C2. Transformació de les pràctiques de cerca i selecció de continguts educatius digitals
2.1.C2.1 Fa recerca sobre el funcionament dels motors de cerca, els algorismes que empren i l’ús de les metadades per recuperar la informació i els aplica en el disseny de noves estratègies de cerca i catalogació.

Aquesta competència està centrada en la cerca i la selecció de continguts digitals per utilitzar-los amb un grup determinat d’alumnes i en un context d’aula.

Per cercar de forma eficient la informació he fet una recerca sobre el funcionament dels motors de cerca, els algorismes que empren i l’us de metadates . L’evidència és la presentació que mostro que he compartit amb les comissions digitals i  mentors digitals. A més a més, el recurs també inclou  els criteris de qualitat (vegeu la presentació Genially) que ha de tenir un recurs digital per utilitzar-lo amb els alumnes.

  • Recerca dels motors de cerca i difusió als centres:

La selecció s’ha de fer, també, tenint en compte els diferents tipus de llicències existents i adequant la cerca a l’ús concret que li volem donar. Per assolir aquesta competència he creat una presentació amb Genially que sobre els drets d’autoria i l’ús de llicències Creative Commons, també s’indica la forma de saber la llicència que té una imatge, com crear llicències i una selecció de pàgines sense copytight

2.1.C2.2 Avalua els models de qualitat per valorar continguts educatius digitals i proposa nous models o millores en els ja existents per a un ús més ajustat a la realitat educativa

Per tal d’avaluar els models de qualitat i basat en la recerca feta sobre la informació de qualitat he creat una rúbrica que serveix per valorar el contingut digital.

L’evidència és la rúbrica: