| Subàrea seleccionada | 1.3. Pràctica reflexiva |
| Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea | 1.3.B2.2 Modifica les seves intervencions concretes a l’aula de manera planificada i reflexiva a partir de les conclusions obtingudes de l’anàlisi de la seva pròpia pràctica. |
| Justificació | Dins de l’aula es duen a terme diferents propostes que requereixen l’ús de noves tecnologies. En moltes ocasions, l’ús de les tecnologies és sol informatiu i no pas d’interacció. |
| Breu explicació de l’activitat | Ens situem en la posada en pràctica del projecte sobre la divisió territorial de Catalunya, ja que volem saber on anem de colònies i per on passarem durant el trajecte. En un primer moment, es feia servir la Pissarra digital de l’aula com a projector. Aleshores, les noves tecnologies tenen un paper secundari i no pas de formació i interacció. Es duu a terme una observació sistemàtica de les sessions i es detecta que aquest tipus de presentació dels continguts no crea interès i motivació i l’alumnat no és protagonista del procés d’ensenyament – aprenentatge. És per això que es duu a terme una pràctica reflexiva amb la resta de docents del nivell i es planteja una altra visió. És per això, que es decideix fer un canvi de perspectiva i emprar les tauletes electròniques per enriquir i augmentar el procés d’ensenyament-aprenentatge. Es demana als infants una tasca per aprendre el mapa polític de Catalunya. És per això que se’ls presentaran diferents QR que deuran llegir amb les tauletes electròniques. Aquests QR els portaran a mapes interactius. |
Pàgines: 1 2