C2. Transformació de les pràctiques docents mitjançant el desenvolupament de noves estratègies i models d’integració de les tecnologies digitals per millorar l’aprenentatge autoregulat de l’alumnat
3.4.C2.1 Dissenya, a partir de la recerca, noves estratègies, models i seqüències d’intervenció perquè l’alumnat desenvolupi el seu aprenentatge

A partir de la recerca he desenvolupat una estratègia per millorar l’aprenentatge autoregulat mitjançant un portafolis digital.

Els articles científics consultats en la base de dades Web of Science a través de la Univeristat de Barcelona són els següents:

  • Arbesú García, María Isabel, & Gutiérrez Martínez, Elia. (2014). El portafolios formativo: Un recurso para la reflexión y auto-evaluación en la docencia. Perfiles educativos, 36(143), 105-123. Recuperado en 20 de abril de 2024, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-26982014000100007&lng=es&tlng=es.
  • Orbea-Aizpitarte, G  & Cruz-Iglesias, E & Rekalde Rodríguez¿Cómo puede elportafoliosdel alumnado ayudar a mejorar las prácticas docentes?, ENE-JUN 2019, DOI 10.19083/ridu.2019.769
  • Dino-Morales, Laura Irene, & Tobón, Sergio. (2017). El Portafolio de evidencias como una modalidad de titulación en las escuelas normales. IE Revista de investigación educativa de la REDIECH, 8(14), 69-90. Recuperado en 20 de abril de 2024, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2448-85502017000100069&lng=es&tlng=es.

La proposta és d’utilitzar el portafolis com a element d’autoregulació i d’avaluació de l’alumnat que al llarg de l’etapa de l’ESO l’anirà construint.