C2. Recerca i transformació de les pràctiques d’ensenyament- aprenentatge mitjançant la integració de les tecnologies digitals de manera sistemàtica, segura i crítica.
3.1.C2.1 Crea nous models d’integració dels recursos digitals en la pràctica docent, i desenvolupa noves experiències educatives que milloren significativament els aprenentatges.
EVIDÈNCIES
- Durant el curs 2020-21 vaig integrar en les assignatures de Programació de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat Tecnològic una nova experiència educativa que va millorar l’aprenentatge de la programació utilitzant codi, concretament el llenguatge Python. La metodologia consistia aprendre programació a través del joc (gamificació), els alumes a mesura que avançaven en el joc anaven adquirint nous coneixements. El programa té un sistema de recompenses com cuirasses dels personatges, més energia vital, nous encanteris, etc. Durant 1 mes van jugar individualment contra la màquina fins que van adquirir els coneixements per poder jugar en grup. Cada membre del grup tenia el seu rol i havien de programar col·laborativament si volien guanyar. L’experiència va culminar amb una competició internacional quedant 4t per centres i 1r en reptes acadèmics.
L’evidència de són:
- Certificat de la Direcció de l’Institut Matadepera
- Article Torneig Programació Python amb Code Arena
L’Institut Matadepera participa en un torneig de programació amb Python, els alumnes participants són dels nivells: 4t d’ESO de l’optativa Informàtica de Programació i 1r de Batxillerat de l’especialitat de Tecnologia Industrial.
Es tracta d’una competició internacional amb enfrontaments entre diferents centres. La competició té una durada d’una setmana.
- Classificació
-
-
- Per Centres —> 4t
- Per equips del torneig —> 5è
- Per equips de reptes acadèmics –> 1r
-



La normativa i el calendari el teniu el següent enllaç: CodedArena – Liga Retadores 2021 – NORMATIVA
-
REFLEXIÓ
La metodologia va millorar significativament l’aprenentatge a causa de:
- Increment de la motivació pel fet de passar de repte el programa dona recompenses.
- Millora del treball col·laboratiu de grup.
- Benestar emocional perquè va cohesionar el grup en la competició internacional.
3.1.C2.2 Coordina o desenvolupa projectes de recerca sobre l’impacte de l’ús de les tecnologies digitals en els aprenentatges.
Per tal de determinar l’impacte de l’ús de les tecnologies digitals en l’aprenentatge coordino un grup de docents de la subxarxa COMD i d’altres centres que actualment no mentoritzo. He creat un formulari en Google Forms que està pendent d’una reflexió conjunta per tal de millorar-lo. Aquest formulari complementarà la informació recollida en la Selfie de centre.
