funcionament és molt intuïtiu ja que a través de l’encaix, com si d’un puzle es tractés, de blocs gràfics de programació, els infants poden crear les seves pròpies històries interactives i jocs.

Breu explicació de l’activitat a desenvolupar: L’activitat estarà adaptada al tipus d’alumnat que tenim a l’aula, un grup, I4 que s’inicia en l’escriptura i un grup, I5 que està més consolidat amb la lectoescriptura i mitjançant el programari scratch Jr, anirem seguint les instruccions i muntant el conte d’en tabalet i escrivint les petites frases que diuen els personatges, cada grup al seu ritme. La mestra els servirà de guia i de suport. Fem grups de dos alumnes un d’I5 amb un d’I4 d’aquesta manera s’ajudaran els uns amb els altres per escriure les petites frases que diuen els personatges. Programarem una vegada hagem representat l’obra de teatre, d’aquesta manera serà més vivencial per als alumnes.

Amb l’activitat aconseguirem:

• Iniciar-se en la programació i pensament computacional

• Consolidar la lectoescriptura

• Fomentar la creativitat i treball en grup

• Gaudir de la robòtica Elaborar una eina per recollir informació o seguiment dels alumnes relatiu al procés d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *